וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: מכינים את הליינאפ

יובל קליין

13.8.2013 / 13:25

מיגל קבררה בעונה טובה עוד יותר מאשתקד, אריק הוסמר פורץ ואפילו א-רוד חוזר לככב. יובל קליין מסכם את השבוע

הרבה קבוצות חמות לאחרונה ב-MLB. אטלנטה ניצחה 14 משחקים ברציפות, לוס אנג'לס דודג'רס לא רואים בעיניים מאז ה-21 ביוני עם מאזן 8:38, גם לטקסס ריינג'רס וקנזס סיטי רויאלס השבועות האחרונים היו חיוביים, אבל המחבט של מיגל קבררה הוא שגורם לנו לשפשף את העיניים מדי לילה ולא להאמין.

מיגל קבררה שחקן דטרויט טייגרס. Frank Franklin II, AP
מפלצתי עוד יותר מתמיד. קבררה/AP, Frank Franklin II

בשנה שעברה, אחרי שקבררה זכה בטריפל קראון לראשונה מ-1967, מספר פרשנים חשבו שתואר ה-MVP צריך ללכת דווקא למייק טראוט, מכיוון שהוא הוביל את האמריקן ליג ב-WAR (סטטיסטיקה המנסה להעניק ערך למספר הניצחונות אותם שווה השחקן לעומת שחקן מחליף). הבסיס לטיעון של הפרשנים לזכייה של טראוט היה כי בעוד קבררה חובט יותר טוב מטראוט, האאוטפילדר של האיינג'לס תורם יותר לקבוצה בעוד אספקטים של המשחק, כמו הגנה וריצה על הבסיסים. כיום טבלת ה-WAR מציבה את קבררה במקום הראשון עם 6.6 וטראוט אחריו עם 6.5.

אם פספסתם השבוע את הביצועים של שחקן הבסיס השלישי של דטרויט, לא ראיתם את החותמת שהניח על היותו החובט הכי טוב במשחק היום ואחד הגדולים בכל הזמנים. זה התחיל ביום רביעי, כשהטייגרס היו בפיגור 3:2 באינינג השמיני וקבררה פגש את דני סלאזאר, המגיש הרוקי של קליבלנד שמדי ערב מראה שלוש ספרות על הרדאר. סלאזאר כבר רשם שלושה סטרייקאאוטים על קבררה באותו ערב, ולמרות שהגיש כבר 103 פעמים הוא נשאר על הגבעה להתמודד עם המפלץ בפעם הרביעית. התוצאה? הום-ראן למרכז האאוטפילד על הגשת פאסטבול של 96 מייל לשעה ושיוויון במשחק אותו הטייגרס ניצחו.

ואם זה לא הספיק, קבררה שלח מדי יום מזכרת לאחד מאוהדי היאנקיז בברונקס בסופ"ש האחרון. שתיים מאותן מזכרות הגיעו על חשבונו של מריאנו ריברה הגדול, ובשני המקרים קבררה גרם לקלוזר האגדי לשבור שמירה. אחרי ההומראן ביום שישי, מצלמות הטלויזיה הראו בבירור את ריברה ממלמל "וואו", תוך שהוא מלווה את הכדור במבט מופתע למרכז האאוטפילד של האיצטדיון. האחרון לרשום שני הומראנס על ריברה באותה עונה היה אדגר מרטינז ב-1995, עונת הרוקי של הקלוזר. לצערו של קבררה, בשני המקרים הטייגרס הפסידו את המשחק בסופו של דבר באקסטרה אינינגים, מה שגרם למאמן הטייגרס לומר את האמת: "זה לא קורה הרבה שאתה מצליח לחבוט על ריברה פעמיים ועדיין לא לנצח את המשחק".

הלילה הספיק קבררה להוסיף הומר, הפעם על היד המוכשרת של כריס סייל משיקגו וייט-סוקס, למרות פאסטבול 96 מייל לשעה של המגיש. זה היה ההומר החמישי של קבררה בששת המשחקים האחרונים, מה שהעמיד אותו במרחק שישה הומרים מכריס דיוויס, שמפריד בינו לבין תואר טריפל קראון נוסף. אם ישיג את שחקן בולטימור או לא, העונה שקבררה נותן תכנס לספרי ההיסטוריה בגלל הדומיננטיות שלו. הוא הגיע לבסיס ב-104 מתוך 109 המשחקים שלו העונה, ומצליח להגיע למגישים כבר בהגשה הראשונה שלהם. ה-MVP רשם העונה כבר 11 הומרים על ההגשה הראשונה אותה ראה והוא מחזיק ב-48.1% אחוזי חבטה באותה סיטואציה. בנוסף, הוא בדרך להוביל בשנה השלישית ברציפות את האמריקן ליג באחוזי חבטה, דבר שלא קרה לחובט ימני מאז שנות ה-20. מיגל קבררה לוקח פיקוד על המשחק, וכדאי שלא תפספסו את זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מריאנו ריברה שחקן ניו יורק יאנקיז. Kathy Willens, AP
אפילו הוא מלמל "וואו". ריברה אחרי הומר של קבררה/AP, Kathy Willens

תופס: וולינגטון קאסטיו (שיקגו קאבס) – התופס של הקאבס מקבל מחמאות רבות בשבועות האחרונים ויש כאלה שמשווים אותו לידאיר מולינה. קאסטיו, בן 26, לקח פיקוד על עמדת התופס של הקאבס רק מאמצע העונה שעברה וכבר אז הראה יכולות הגנתיות טובות, אבל בשבועות האחרונים המחבט שלו מייצר כותרות גם כן. מאז ה-25 ביולי הוא חובט ל-42 אחוזים, ומדובר בחובט מאוד סבלני שהשבוע רשם שבע הליכות, שלוש מהן הגיעו כתוצאה ממפגש עם הכדור.

בסיס ראשון: אריק הוסמר (קנזס סיטי רויאלס) – יכול להיות שסופסוף הרויאלס רואים את הפריצה של שחקן הבסיס הראשון שלהם לה הם כל כך חיכו. הוסמר מוביל את האמריקן ליג בחבטות מאז פגרת האול-סטאר, כולל עשרה הום-ראנס ועשרה דאבלים. "החבטה שלי מרגישה טובה. היו רגעים קשים אבל הניסיון עוזר, וזה היה תהליך למידה", אמר הוסמר השבוע אחרי שהרויאלס לקחו שלושה משחקים נגד הרד-סוקס. הרויאלס, שניצחו שבע סדרות רצופות, נמצאים חזק במירוץ לווילד-קארד וכרגע הם רחוקים ארבעה משחקים מאוקלנד.

בסיס שני: ארון היל (אריזונה דיאמונדבקס) – גם היל יכול לחבוט להומראנס רצופים, והוא רשם שלושה כאלה השבוע על חשבון המטס והאוריולס. שחקן הבסיס השני חוזר לכושר אחרי שישב חודש וחצי העונה בגלל פציעה, כשהוא חובט ל-30% ב-49 המשחקים בהם שותף. אריזונה איבדה גובה בגלל הריצה המטורפת של הדודג'רס ורחוקה 7.5 משחקים מהמקום הראשון בבית.

שורטסטופ: חוזה רייס (טורונטו בלו-ג'ייז) – אנחנו לא שומעים הרבה העונה על השורטסטופ המצוין מכיוון שהוא ממשיך להיאבק בפציעות ומשחק בקבוצה שכבר יצאה מזמן מהמירוץ. השבוע רייס הצליח לרשום את ההומר ה-100 שלו בקריירה, ועשה זאת על חשבון פליקס הרננדז. השורטסטופ הוסיף עוד הומר מול אוקלנד בסופ"ש, במשחק היחידי שאותו טורונטו לקחה בסדרת ארבעת המשחקים נגד האייז.

בסיס שלישי: אלכס רודריגז (ניו יורק יאנקיז) – סטרואידים? חומר אסור? עד שהערעור של א-רוד יטופל, הוא רשאי לשחק למרות ההשעיה ל-211 משחקים, והוא עושה זאת לא רע בכלל אחרי שביום ראשון רשם את ההומר הראשון שלו מאז חזר למייג'ור ליג העונה על חשבונו של ג'סטין ורלאנדר. זה היה ה-RBI ה-1,951 בקריירה של א-רוד, מה ששם אותו במקום החמישי בכל הזמנים בצמוד לסטן מוסיאל. בששת המשחקים בהם שותף א-רוד מאז חזר, רק במשחק אחד הוא לא הצליח לרשום חבטה.

אריק הוסמר שחקן קנזס סיטי רויאלס. Colin E. Braley, AP
השנה שלו. אריק הוסמר/AP, Colin E. Braley

אאוטפילד: ג'וש רדיק (אוקלנד אייז) – עד סוף השבוע, רדיק רשם רק חמישה הומראנס העונה, למרות שאת העונה שעברה סיים עם 32 כאלה. בנוסף, רדיק היה בעיצומו של משבר עם 0 מ-20 עד שהגיעה ההצגה שלו ביום שישי בטורונטו עם שלושה הומרים. למחרת רדיק לא עצר והוסיף עוד שניים. הוא השחקן ה-23 בהיסטוריה לרשום חמישה הומרים בשני משחקים. אוקלנד רחוקה משחק אחד מטקסס, ואם רדיק ושותפו לאאוטפילד יואניס סספדס יתחילו להראות את הכוח שלהם כמו בשנה שעברה, הקבוצה תהיה במצב מצויין לקחת את אליפות הבית שנה שנייה ברציפות.

אאוטפילד: ג'ייסון וורת' (וושינגטון נאשיונלס) – העונה של וושינגטון לא הולכת כמצופה, אבל לפחות הקבוצה מוצאת רגעים של שמחה. כזה היה השבוע אחרי שוורת' רשם את החבטה ה-1,000 שלו בקריירה, וזה לא היה עוד סינגל אלא הומראן בן שתי ריצות שנתן לנאשיונלס את היתרון באינינג השביעי אותו הם לא איבדו. האאוטפילדר בכושר מצוין לאחרונה, ומאז ה-1 ביולי הוא חובט ל-40 אחוז עם תשעה הום-ראנס ו-27 ריביז. כמיטב המסורת, בזמן שוורת' התראיין אחרי המשחק לטלויזיה, הוא נשטף בגייטורייד על ידי ברייס הארפר. "זה יעלה לו ביוקר, אנחנו נצטרך לדבר על זה בפנים", אמר וורת' בן ה-34 חצי בצחוק-חצי ברצינות.

אאוטפילד: אדם ג'ונס (בולטימור אוריולס) – העונה המדהימה של כריס דיוויס והדברים שמני מצ'אדו עושה בגיל 21 גורמים לנו לשכוח מעט את אדם ג'ונס שנותן עונת שיא משלו. האאוטפילדר הוסיף ארבעה ריביז בסופ"ש מול סן פרנסיסקו והעלה את המספר שלו ל-85, שלושה ריביז יותר משרשם בכל העונה שעברה. בולטימור נמצאת כרגע באריזונה והלילה הפסידה את המשחק הראשון והיא רחוקה שני משחקים מטמפה ביי בקרב על הווילד-קארד.

ג'וש רדיק שחקן אוקלנד אתלטיקס. Kathy Willens, AP
יצא בגדול מהפאנק. רדיק/AP, Kathy Willens

מגיש פותח: ברנדון ביצ'י (אטלנטה ברייבס) – המגיש הימני של הברייבס חזר בסוף יולי למייג'ור ליג אחרי ניתוח טומי ג'ון שהשבית אותו במהלך העונה שעברה. הפתיחה לא היתה חלקה אחרי שהרשה שבע ריצות בשמונה חבטות לקולורדו. השבוע, ביצ'י התאושש ורשם בונבון עם שמונה אינינגים נקיים ללא ריצה, תוך שהוא מרשה רק שלוש חבטות והליכה אחת. הברייבס, שמשייטים לפלייאוף בבטחה, השיגו באותו יום את הניצחון ה-14 שלהם ברציפות והם מאוד מרוצים לראות את ביצ'י שוב בכושר אחרי הפציעה של טים הדסון, שגמר את העונה והשאיר מקום פנוי ברוטצייה.

מגיש שני: טים לינסקאם (סן פרנסיסקו ג'איינטס) – אחרי שחשבנו שמכאן תגיע רק הירידה בקריירה של לינסקאם, ה"פריק" מראה לנו שיש לו עוד הרבה גז ביד. מאז ה-16 ליוני, הוא מציג ERA של 2.63 שכללו את הנו-היטר מול סן דייגו באמצע יולי. השבוע הוא הרשה חבטה אחת, הליכה אחת ושמונה סטרייקאאוטים בשמונה אינינגים מול מילווקי. הוא עדיין בעשיריה הראשונה של כמות הסטרייקאאוטס פר תשעה אינינגים עם 9.51 כאלה למשחק, אבל בכל זאת ניצח רק שישה משחקים העונה. זה קורה מכיוון שהג'איינטס רשמו שתי ריצות או פחות ב-14 מתוך 23 המשחקים בהם פתח העונה. טימי יהיה שחקן חופשי בחורף ויהיה מאוד מעניין איזה חוזה יקבל אחרי התצוגות החיוביות שלו בתקופה האחרונה.

טים לינסקאם שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. Jeff Chiu, AP
מעניין לראות איזה חוזה יציעו לו בחורף. לינסקאם/AP, Jeff Chiu

עוד בוטנים מהליגה

• הקאבס הפסידו הלילה 2:0 לרדס, ובכך רשמו משחק שלישי ברציפות ללא ריצות בבית בפעם הראשונה מאז 1924.

• השבוע סטיבן שטראסבורג רשם את השאט-אאוט הראשון שלו בקריירה, אחרי ניצחון 0:6 על הפיליז.

• ביום שישי התארחה מיניסוטה בשיקגו להצגה כפולה מול הווייט-סוקס, ובשני המשחקים הריליוור בריאן דאנסינג רשם את הניצחון. שחקן הטווינס האחרון לרשום את ההישג הנדיר הזה היה וולטר ג'ונסון ב-1923.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully