וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכינים את הליינאפ

יובל קליין

20.8.2013 / 17:21

סוגיית קלייטון קרשאו ל-MVP, ההתפוצצות של סוריאנו והקאמבק של טולוויצקי. יובל קליין מסכם עוד שבוע סוער בבייסבול

ההכרזה שקלייטון קרשאו הוא המועמד המוביל לתואר הסיי יאנג ב-NL לא תפתיע איש. אבל האם אנחנו יכולים לטעון שהמגיש של הדודג'רס הוא לא רק המגיש הטוב ביותר בנשיונל ליג, אלא השחקן הטוב ביותר בליגה וצריך לזכות בתואר ה-MVP? קרשאו מוביל את כל המייג'ור ליג ב-ERA עם 1.80, מרשה הכי פחות חבטות פר תשעה אינינגים ושני בסטרייקאאוטים בנשיונל ליג למאט הארווי, שרשם שישה יותר ממנו. בנוסף, הוא הרשה רק שתי ריצות או פחות ב-20 מתוך 26 המשחקים בהם פתח. אם קרשאו לא ידעך בחודש האחרון של העונה, הוא צפוי להיות השחקן הראשון מאז גרג מדוקס שמוביל את המייג'ור ליג ב-ERA במשך שלוש שנים רצופות.

קלייטון קרשאו שחקן לוס אנג'לס דודג'רס. Tom Mihalek, AP
יש סיבה להאמין שהוא ייקח. קרשאו נותן עבודה/AP, Tom Mihalek

נתונים אלה בהחלט נותנים לשחקן לגיטימציה לתואר ה-MVP, במיוחד כשאנחנו מוסיפים את העובדה שבעזרת הניצחון שלו ביום ראשון האחרון, הדודג'רס שבמקום הראשון ב-NL West ניצחו 42 מתוך 50 המשחקים האחרונים שלהם – הישג שלא נרשם מאז 1942. אבל דווקא מאמנו, דון מטינגלי, חושב אחרת: "לדעתי זה תואר ששייך לשחקן שדה". זאת הערה מעניינת שכדי להבין אותה, אנחנו צריכים ללכת אחורה לשנת 1986, אז מטינגלי נתן את עונת חייו כתופס של היאנקיז. הוא הוביל את האמריקן ליג בחבטות, דאבלים ואחוזי חבטה עם 35.2%. למרות זאת, את תואר השחקן המצטיין הוא הפסיד לרוג'ר קלמנס, מגיש בוסטון רד-סוקס, שרשם ERA של 2.48 עם מאזן 4:24.

באמריקן ליג, אנחנו שוב נראה קרב בין מיגל קבררה למייק טראוט, כשגם כריס דיוויס ואדריאן בלטרה יכולים להיזרק למשוואה. בנשיונל ליג המצב שונה, משום ששם אין שחקן שדה שמציג יכולת יוצאת מן הכלל שמשאירה את ההחלטה ברורה. המועמדים המובילים כרגע הם קרלוס גומז ממילווקי, יאדייר מולינה מסנט לואיס ואנדרו מקאצ'ן מפיטסבורג, כשהאחרון הוא המועמד המוביל מבין שחקני השדה לתואר ויכול להוביל את הפייראטס להופעת פלייאוף היסטורית. האאוטפילדר חובט ל-31.7% עם 17 הומראנס ו-69 ריביז. כמו שאמרנו, אלו מספרים מצויינים אבל כשאנחנו משווים אותם לאמריקן ליג, הוא לא נכנס לטופ של רשימת המועמדים.

המגיש האחרון לזכות בתואר ה-MVP היה ג'סטין ורלאנדר לפני שנתיים. קרשאו מציג מספרים יותר טובים מאלה של המגיש מדטרויט, מלבד המאזן עמו סיים ורלאנדר, 5:24. כאן חשוב להסתכל על עזרת החובטים למגיש עם כמות הריצות פר משחק, ולוורלאנדר היה אז מספר גבוה מאוד, 4.56 ריצות למשחק. לשם השוואה, קרשאו מקבל העונה עזרה של 3.32 ריצות למשחק והוא במקום ה-11 בליגה מהסוף. זאת הסיבה שהמגיש של הדודג'רס רשם כבר שבעה הפסדים העונה, ולא ניצח אף משחק בו הרשה יותר משלוש ריצות. ההתקפה של הדודג'רס השתפרה פלאים מאז הצטרפו לליין-אפ הנלי רמירז ויאסייל פויג, והם אמורים לסדר את המאזן של קרשאו להמשך הדרך.

אם לא נראה חודש מטורף של מקאצ'ן, בו הוא במו ידיו מוביל את הפייראטס לפלייאוף, יש סיכוי טוב שנראה את תואר ה-MVP בנשיונל ליג הולך למגיש בפעם הראשונה מאז 1968, אז זכה בוב גיבסון. לוס אנג'לס דודג'רס בדרך להופעת פלייאוף וכמו שהיא משחקת בחודש האחרון, יש סיכוי שקרשאו, בן 25, יסיים את העונה עם תארי הסיי-יאנג, MVP וטבעת אליפות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דון מטינגלי מאמן לוס אנג'לס דודג'רס. Lenny Inglezzi, AP
דווקא הוא מתנגד. מטינגלי/AP, Lenny Inglezzi

תופס: ג'ו מאוור (מינסוטה טווינס) – כיף לראות שמאוור נפרד מהפציעות והוא חוזר לאותו כושר אדיר מ-2009. השבוע התופס של הטווינס רשם משחק של חמש חבטות, שכללו ארבעה סינגלים והומראן באינינג העשירי שהשווה את המשחק. זו הייתה הפעם החמישית בקריירה שלו שהוא רושם משחק כזה, ואם תהיתם מי השחקן שרשם חמש חבטות יותר פעמיים ממאוור, השיא שייך לטיי קוב עם 11 כאלה.

בסיס ראשון: מארק טרומבו (לוס אנג'לס איינג'לס) – השבוע קיבלנו את האישור הרשמי לכך שאלברט פוחולס לא יחזור יותר העונה לשחק בייסבול. זה נותן הזדמנות לטרומבו לשחק מדי יום בעמדת הבסיס הראשון ולהציג את הכוח האדיר שיש לו. השבוע הוא העלה את כמות ההומרים העונתית שלו ל-29 כשרשם ארבעה כאלה והכניס עשרה רצים הביתה, אבל הציג גם את אותה חוסר סבלנות שמלווה אותו כל הקריירה עם שמונה סטרייקאאוטס. האיינג'לס עדיין רחוקים 14 משחקים ממאזן חצוי, ונראה שזה לא הולך להגיע השנה.

בסיס שני: מאט קרפנטר (סנט לואיס קרדינלס) – הקרדינלס הם הקבוצה שרשמה הכי הרבה ריצות בנשיונל ליג (603), והם עושים זאת בפער גדול על הקבוצה במקום השני, אטלנטה ברייבס, עם 556 ריצות. מי שמוביל את הקרדינלס בריצות הוא מאט קרפטנר, שרשם 92 כאלה מעמדת החובט הראשון. "הוא עולה לבסיס בכל משחק ושם את עצמו בסיטואציה הנכונה להבקיע", אמר האאוטפילדר הוותיק קרלוס בלטראן. השבוע, קרפנטר רשם חמש ריצות והקרדינלס יצאו עם שני ניצחונות חשובים מול פיטסבורג. המצב עדיין צמוד בין השניים, כשגם סינסינטי רדס חזק בתמונה.

שורטסטופ: טרוי טולוויצקי (קולורדו רוקיז) – טולו הפסיד 25 משחקים בגלל שבר בצלעות אבל עדיין נותן את אחת העונות היותר טובות שלו בקריירה. השבוע השורטסטופ הוסיף הומר כדי להגיע ל-21 כאלה מתחילת העונה, והוא מחזיק ב-31.5% אחוזי חבטה. טולו גם יצר כותרות מחוץ למגרש כשדרש מריאן ברון להסביר למה השעו אותו ל-65 משחקים (דבר שלא פורט לא מצד הליגה או מצד השחקן). "אני חושב שכל אחד בבייסבול רוצה שהוא ייצא ויסביר מה הסיפור, ובתקווה שהוא יעשה זאת בצורה הטובה ביותר", אמר שחקן הרוקיז.

בסיס שלישי: פדרו אלברז (פיטסבורג פייראטס) – 31 הומראנס יש כבר העונה לילד מהברונקס, הוא מוביל את הנשיונל ליג בקטגוריה זו ואנחנו עדיין רק באמצע אוגוסט. הפייראטס קצת מקרטעים בשבוע האחרון עם הפסדים בסדרות לאריזונה, סנט לואיס וסוויפ מביך מול קולורדו, אבל כבר אתמול אלברז עלה במטרה לשנות את הדברים כשרשם את כל שלושת הריביז בניצחון של הקבוצה על סן דייגו. הפייראטס במקום הראשון בבית עם 73 ניצחונות, אבל כמו שהזכרנו זה מאוד צמוד, כשהפסד פה או שם יכולים להיות קריטיים מאוד בסוף ספטמבר.

פדרו אלברז שחקן פיטסבורג פייראטס. Lenny Ignelzi, AP
שומר את הפייראטס בתמונה. אלברז/AP, Lenny Ignelzi

אאוטפילד: אלפונסו סוריאנו (ניו יורק יאנקיז) – האאוטפילדר של היאנקיז נבחר לשחקן השבוע של האמריקן ליג, וזה לא מפתיע אחרי שרשם 18 ריביז בשבוע האחרון. סוריאנו, שעבר בטרייד מהקאבס ליאנקיז בסוף יולי, השתולל השבוע עם 46.1% אחוזי חבטה, חמישה הומראנס ותשע ריצות, בשבוע בו היאנקיז ניצחו חמישה משחקים. "אני חושב שהמוטיבציה שלי חזרה עם החזרה ליאנקיז. זה הכל הרצון לעזור לקבוצה לנצח", הסביר סוריאנו את ההתפרצות שלו בשבוע האחרון. מאז הגיע ליאנקיז, לאאוטפילדר יש 26 הכנסות רצים ב-19 משחקים.

אאוטפילד: נייט שירהולץ (שיקגו קאבס) – הנה שחקן שבטוח יכל לעזור לקבוצה מסויימת במירוץ הפלייאוף שלה. שירהולץ רשם אתמול שני הומראנס על חשבון הנאשיונלס השבורים מנטאלית בניצחון 1:11. "נייט דה גרייט" נותן עונת קריירה עם 18 הומרים ו-58 ריביז ואמר השבוע: "תמיד היה לי את הביטחון שאם מישהו יתן לי לשחק מדי יום, המספרים האלה יופיעו. המטרה שלי להוכיח שאני יכול לשחק מדי יום".

אאוטפילד: ויל מאיירס (טמפה ביי רייז) – הרייז לא נהנו מהטיול שלהם מערב אחרי שני סוויפים נגד הדודג'רס ואריזונה, אבל בחזרה בבית הם הראו מה שווים, במיוחד ויל מאיירס שנמצא בדרך לתואר רוקי השנה. ההומראן שלו נגד סיאטל העלה את מאזנו לתשעה העונה והוא חובט ל-31%. אם אכן יזכה בתואר רוקי השנה, הוא יעשה זאת ב-90 משחקים בלבד, המספר הנמוך ביותר באמריקן ליג מאז בוב המלין ב-1994 שרשם 101 משחקים.

אלפונסו סוריאנו שחקן ניו יורק יאנקיז. Kathy Willens, AP
היאנקיז נתנו לו מוטיבציה. סוריאנו/AP, Kathy Willens

מגיש פותח: מקס שרצר (דטרויט טייגרס) – בראשון המגיש של הטייגרס רשם את הניצחון ה-18 שלו העונה, יותר מכל מגיש אחר במייג'ור ליג. שרצר הגיש במשך שמונה אינינגים נגד קנזס סיטי והרשה רק שתי ריצות באינינג השביעי, אחרי שהקבוצה פתחה כבר יתרון של שש ריצות. הוא המגיש החמישי בהיסטוריה לרשום 18 ניצחונות מ-19 הזדמנויות. ביום שבת, שרצר יפתח שוב על הגבעה אך מולו יעמוד מאט הארווי, במפגש של שני המגישים שפתחו במשחק האולסטאר. מאז אותו משחק, המגיש של דטרויט רושם 1.26 ERA והארווי עם 0.91. יהיה מעניין.

מגיש שני: באד נוריס (בולטימור אוריולס) – האוריולס לקחו סוג של הימור עם באד נוריס שהגיע בטרייד מיוסטון לפני חודש, אבל זה נראה כמו ההימור הנכון. בולטימור ניצחה את ארבעת המשחקים בהם נוריס פתח, תוך שהמגיש מציג ERA של 3.57. הקבוצה רחוקה ארבעה משחקים מכרטיס הווילד-קארד והשבוע היא פוגשת שתיים מהיריבות שלה למירוץ: טמפה ביי רייז ואוקלנד אייז. נוריס יעמוד על הגבעה ביום שישי נגד אוקלנד וינסה להמשיך את היכולת הטובה שלו ולתת לאוריולס ניצחון נוסף.

מקס שרצר שחקן דטרויט טייגרס. Charles Rex Arbogast, AP
עכשיו הוא מקבל את הארווי. שרצר/AP, Charles Rex Arbogast

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully