וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכת המדבר: שלום תקווה על הניצחון של הפועל באר שבע

31.8.2013 / 23:12

ברדה חזר לכבוש בבית, בוזגלו באגף הנכון, ובאר שבע מתגבשת וצוברת ביטחון. מנגד, הפועל תל אביב לא כובשת, הקישור דליל ונרפה, ולצערה, ייקח זמן עד שהיא תתחבר. שלום תקווה ראה שתי קבוצות במגמות הפוכות

one

אין ספק, אפשר לראות אווירה מחודשת בהפועל באר שבע. היום (שבת) הקבוצה של אלישע לוי ניצחה את הפועל תל אביב בלי תצוגת כדורגל מרשימה, אבל שמרה על המומנטום החיובי. אפשר היה לראות על פניהם של השחקנים והאוהדים עד כמה חשוב להם לגבור על קבוצה כמו הפועל תל אביב, כיוון שלנצח מועדון בסדר גודל כזה נותן הרבה ביטחון, הרבה אופטימיות, ובמקרה של באר שבע, שנוטה להיסחף למעלה ולמטה - חשוב מאוד לפתוח היטב.

המחצית הראשונה במשחק היום הייתה די שקולה. שוב, לא משחק גדול, אבל בהחלט לא מעט הזדמנויות בשני הצדדים. ההבדל הוא שבאר שבע, בניגוד להפועל תל אביב, ידעה לנצל את אחת מההזדמנויות שהיו לה, ולעלות ליתרון. זה הפיח המון ביטחון בשחקני המארחת, והגביר את הלחץ בקרב האורחים. במחצית השנייה ניצלה באר שבע רפיון בהגנת הפועל תל אביב, והצליחה לכבוש את השער השני. כמה היה יפה לראות שהכובש הוא אליניב ברדה, שהיה כל כך זקוק לשער הזה, שכל כל רצה להרגיש שוב את התחושה של גול במגרש שבו גדל.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים. דייב בוימוביץ'
מנועים קדימה. באר שבע/דייב בוימוביץ'

לאחר השער הזה באר שבע הבינה שהפועל תל אביב תשלח את כל הכלים ההתקפיים שלה כדי להגיב. היא מעט נסוגה לאחור, צמצמה את השטחים, וידעה שכל חטיפת כדור תוציא אותה למתפרצת מסוכנת. ואכן כך היה. לא מעט פעמים שחקני ההתקפה של באר שבע פגשו את דני עמוס, ורק חוסר ריכוז וחוסר מזל מנעו מהמארחת להגדיל עוד יותר את התוצאה.
עם האווירה האופטימית שיש כרגע בבאר שבע, יחד עם חומר השחקנים הטוב, היא בהחלט יכולה להיות קבוצה לגיטימית בצמרת ליגת העל. יש לה את הכלים לכך, והיא הייתה ראויה לניצחון, אבל אני חוזר ואומר – זה לא היה משחק גדול. באר שבע עדיין מתקשה לארגן את משחקה. עדיין אין לה משחק מדויק. היא נהנית מהיכולת של שחקני הרכש שהיא הביאה, אבל היא תצטרך עוד להשתפר כדי לנצח שבוע אחר שבוע.

אלישע לוי עשה בחירה נכונה כשהביא את קובי דג'אני על מנת לעזור בהנעת הכדור, אבל זה עדיין לא אותו דג'אני שהכרנו במכבי נתניה. הוא עדיין חסר ביטחון בקבוצתו החדשה, והוא חייב לקחת מנהיגות במרכז השדה, לבקש את הכדור, לנהל את המשחק. אין ספק שכשהוא יעשה זאת – באר שבע תיראה טוב יותר.

כמו כן, לצד הבאתו של אליניב ברדה הוותיק והטוב, כרגע נראה כי גם הגעתו של מאור בוזגלו נראית נכונה. אפשר לראות את התרומה שלו לחלק ההתקפי. במהלך טקטי נכון, הציב אלישע לוי את בוזגלו בכנף שמאל. לא מעט מאמנים הציבו את בוזגלו לאורך הקריירה שלו באגף ימין, אבל הצבתו בכנף שמאל תורמת הרבה גם למאור וגם לקבוצה. הכניסה שלו פנימה ברגלו החזקה עוזרת לו לאיים על השער. יכולנו לראות אותו היום מסדר לא מעט מצבים לחבריו, בזכות הכניסה שלו ברגל ימין פנימה. אם הם היו מנצלים רק חלק מהן, הוא מסיים את המשחק עם יותר משני בישולים. הוא עדיין לא נמצא בכושר משחק מלא, ואפשר לראות עד כמה היכולות הפיזיות שלו יורדות ודועכות לקראת סוף המשחק. אלישע לוי עושה נכון כשהוא מנסה להכניס אותו בצורה הדרגתית לכושר, ואם התהליך החיובי יימשך, בוזגלו יוכל להיות כוח חשוב בהצלחה של הפועל באר שבע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מאור בוזגלו, הפועל באר שבע. רוני לבנה
מנוצל היטב. בוזגלו/רוני לבנה

מנגד, הפועל תל אביב אומנם הגיעה היום להזדמנויות ויכלה להבקיע, אבל הקבוצה של רן בן שמעון שוב לא נראתה טוב. היא התחילה בצורה לא טובה את העונה עם אכזבה באירופה, מה שלא הוסיף ביטחון לקבוצה. גם בשני המשחקים הראשונים של הליגה היכולת לא השתפרה, הקבוצה עדיין לא כבשה, הביטחון דועך והלחץ גובר, והאווירה הזו משפיעה על כל השחקנים. הקבוצה תלויה מאוד בכושר האישי של שני החלוצים שלה דמארי ושכטר, ובינתיים הם מתקשים לסייע לה.

הפועל תל אביב התחילה את המשחק עם דמארי וגורדנה כשחקני כנף, אבל בכל מהלך המחצית הראשונה שחקני הקבוצה ניסו להניע כדור בעיקר דרך המרכז, כמעט שלא שיחקו בקווים, ולא אפשרו הנעת כדור מגוונת דרך האגפים. בנוסף, בשנים האחרונות הפועל תל אביב הייתה ידועה בחוליית קישור אגרסיבית ונוקשה, אבל הפעם היא סובלת מדלילות במרכז השדה. יכולנו לראות שוב ושוב את באר שבע מגיעה בצורה קלה מדי לחלק האחורי של הפועל תל אביב. כמו כן, הקבוצה של בן שמעון חסרה שני שחקני קו מסוכנים.

ייקח זמן עד שנראה את הפועל תל אביב משתפרת. כרגע הקבוצה לא נראית טוב, וזה ברור לצוות המקצועי. אולי הפגרה תיתן לבן שמעון ולמערכת קצת שקט בניסיון לשפר את הבעיות, אבל הבעיה היא שמכבי חיפה ומכבי תל אביב לא מתכוונות לחכות לה. לפי איך שזה נראה היום, גם הפועל באר שבע לא תחכה לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully