וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AFC דרום: מצפים לגוד לאק

תומר ספירשטיין

23.8.2013 / 9:35

יוסטון חלשה על הבית אבל הגיעה חסרת אוויר לפלייאוף. היא תקבל תחרות קשה העונה אם אנדרו לאק מאינדיאנפוליס יימנע מעונת נפילה. תומר ספירשטיין עם הפרטים

העונה האחרונה הייתה קצת מוזרה עבור בית ה-AFC דרום. יוסטון נראתה כמפלצת, שבסוף התגלתה כהר שהוליד עכבר, אחרי שרמסה את יריבותיה ברוב שלבי העונה ובסוף הגיעה לפלייאוף מותשת וחסרת השראה, מקרה קלאסי של "ההר הוליד עכבר". אינדיאנפוליס הייתה סיפור הסינדרלה של הליגה, עם אנדרו לאק בעונת הרוקי שלו וסיפור הסרטן של צ'אק פאגאנו, שהוביל לבחירתו של ברוס אריאנס בתואר מאמן העונה. טנסי דשדשה בניסיון למצוא איזון בין משחק הריצה של כריס ג'ונסון, שהראה קצת כאילו הוא חוזר לעצמו, לבין משחק הק"ב הנוראי, שם נראה כאילו עדיין לא, וג'קסונוויל, אוי ג'קסונוויל – קבוצה שהייתה צריכה לרדת ליגה. או לעבור לקנדה.

ומה צפוי לנו העונה? ובכן, לא יותר מדי גדולות ונצורות. ביוסטון עדיין מחפשים עמוד שדרה, באינדי יקוו להימנע מתסמונת ה-"סופמור סלאמפ" והחלפת מתאם ההתקפה, בטנסי ממשיכים לבנות ובג'קסונוויל – עדיף שנדבר עליהם כמה שפחות. באמת.

אריאן פוסטר יוסטון טקסאנס. Jim Rogash, GettyImages
אריאן פוסטר והטקסאנס הגיעו חסרי השראה לפלייאוף/GettyImages, Jim Rogash

יוסטון טקסאנס

מאזן בעונה שעברה: 4:12, הפסד בסיבוב השני בפלייאוף

מאמן: גארי קוביאק

עזיבות בולטות: ג'יימס קייסי (טייט אנד), ג'סטין פורסט (רץ אחורי), קווין וולטר (תופס)

צירופים בולטים: אד ריד (סייפטי)

בחירות דראפט בולטות: ד'אנדרה הופקינס (תופס), דניס ג'ונסון (רץ אחורי), סאם מונטגומרי (ליינבקר)

אחרי עונה שבה נראה כאילו הטקסנים סוף סוף הצליחו להתגבר על תדמית הלוזרים שדבקה בהם, הגיעה סוף העונה שבה קיבלו בראש מהפטריוטס, שהראה כי המאזן של יוסטון העיד יותר על החטיבה (והבית) שלהם מאשר על הקבוצה עצמה. אין מה לעשות - כשאתה משחק מול יריבות חלשות זה לא ממש חוכמה, וגם חוסר הניסיון שלהם בפלייאוף לא ממש תרם. לכן החליטו ביוסטון להביא קצת, איך נאמר זאת בעדינות - עמוד שדרה בדמות אד ריד, שאמור לתת להם פוש, כנראה מתוך שאיפה להפוך אותו לריי לואיס של יוסטון ולהיות עוד כלי בהגנה של ג'יי ג'יי וואט המפלצתי.

בהתקפה, כרגיל נראה את מאט שאוב ואנדרה ג'ונסון, לצד משחק ריצה אימתני בראשות אריאן פוסטר, שרץ בשנה שעברה ל-15 טאצ'ים (ורק שני איבודים). לצד שלושת עמודי התווך של הטקסנים, אפשר למצוא את בן טייט (במידה ויישאר בריא), ואת התוספת מהדראפט (ג'ונסון) בתקווה שלשאוב יהיה בנק מטרות נאה.

אז מה יהיה? ובכן, יוסטון עדיין לא הראתה שיש לה את האופי להגיע לסופרבול, וככל הנראה כל עוד החטיבה והבית ייראו כמו שהם נראים, הם גם לא יגיעו לשם. עוד עונה נהדרת, עוד הפסד בפלייאוף.

אנדרה ג'ונסון שחקן יוסטון טקסאנס. GettyImages
הוא כרגיל יספק את הסחורה אם יישאר בריא. אנדרה ג'ונסון/GettyImages

אינדיאנפוליס קולטס

מאזן בעונה שעברה: 5:11, הפסד בסיבוב הראשון בפלייאוף

מאמן: צ'אק פאגאנו

עזיבות בולטות: ברוס אריאנס (מתאם התקפה), דווייט פריני (אנד הגנתי), אוסטין קולי (תופס), דוני אייברי (תופס)

צירופים בולטים: פפ המילטון (מתאם התקפה), מאט האסלבק (ק"ב), אחמד בראדשו (רץ אחורי), דריוס הייוורד-ביי (תופס) להרון לנדרי (סייפטי)

בחירות דראפט בולטות: ביורן ורנר (ליינבקר), יו ת'ורנטון (גארד)

איזו עונה נהדרת הייתה לאינדי בשנה שעברה - עונת רוקי לאנדרו לאק, עזיבה של פאגאנו לטובת טיפול בסרטן והגעה לפלייאוף בתור הסיפור הטוב של אמריקה. אפילו באינדיאנה לא חשבו על תסריט שכזה. ועכשיו? עכשיו צריך להתמודד קצת עם המציאות. עונה שנייה של ק"ב לרוב מגיעה עם הסלאמפ הרגיל, קו ההתקפה עדיין דורש הרבה שיפורים, וכמובן שגם ההגנה לא מבריקה, וזה מבלי להזכיר את העובדה שברוס אריאנס הלך לאמן באריזונה.

אז באינדי שוב הלכו על סטנפורד, והביאו את פפ המילטון, שאימן את לאק (וקובי פלינר) בתקופתו שם, הוסיפו את לנדרי בשביל לתת קצת ותק בהגנה, אחמד בראדשו הובא בשביל לעזור לויק בלארד בנשיאות ואת דריוס הייוורד-ביי בתקווה שיעזור לטי.וויי הילטון לתפוס את הכדורים של לאק (בהנחה ויישאר בריא). הלו"ז היחסית נוח שלהם יכול לתת להם דחיפה טובה, אם כי אין סיבה לצפות לעוד עונת פלייאוף. מה שכן, הפסטיבל הגדול של העונה באינדי יהיה כאשר הקולטס יארחו את הברונקוס מדנבר ואת פייטון מאנינג. או-הו, כמה שאתם הולכים לשמוע על המשחק הזה.

אז מה יהיה? ובכן, קצת יותר מדי חלקים השתנו בפגרה הנוכחית, אחרי עונה שגם היא הוגדרה כנס. אל תצפו ליותר מדי. חבל. מצד שני, אם הכל יתחבר, כבר ראינו מה לאק יכול לעשות.

שחקן אינדיאנפוליס קולטס אנדרו לאק. Darron Cummings, AP
כשהוא יפגוש את פייטון מאנינג יהיה מעניין. לאק/AP, Darron Cummings

טנסי טייטאנס

מאזן בעונה שעברה: 10:6

מאמן: מייק מונצ'אק

עזיבות בולטות: מאט האסלבק (ק"ב), ג'ארד קוק (טייט אנד), ג'ורדן בבינו (סייפטי)

צירופים בולטים: ריאן פיצפטריק (ק"ב), שון גרין (רץ אחורי), קווין וולטר (תופס), דילייני ווקר (טייט אנד), ברנרד פולארד (סייפטי), אנדי לויטרה (גארד), ג'ורג' ווילסון (סייפטי)
בחירות דראפט בולטות: ג'סטין האנטר (תופס), צ'אנס וורמאק (גארד)

אחרי עוד עונה חלשה, בטנסי החליטו לבנות הכל בכדי לתת לכריס ג'ונסון וג'ייק לוקר אופציות למשחק. את לויטרה הביאו בסכום ענקי (46.8 מיליון ל-6 עונות) מבאפלו, ובחרו בדראפט את וורמאק, שנחשב לאחד הגארדים הטובים בשנים האחרונות. ג'ונסון התחיל חלש את העונה הקודמת אבל פרץ בחזרה והתקווה היא שיצליח להגיע ל-1,500 יארדים, אם יישאר בריא. לוקר, מצד שני, הוא סיפור אחר, ואם הוא לא יראה סימני התקדמות משמעותיים, ייתכן ונראה את פיצפטריק פותח מהר מאוד.

אמנם רוב הפעילות של הטייטאנס הייתה בהתקפה, אבל גם בהגנה הביאו קצת שיפורים, בעיקר בחיזוק הסייפטי עם ווילסון ופולארד, אבל לא רק, ובטייטאנס חייבים להפעיל יותר לחץ על קווי ההתקפה של היריבות שלהם, לכן סמי לי היל ורופטי פיטוטואה הובאו מדטרויט וקנזס סיטי, בכדי לעזור לקמרון ווימבלי ודריק מורגן.

אז מה יהיה? כרגע נראה שכל עוד ג'ייק לוקר לא ישתפר, וזה לא נראה כרגע תסריט סביר, הקבוצה תישאר בידיים (וברגליים) של כריס ג'ונסון. פיצפטריק אולי יעלה לשחק במוקדם או במאוחר, השאלה היא האם זה יעזור הרבה. מאזן חצוי.

מייקל רוס (ימין) כריס ג'ונסון (אמצע) ג'ייק לוקר טנסי טייטאנס. Wilfredo Lee, AP
ג'ייק לוקר כנראה לא ישתפר, וכריס ג'ונסון יצטרך לקחת את העסק לרגליים/AP, Wilfredo Lee

ג'קסונוויל ג'אגוארס

מאזן בעונה שעברה: 14:2

מאמן: גאס בראדלי

עזיבות בולטות: ראשאד ג'נינגס (רץ אחורי), לורנט רובינסון (תופס)

צירופים בולטים: רוי מילר (תאקל הגנתי), ג'סטין פורסט (רץ אחורי), אלן בול (דפנסיב בק), מוחמד מסקאוי (תופס), מרכוס טופאנט (קורנרבק)

בחירות דראפט בולטות: לוק ג'וקל (תאקל התקפי), דנארד רובינסון (רץ אחורי)

עונה קטסטרופלית עברה בג'קסונוויל על היגוארים בשנה שעברה, כששום דבר לא הצליח להתחבר להם, בעיקר בתחום הקוורטרבק, שם ממשיכים להסתמך על בליין גאברט, כאשר המחליף שלו זה צ'אד הני - עוד בזבוז כסף. לא רק זה, אלא שאפילו הרסיבר מספר אחד שלהם (ג'סטין בלקמון) מושעה ל-4 המשחקים הראשונים, כך שרק ססיל שורטס יהיה זמין, בהנחה שג'ורדן שיפלי ומרסדס לואיס ימשיכו להיראות כמו כלום. מה שאומר דבר אחד - מוריס ג'ונס דרו, מוריס ג'ונס דרו ועוד פעם מוריס ג'ונס דרו.

בהגנה, המצב לא הרבה יותר טוב, כאשר מי שהוביל את ההגנה היה טייסון אלואלו, עם 3.5 סאקים. נוראי. בסקנדרי, רק דווייט לאורי חוזר לעונה נוספת, כך שאפילו שם אין מקום להיות אופטימיים. ובאמצע? פול פוזלסני וראסל אלן שיחקו גרוע בעונה שעברה. מה כן אפשר לציין? רוי מילר, שהגן טוב נגד הריצה בטמפה ביי. זהו בערך.

אז מה יהיה? חשבתם שעונה שעברה הם נראו זוועתיים? כנראה שהשנה הם הולכים לתת לזוועה הזו פייט רציני. יסיימו במקום הראשון כנראה. בדראפט.

מוריס ג'ונס דרו ג'קסונוויל ג'אגוארס. AP
מקום ראשון. בדראפט. מוריס ג'ונס דרו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully