וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: מכינים את הליינאפ

יובל קליין

27.8.2013 / 22:22

הגרנד סלאם של אלן קרייג עוד יכול לשנות את העונה של סנט לואיס ויריבותיה. יובל קליין מסכם שבוע ומתחיל להריח פלייאוף

בסיום העונה הסדירה, בעוד חודש וקצת, אנחנו יכולים למצוא את עצמנו מביטים לאחור, לעבר אירועים ספיציפים בשבועות האחרונות שגרמו לקבוצות לסיים במקומות כאלה ואחרים. אחד מאותם אירועים כאלה קרה הלילה (בין שני לשלישי) בסנט לואיס עם הגרנד סלאם האדיר של אלן קרייג, שנתן לקרדינלס ניצחון חשוב 6:8 על הרדס ואת המקום הראשון בבית ה-NL מרכז, לראשונה מזה חודש. סינסינטי החלה את האינינג השביעי ביתרון 3:5 והסטטיסטיקה אומרת שהקבוצה שמובילה בתחילת האינינג השביעי מנצחת ב-86% מהמקרים העונה. אלא שקרייג ניצל פאסטבול של 95 מייל לשעה מצד ג'יי ג'יי הובר כדי לנקות את הבסיסים ולפתוח את החגיגות ביציעים.

לזרוק לאלן קרייג פאסטבול זה מתכון לאסון. שחקן הקרדינלס מוביל את הליגה באחוזי חבטה כאשר הוא רואה את ההגשה הזאת עם 40 אחוזים. בכלל, בפעם הבאה שקרייג נמצא בסיטואציה עם בסיסים מלאים, עדיף למגיש לתת לו ללכת בכוונה מאשר לזרוק לעברו, שכן לקרייג יש כעת שבע חבטות מעשרה ניסיונות ו-20 הכנסות רצים במצבים כאלה. המשחק הלילה היה אחד מתוך 13 המשחקים הבאים של הקרדינלס נגד סינסינטי ופיטסבורג, היריבות הישירות של הקבוצה במאבקי הפלייאוף. כך סידר לוח המשחקים של הקבוצה רצף שירגיש כמו פלייאוף ובסיומו נוכל אולי לסמן את הגרנד סלאם של קרייג כמפתח להצלחה.

אלן קרייג שחקן סנט לואיס קרדינלס. AP
אל תגישו לו על בסיסים מלאים. קרייג/AP

עוד מקרה, שנתן השראה לקבוצה שלמה לרוץ קדימה, קרה לפני שבוע בפנווי פארק, אז החליט ריאן דמפסטר לזרוק בכוונה לעבר גופו של אלכס רודריגז. לא מדובר רק ביריבות בין בוסטון ליאנקיז במקרה הזה, אלא גם בפרשת החומרים האסורים של איי רוד כמובן. מאז אותו מקרה, שניקה את הבסיסים וגרם למהומה, היאנקיז רשמו סוויפ של ארבעה משחקים על טורונטו, אבל נפלו פעמיים מול המגישים המעולים של טמפה ביי בחוץ. כרגע הפסים רחוקים רק 4.5 משחקים מאוקלנד בקרב על הווילד קארד, אבל לפניהם נמצאות גם קליבלנד ובולטימור, שעדיין לא אמרו את המילה האחרונה העונה.

במידה והיאנקיז יצליחו למצוא את הכוחות לבצע ריצה מדהימה בספטמבר, זה יהיה הישג מרשים מאוד בהתחשב בעובדה שדרק ג'יטר שיחק רק שישה משחקים העונה, מארק טשיירה 15, קווין יוקיליס שרד 28 משחקים, קרטיס גרנדרסון הפסיד חודשיים וחצי של בייסבול ומי שאמור להיות האס של הקבוצה, סי סי סבאת'יה, מחזיק ב-ERA הגרוע ביותר בקריירה שלו. בעקבות הנתונים האלה, הקבוצה מהברונקס כבר התעלתה את כל הציפיות ממנה העונה והעובדה שהיא עדיין במירוץ מעניקה המון קרדיט למאמן ג'ו ג'ירארדי, שהצליח מדי יום לחבר את החלקים כדי ליצור קבוצה שתזכיר את המסורת של היאנקיז. ומכאן, לנבחרת:

שחקן ניו יורק יאנקיז אלכס רודריגז. Winslow Townson, AP
הבלגן סביבו מרים את היאנקיז. רודריגז/AP, Winslow Townson

תופס: איי ג'יי פיירזינסקי (טקסס ריינג'רס) – לריינג'רס יש את המאזן הטוב ביותר באמריקן ליג בחודש אוגוסט (6:17). התופס רשם ארבעה משחקים של שלושה ריביז או יותר. אחד מהם היה הלילה בסיאטל, שם ההומראן שלו באינינג השביעי הכניס הביתה גם את איאן קינסלר ואדריאן בלטרה. הריינג'רס פתחו פער של 2.5 משחקים מאוקלנד והקבוצות יפגשו בתחילת השבוע הבא לסדרה מרתקת.

בסיס ראשון: דארין דאף (פילדלפיה פיליז) – אולי לא הכל שחור אצל הפיליז. אחרי שפיטרו את מאמנם צ'ארלי מנואל, לפיליז נשאר לשחק רק על הכבוד ואולי לנצל את המצב כדי לתת הזדמנות לשחקנים שבדרך כלל לא מקבלים אותה. כזה היה המקרה עם דארין דאף, שבגיל 27 ערך את הופעת הבכורה שלו במייג'ור ליג ובסוף השבוע רשם רצף של שלושה משחקים עם הומראן, מה שהעלה את מאזנו ל-11 העונה. הפיליז הפסידו רק פעם אחת בששת המשחקים האחרונים שלהם.

בסיס שני: רובינסון קאנו (ניו יורק יאנקיז) – לרובינסון קאנו יש עוד סיבה לתת חודש ספטמבר מטורף, מלבד העובדה שהיאנקיז עדיין במירוץ לפלייאוף וזאת מכיוון שהוא הופך להיות שחקן חופשי בסיום העונה. השבוע הוא בא מוכן, עם 12 חבטות, שני הום-ראנס ו-9 ריביז בשבוע המצוין של הפסים. השמועות סביב השחקן כבר צצות והשמות של הטייגרס והדודג'רס עלו ברשת. יהיה מעניין לעקוב אחרי ההחלטות של קאנו, יחד עם הסוכן החדש שלו ג'יי זי, בפגרה הקרובה.

שורטסטופ: זאק קוזרט (סינסינטי רדס) – בגלל הגרנד סלאם הענק של קרייג, ההצגה של קוזרט קצת נעלמה. שתי חבטות שלו, שכללו טריפל, הכניסו שני רצים הביתה, מה שהעלה את מאזנו השבוע לשמונה ריביז. השורטסטופ חווה ירידה בכושר כאשר עבר לחבוט שמיני בליינאפ והשבוע אולי סוף סוף נגמרו ימי ההסתגלות שלו.

רובינסון קאנו שחקן ניו יורק יאנקיז. Kathy Willens, AP
כל הליגה תרדוף אחריו. קאנו/AP, Kathy Willens

בסיס שלישי: מיגל קבררה (דטרויט טייגרס) – השבוע, דייסקי מטסוזקה חזר להגיש במייג'ור ליג, הפעם במדי המטס והמזל המחורבן שמלווה את המגיש היפני בשנים האחרונות המשיך, כאשר הוא נאלץ לפגוש את קבררה. שחקן הבסיס השלישי שלח את הכדור של היפני ליציעים כמו שרק הוא יודע, עם המון סטייל. קבררה ממשיך לגרום לחובבי הבייסבול לשפשף את העיניים בתדהמה מדי ערב וכרגע, הוא רחוק שלושה הום-ראנס בלבד מטריפל קראון נוסף. אגב, כמו שזה נראה כרגע, לטייגרס יהיה יתרון ביתיות לאורך כל הפלייאוף וזה מפחיד כאשר מביטים במספרים של קבררה בקומריקה פארק בעיר המכוניות: 37% אחוזי חבטה, 14 דאבלים, טריפל אחד, 15 הום-ראנס, 55 ריביז ב-60 משחקים העונה.

אאוטפילד: קוקו קריספ (אוקלנד אתלטיקס) – קריספ חזר לאחרונה לליינאפ לאחר פציעה ביד, שמאוד הדאיגה את הקבוצה. האאוטפילדר מיד הרגיע את הרוחות עם 10 מ-21, שכללו ארבעה הום-ראנס. אחד מאותם הום-ראנס היה הומר ניצחון נגד בולטימור בחוץ, שנתן את ה-W לג'רוד פארקר המעולה. "כשקוקו משחק טוב, אנחנו משחקים טוב", סיכם מאמן הקבוצה בוב מלווין את השבוע האחרון. קריספ הוא מסוג השחקנים שחבטה אחת שלו מדליקה את הספסל, מכיוון שהוא משחק עם טונות של אנרגיה והוא שחקן חשוב מאוד במירוץ הפלייאוף של הקבוצה.

אאוטפילד: מאט הולידיי (סנט לואיס קרדינלס) – לא רק קרייג או קוזרט רשמו משחק גדול הלילה, גם הולידיי השתתף בחגיגה. הום-ראן ענק שלו באינינג השלישי צימק את היתרון של הרדס מארבע ריצות לאחת בלבד. זה היה ההום-ראן השלישי שלו השבוע והוא נהנה מחודש אוגוסט מעולה, בו הוא חובט ל-31%. אתמול הוא הפך לשחקן הראשון של הקרדינלס מאז אלברט פוחולס לרשום ריצה ו-RBI בשישה משחקים רצופים.

אאוטפילד: אוסטין ג'קסון (דטרויט טייגרס) – האאוטפילדר של דטרויט נמצא בתקופה מצויינת עם 14 מ-32, שבעה ריביז ותשע ריצות בתשעת המשחקים האחרונים שלו. לפני שבועיים ג'קסון רשם שבוע דומה ואף נבחר לשחקן השבוע, אך מאז נכנס לתקופה בה הצליח לחבוט רק פעם אחת מתוך 24 ניסיונות. הטייגרס הפסידו הלילה לאוקלנד, אבל עדיין מובילים בביטחה את האמריקן ליג מרכז בפער של 5.5 משחקים.

מיגל קבררה שחקן דטרויט טייגרס. AP
אין עוד מלבדו. קבררה/AP

מגיש פותח: ג'ייק פיבי (בוסטון רד סוקס) – התצוגה של פיבי בערב יום ראשון הייתה כדור הרגעה ענק לאוהדי בוסטון. עד לאותו משחק, הקבוצה הפסידה בשישה משחקים מתוך עשרת המשחקים האחרונים ואז, מול הדודג'רס, פיבי הגיש משחק שלם בו הרשה שלוש חבטות וריצה בודדת. "זה היה ערב ענק בשבילנו וידענו את זה", הוא אמר לאחר המשחק. הניצחון של הרד סוקס בסדרה מול הדודג'רס החזיר את הקבוצה למקום הראשון בבית והקנה לדודג'רס את הפסד הסדרה הראשונה שלהם מזה חודשיים.

מגיש שני/רליבר: דני פארקר (סיאטל מארינרס) – בתחילת החודש סיאטל הכריזה שפארקר יתפוס את תפקיד הקלוזר של הקבוצה, אחרי שטום ווילהמסן קרס פעם אחר פעם. השבוע השחקן בן ה-26, בעונתו הראשונה, רשם רצף של שלושה משחקים בהם שמר תוך שהוא לא מרשה אפילו חבטה אחת. בעשרה אינינגים החודש הוא הרשה שש חבטות בלבד ושתי ריצות, מה שהעניק לו תשע שמירות ראשונות בקריירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully