וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האכיל את המפלצת: דירוג 10 מצטייני המחזור באירופה

2.9.2013 / 9:00

באיטליה כינו את ארתורו וידאל "המפלצת של יובנטוס", אבל במצעד השבועי כוכב אחד הצליח להקדים אותו והשאיר מאחור גם את הרכש המבריק של דורטמונד ואת חביבו של אנצ'לוטי

10. מארק האמשיק - נאפולי

השחקן היחיד שממשיך במצעד מהשבוע שעבר. אמרנו שאם מארק האמשיק ישמור על יציבות עוד נראה אותו כאן, אבל לא חשבנו שזה יקרה כל כך מהר. הקפטן הסלובקי שוב היה איש המפתח של נאפולי, שניצחה 2:4 בוורונה את קייבו ושמרה על מאזן מושלם עם רפא בניטס. כמו במחזור הראשון, האמשיק כבש צמד נהדר ובכך הפך לשחקן הראשון מאז עונת 2002/3 שמבקיע צמד בכל אחד משני משחקי הפתיחה. לקודם שעשה זאת קראו אלסנדרו דל פיירו. ומי זוכר שעד לפני שבוע, הצמד הקודם של האמשיק היה בנובמבר 2010. גם בניטס יצא מגדרו ושיבח את הסלובקי לאחר המשחק, כאשר טען כי "חוכמת המשחק של האמשיק גבוהה מזו של סטיבן ג'רארד". חודשיים עם האמשיק, ובניטס כבר לא מתגעגע לליגה האנגלית.

9. אוליבייה ז'ירו - ארסנל

122 מיליון יורו השקיעה טוטנהאם על שחקני רכש בקיץ הנוכחי, 0 הוציאה ארסנל. אז מה? הדרבי הצפון לונדוני שוב שייך לתותחנים, שניצחו 0:1 הודות לחלוץ הרכש מהקיץ שעבר. אוליבייה ז'ירו נזקק לזמן כדי להתאקלם באנגליה, ולרגע לא היה לו סיכוי להיכנס לנעליו העצומות של רובין ואן פרסי. הרי סופרסטאר הוא לא היה ולא יהיה. ובכל זאת, אחרי כל ההחמצות והחל מאמצע העונה שעברה, את השערים שלו הוא מספק. גם אם בליגה זה קורה רק בלונדון. כל 14 השערים של הרכש ממונפלייה נפלו בלונדון - 12 באצטדיון הביתי, אחד במגרשה של ווסטהאם ועוד אחד בקרייבן קוטג' של פולהאם. האחרון היה אחד היפים שבהם, וגם העניק ניצחון יוקרתי בדרבי. אולי ארסן ונגר יארגן לו כוח עזר בשעות האחרונות של החלון?

אוליבייה ז'ירו שחקן ארסנל חוגג. רויטרס
כובש רק בלונדון. אוליבייה ז'ירו/רויטרס

8. גיירמו אוצ'ואה - אז'קסיו

במקסיקו יש סערה בעקבות סירובו לחזור לנבחרת, באיטליה רוחשות השמועות על הצטרפותו למילאן, וממו אוצ'ואה בשלו. הוא לא נותן לשום רעש להפריע לו בעבודה, גם אם הוא מועסק במקום צנוע כמו אז'קסיו. פבריציו רבאנלי עדיין לא רשם ניצחון בקבוצה מקורסיקה, אבל על כל אחת משלוש הנקודות שיש לו הוא חייב להודות לשוער המקסיקני. אוצ'ואה חילץ במו ידיו תיקו נגד פריס סן ז'רמן, שמר על רשת נקייה מול ניס בשבוע שעבר ושחזר זאת גם נגד סושו. המקומיים ניסו, וגם הגיעו למספר רב של מצבים למרות הכלים ההתקפיים המוגבלים שלהם, אבל אוצ'ואה תמיד עמד בדרך. הצלה כפולה מול סדריק בקמבו, אחת עם החזה, הבהירה שגם הפעם הוא לא מתכוון להיכנע. זו העונה השלישית של אוצ'ואה באז'קסיו, ומדי חודש הוא מוזכר כמועמד להימכר לקבוצה גדולה יותר. מגיע לו להתקדם.

7. מרטין שקרטל - ליברפול

יכול להיות שההופעה הנהדרת הזו מול מנצ'סטר יונייטד השאירה את מרטין שקרטל בליברפול? ממאדו סאקו, הרכש הנוצץ מפריס סן ז'רמן, ישב ביציע לצד הכישרון הצעיר טיאגו אילורי (מצטרף נוסף) ושניהם ראו את הבלם הסלובקי מבטל לחלוטין את רובין ואן פרסי, החלוץ הטוב ביותר בפרמיירליג בשנתיים הקודמות. שקרטל עשה זאת במשחקו הראשון העונה, וכשברקע כולם מדברים עליו כעל המועמד המוביל להימכר בעקבות הרכישות האחרונות. הוא בכלל לא אמור היה לשחק, אבל קולו טורה נפצע ולברנדן רוג'רס לא ממש הייתה ברירה. זה לא מנע מליברפול להישאר מושלמת, ולא רק בזכות דניאל סטארידג' וסימון מיניולה. "אני לא חושב שזו הייתה הופעתו האחרונה בליברפול", סיכם החבר לקבוצה לשעבר והפרשן בהווה, ג'יימי קראגר. "הוא לא עשה הכנה לעונה, לא שיחק ואז בא והעלים כך את ואן פרסי. חייבים לתת לו את הקרדיט". אז הנה, נתנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
גיירמו אוצ'ואה שוער אז'קסיו מעל אנדרה איוו שחקן מארסיי. Claude Paris, AP
ראוי לשחק בקבוצה גדולה. ממו אוצ'ואה/AP, Claude Paris

6. ג'וזפה רוסי - פיורנטינה

יסלח לנו מריו גומז, אבל הסיפור המרגש בפירנצה הוא של ג'וזפה רוסי. החלוץ האיטלקי בן ה-26 היה להיט גדול בוויאריאל, אבל אז קרע פעמיים את הרצועות בברך ימין, החמיץ את יורו 2012 ונעדר כמעט שנתיים מהמגרשים. פיורנטינה צירפה אותו בקיץ הקודם, סייעה לו בתהליך השיקום למרות שידעה כי לא יוכל לשרת אותה לאורך העונה כולה, וכעת היא נהנית מפריחתו המחודשת. גומז מרכז את מירב תשומת הלב, וכך רוסי פנוי לעשות את הדברים שהוא אוהב. הוא בורח לצדדים, בועט מרחוק ומנצל מרווחים בהגנות כדי להבקיע. אחרי השער הראשון נגד קטאניה בשבוע שעבר, הוא הוסיף צמד נהדר ב-2:5 המשכנע של הוויולה במראסי של גנואה. הצמד הראשון של רוסי בליגה האיטלקית היה במדי פארמה לרשת פיורנטינה ב-2007. עכשיו יש לו אחד גם בסגול. רק שיהיה בריא.

5. לוקה מודריץ' - ריאל מדריד

כאשר איסקו ואסייר יראמנדי חתמו בריאל מדריד, כולם סימנו את לוקה מודריץ' כמועמד הראשון לפנות מקום בקישור העמוס של הבלאנקוס. עונת ההתאקלמות של הקרואטי במדריד לא הייתה קלה והוא הפך לשחקן משלים. ואז הגיעו הפציעות של צ'אבי אלונסו. קרלו אנצ'לוטי הציב במשחקי ההכנה את מודריץ' בתפקיד של הקשר הוותיק, ולפתע מצא לעצמו פייבוריט חדש. מודריץ' פתח בכל משחקי קדם העונה והשלים 90 דקות בכל שלושת מחזורי הפתיחה. בעימות הצהריים מול אתלטיק בילבאו, גם הקהל בברנבאו ידע להעריך את הקשר שהגיע בקיץ שעבר מטוטנהאם, אחרי תצוגת תכלית נפלאה בקישור האחורי. איסקו אמנם כבש צמד וקארים בנזמה בישל פעמיים ב-1:3 על בילבאו, אבל חילוצי הכדור של מודריץ' היו מרהיבים לא פחות מהשערים שנכבשו על ידי המתחרים שלו כאן בדירוג. הוא הניע, חטף והיה בכל מקום על המגרש. הקריאות הקצובות של הקהל אמרו את הכול.

ג'וזפה רוסי פיורנטינה חוגג שער. GettyImages
קאמבק מרגש. ג'וזפה רוסי/GettyImages

4. הנריך מחיטריאן - דורטמונד

27.5 מיליון יורו שילם יורגן קלופ לשחטאר דונייצק כדי להביא את האיש שלדעתו ישכיח את חסרונו של מריו גצה. שטר ראשון נפרע במגרשה של פרנקפורט. דורטמונד רצתה להישאר הקבוצה המושלמת היחידה בבונדסליגה, ומי שהציב אותה בפסגה היה הנריך מחיטריאן, שחגג שערי בכורה עם צמד מצוין בניצחון 1:2. השערים שלו היו הדגמה לכישורים בגינם קלופ לחץ להחתימו. הוא הבקיע את הראשון בזכות תנועה מצוינת וסיומת של חלוץ, ובשער השני חתך מימין למרכז כמו קיצוני מודרני וירה בשמאל אל הרשת. "עם טכניקת הבעיטה הנפלאה שלו, מחיטריאן הוא נשק מול השער", החמיא קלופ למי שנחשב לגאווה של ארמניה. ביום שישי הנשק הזה עלול להיות הבעיה של פטר צ'ך.

3. ודאד איבישביץ' - שטוטגרט

שלושה הפסדי ליגה, מאמן אחד מפוטר והדחה מביכה מאירופה. שטוטגרט הגיעה למחזור הרביעי בבונדסליגה כשבר כלי, אבל הוציאה את כל העצבים שלה על הופנהיים עם 2:6 מדהים. והיה מה לפרוק. בעיקר לוודאד איבישביץ', ששוב לא ממש התחשב בקבוצתו לשעבר. במרץ 2012, כחודשיים לאחר שעזב את הופנהיים לטובת שטוטגרט, החלוץ הבוסני כבש צמד נגד חבריו הקודמים וניצח 1:2. הפעם הוא הגדיל לעשות, ומצא את הרשת שלוש פעמים כדי לעלות גם לראש טבלת המבקיעים בליגה (חמישה שערים, כמו ניקולאי מולר ממיינץ). שיתוף הפעולה של איבישביץ' עם אלכסנדרו מקסים הרומני אכן היה מקסים, והסקורר של השוואבים חגג שלושער שלישי בבונדסליגה. "תמיד יש יותר מוטיבציה מול קבוצה לשעבר", הסביר בסיום. זה כמעט הספיק לטופ של המצעד.

הנריך מחיטריאן שחקן דורטמונד חוגג. Alex Grimm, GettyImages
פרע שטרות ראשונים כמחליף של גצה. הנריך מחיטריאן עם החברים/GettyImages, Alex Grimm

2. ארתורו וידאל - יובנטוס

הוא אמנם כבש פחות מאיבישביץ', אבל היריבה החזקה והעובדה שעשה זאת מעמדה אחורית ובצורה מסוגננת יותר מעניקות את הסגנות לארתורו וידאל. כמה שהצ'יליאני של יובנטוס אוהב לפגוש את לאציו. הוא כבש מולה בגביע בינואר, הוסיף עוד שני שערים במפגש הליגה באפריל וקינח עם צמד מעולה ב-1:4 המרשים של האלופה בשבת. חמישה שערים ב-2013 מול היריבה המועדפת עליו. לאציו בכלל קיוותה לנקום על הרביעייה שספגה בסופרקאפ לפני כשבועיים, אבל שוב לא הציגה התנגדות אמיתית ליובה והסתפקה רק בשער מצמק. העליונות של הביאנקונרי במרכז המגרש הייתה ברורה, ועל כך ניצח וידאל שגם בישל את השער האחרון לקרלוס טבס. "יובנטוס יצרה מפלצת", נכתב ב"טוטוספורט" על ההופעה של וידאל. יש רק אחד שהצליח לגבור על המפלצת הזו כאן.

1. ליאונל מסי - ברצלונה

קבלו אותו. עם הפציעה הטורדנית, עם העייפות מהמסעות המפרכים עם ברצלונה - ליאונל מסי עדיין נמצא בקצב ההבקעה של השנתיים הקודמות. שני משחקים בלבד, 161 דקות על המגרש בליגה, והפנומן הארגנטינאי כבר עם חמישה שערים. והפעם לא מדובר בלבנטה, אלא בקבוצה ראויה כמו ולנסיה ובמגרש בו ברצלונה ניצחה רק פעם אחת בשש השנים האחרונות. אז, במרץ 2011, זה היה בזכות שער אחד קטן של מסי. הפעם הוא הרשית שלוש פעמים במחצית אחת והפך לשיאן שערי החוץ בליגה הספרדית עם 100 כיבושים. השיא של הוגו סאנצ'ס נשבר, וגם הלדר פוסטיגה שענה עם צמד לא קלקל את החגיגה. ברצלונה ניצחה, מסי סיים 90 דקות מצוינות ואפילו כבש את אחד השערים מאסיסט של ניימאר, כדי להגיע למאזן אבסורדי של 101 שערים ב-71 משחקי הליגה האחרונים שלו. סיפורו של כוכב, אבל גם סיפורה של ליגה.

לחרארדו מרטינו כבר אין ספק בקשר לשילוב בין מסי לניימאר

ליאונל מסי שחקן ברצלונה חוגג. רויטרס
פצוע? מותש? הוא ממשיך בדיוק באותו הקצב. ליאונל מסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully