וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאוק סלוניקי מציגה: סגל מרשים, התקפה חזקה, זיכרונות רעים

9.8.2013 / 14:47

היוונים כבר הפסידו למכבי תל אביב, מאמנם הוב סטיבנס כשל מול הישראליות, אבל פאוק נהנית מסגל יציב. הכירו את היריבה

פאוק סלוניקי מהווה זיכרון מתוק עבור מכבי תל אביב, והיא כפי הנראה ההגרלה הסבירה מבין האופציות שעמדו על הפרק בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית. לפני תשע שנים, בעונת 2004/5, העפילו הצהובים בפעם הראשונה והיחידה בתולדותיהם לליגת האלופות, לאחר שעברו את פאוק. ניצחון 1:2 בסלוניקי משערים של ישמעאל אדו וארז מסיקה, הפך לבסוף ל-0:3 טכני בעקבות שיתוף שחקן שלא כחוק. מכבי תל אביב ניצחה גם בגומלין 0:1 משער של לירן כהן, והמשיכה להופעה ההיסטורית בצ'מפיונס ליג.

שחקני פאוק סלוניקי חוגגים שער לצד שוער בני יהודה דלה איינוגבה המאוכזב. ברני ארדוב
בשנה שעברה הם חגגו מול בני יהודה, אבל בעבר כשלו מול הישראליות. מה יהיה הפעם? פאוק/ברני ארדוב

בכלל, לפאוק היכרות מעמיקה עם הכדורגל הישראלי. מול הצהובים יהיה זה כאמור מפגש שני, אך עוד ב-2000/01 פגשה הקבוצה את בית"ר ירושלים ועברה אותה עם 4:6 בסיכום שני המשחקים בסיבוב המוקדמות הראשון של גביע אופ"א, ובעונה האחרונה הדיחה גם את בני יהודה עם 1:6 בסיכום שני משחקי סיבוב המוקדמות השלישי בליגה האירופית. אגב, בשלב הפלייאוף אשתקד הפסידה פאוק לראפיד וינה ועפה אחרי שבשתי העונות לפני כן צלחה את שלב הבתים. לליגה האירופית העונה היא נשרה לאחר שהודחה ממוקדמות ליגת האלופות בידי מטאליסט חרקוב האוקראינית.

פאוק זכתה בעבר פעמיים באליפות יוון (1976 ו-1985) וארבע פעמים בגביע (האחרונה ב-2003). בקיץ שעבר הייתה בצרות כלכליות, עד שאיש העסקים היווני-רוסי איבן סאבידיס הפך לבעל המניות העיקרי והציל את המועדון. המאמן יורגוס דוניס מונה אז כשמעליו בראש המועדון ניצבו שחקני העבר תאו זגוראקיס וזיסיס וריזאס, שהצעידו את הקבוצה יחד עם הקהל המשוגע בטומבה (למעלה מ-28 אלף מקומות) למקום השני בתום הליגה הסדירה. הפסד בחצי גמר הגביע ופתיחה רעה של הפלייאוף על הכרטיס לליגת האלופות גרמו לפיטוריו של דוניס, אותו החליף באופן זמני עוד שחקן עבר של המועדון, גאורגיוס גאורגיאדיס, שהצליח להשיג את הכרטיס המיוחל למוקדמות הצ'מפיונס עם ניצחון במשחק האחרון על פאס יאנינה.

הוב סטיבנס מאמן שאלקה. GettyImages
מאמן מנוסה ומצוין, שכבר מעד מול הישראליות. סטיבנס/GettyImages

למרות זאת, בקיץ הלכה פאוק על שם מנוסה ובכיר, ומינתה את הוב סטיבנס למאמן החדש. ההולנדי בן ה-59, שאימן לפני כן את שאלקה וזכור לקהל הישראלי מימיו כמאמן רד בול זלצבורג, אז ראה את מכבי חיפה והפועל תל אביב מדיחות את קבוצתו האוסטרית ומעפילות על חשבונו לשלב הבתים של ליגת האלופות. סטיבנס שוב כשל במוקדמות האלופות, הפעם עם פאוק מול מטאליסט העדיפה, אבל נהנה מסגל מצוין. אל התקפת הקבוצה הצטרפו לאחרונה מירוסלב סטוך הסלובקי ותומאש נציד הצ'כי, כשגם ניקולאוס ספירופולוס חזר ליוון מקייבו האיטלקית, מיגל ויטור הגיע מבנפיקה ואיניגו לופס מגרנאדה, ומעל כולם פאבלו גרסיה האורוגוואי בן ה-36, אקס ריאל מדריד שחזר לבקשתו של הבעלים סאבידיס. כוכבי הקבוצה הם עדיין היוונים הוותיקים, דימיטריס סלפינגידיס וקוסטאס קצוראניס, ואיתם המגן הברזילאי לינו שנבחר למצטיין של העונה שעברה.

בסך הכול, מכבי תל אביב יכולה להיות די מרוצה. מדובר בקבוצה שתגיע עם נחיתות פסיכולוגית, זכר לאותו מפגש ב-2004/5, וגם המאזן שלה מול היווניות הבכירות יותר הוא מבטיח. כזכור, מכבי תל אביב עברה את אולימפיאקוס (2010/11) ופנאתינייקוס (2011/12) במוקדמות הליגה האירופית. כמו כן, העובדה שהמשחק ביוון ייערך ללא קהל מהווה איבוד יתרון מובהק של היוונים.

לעומת זאת, היו גם מפחי נפש של קבוצות ישראליות מול יריבות מיוון. א.א.ק אתונה הדיחה את מכבי חיפה בסיבוב השלישי של גביע אופ"א בעונת 2002/3, אריס סלוניקי הדיחה את הפועל באר שבע מאותו מפעל בעונת 1994/5 וכאמור אותו מפגש של פאוק מול בני יהודה אשתקד. האם המאזן המושלם של מכבי תל אביב מול היווניות יישמר?

אוהדי פאוק סלוניקי. AP
העובדה שהאצטדיון יהיה ריק היא בשורה מצוינת לאלופה הישראלית. פאוק סלוניקי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully