וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצות הכדורגל יפרסמו דוחות כספיים החל מהעונה הבאה

7.8.2013 / 14:28

ההתאחדות תאשר מספר שינויים לתקנונים, ביניהם אפשרות לוועדה להעברת זכויות לפסול בעלים בשל ”פגיעה בתדמית”

הנהלת ההתאחדות לכדורגל אישרה השבוע מספר תיקונים לתקנוני היסוד, בית הדין העליון והעברת הזכויות שלה. השינויים שיוזכרו כעת, יש לציין, יאושרו רק לאחר אשרור של האסיפה הכללית ורשם העמותות. יש לציין כי חלק מהשינויים הם ההמלצות שעליהם דובר במסגרת ועדת זליכה ו-ועדת דודי כהן. במסגרת התיקונים, הוכנסו תיקונים לתקנון הרשות לבקרת תקציבים שחלקם נועד לשרת בעיקר את האוהדים: הם כוללים תיקון שמחייב את הקבוצות לפרסם בכל שנה לציבור דוחות כספיים ודוח המנמק את קבלת ההחלטות של המועדון.

על פי אותו סעיף שישונה בקרוב: "כל קבוצה תחויב לפרסם בכל שנה דוח רווח והפסד ותזרים מזומנים כדי להביאם לידיעת הציבור. הקבוצות יפרסמו דוח פעילות שיכלול את כל האירועים החשובים שהתרחשו בשנה האחרונה לרבות תיאור ההחלטות שהשפיעו על פעילות הקבוצה, דרך קבלתן ואישורן. הסעיף הזה ייכנס לתוקף בקיץ הבא".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון. קובי אליהו
שינויים שיקרבו את האוהדים למגרשים? אבי לוזון/קובי אליהו

עוד תיקון שנכנס הוא לגבי מספר השחקנים שיפתחו את המשחק. מעתה קבוצות (הדבר מקובל בעיקר בליגות נמוכות) לא יוכלו לפתוח משחק עם פחות מ-11 שחקנים. הסעיף קובע כי משחק יופסק במקרה כזה, כמו גם במקרה בו בקבוצה יהיו פחות משבעה שחקנים על המגרש בכל רגע נתון. לגבי הסעיף הזה, יש לציין כי הוא ייכנס לתוקף רק לאחר אישור פיפ"א.

תיקון מעניין נוסף קשור דווקא לעולות מליגה א'. מעתה בתקנון האליפות יוכנס תיקון ויתווסף סעיף לפיו העולה מהמקום הראשון בליגה א' לא תיקבע בהפרש שערים, אלא במשחק אליפות. בנוסף, ההתאחדות קיבלה את המלצות דו"ח שטרוזמן והכניסה תיקון לסעיפים בתקנון היסוד. לפי התיקון קבוצה מקצוענית תוכל מעתה להירשם כחברה בע"מ, ואם היא תירשם ככזו המתנהלת למטרות רווח תהיה חייבת להכניס נציג ציבור להנהלה. קבוצה תוכל לוותר על נציג הציבור בתנאי שהיא מוותרת גם על קבלת הקצבות ו/או תמיכה ציבורית. כמו כן התווסף סעיף לפיו כל קבוצה מקצוענית תהיה חייבת למנות אדם שישמש איש קשר בין האוהדים להנהלה.

שחקני הפועל קטמון ירושלים חוגגים עלייה לליגה הלאומית. ברני ארדוב
מעתה בתקנון האליפות יוכנס תיקון ויתווסף סעיף לפיו העולה מהמקום הראשון בליגה א' לא תיקבע בהפרש שערים, אלא במשחק אליפות. קטמון חוגגת/ברני ארדוב

בנוגע להעברת זכויות בקבוצת כדורגל, ההתאחדות קבעה סייגים לאישור בוועדה. הסעיף קובע כי "אדם לא יאושר כבעלים אם לו או למי מנציגיו יש עניין, במישרין או בעקיפין, בקבוצה מקצוענית אחרת או שהיה להם עניין כזה שנה לפני הגשת הבקשה. לעניין הזה נקבעו מספר סייגים: אם שתי הקבוצות לא נמצאות באותה ליגה ואם לא הועברו ביניהן יותר משני שחקנים שתי תקופות הרישום האחרונות. כמו כן, לא יאושר בעלים שמנוע מכניסה למדינת ישראל".

ומה עוד נכנס לתוקף? מתברר כי הוועדה להעברת זכויות תוכל לפסול מעתה אדם שרוצה לרכוש קבוצה מטעמים של "פגיעה בענף הכדורגל או בדימוי העצמי של הענף". בהקשר הזה צוין כי אם נשלחה לקבוצה הודעה על ביטול ההתקשרות, הרוכש יהיה חייב למכור את זכויותיו תוך פרק זמן קצר, אחרת הקבוצה לא תוכל להירשם לעונה הבאה. הוועדה, אגב, תורכב לפי התיקון מחמישה חברים: שופט בדימוס שאינו נמנה על מוסדות השיפוט של ההתאחדות, מנכ"ל ההתאחדות, יו"ר הבקרה, אישיות מהמגזר העסקי ומתחום החינוך/החברה שימונו על ידי נשיא בית הדין העליון. לפחות אחד מחברי הוועדה, קובע התיקון, תהיה אישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully