וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: מכינים את הליינאפ

יובל קליין

1.8.2013 / 17:50

קלינט הארדל זוכה לכבוד מיוחד בפיטסבורג, הרייז שוב עובדים בשקט. יובל קליין עם סיכום השבוע, כולל הילד החדש של מיאמי

מדי בוקר מאמן פיטסבורג, קלינט הארדל עוצר בסטארבקס בדרך לאצטדיון. לא משנה באיזו עיר הפייראטס נמצאים באותו יום, הארדל לא מוותר על מנת הקפאין שלו מהרשת מסיאטל. את הקפה של השבוע, מאמן פיטסבורג לא ישכח עוד הרבה זמן, שכן ברגע בו הוא נכנס לסניף, כל העובדים והלקוחות נעמדו על רגליהם והריעו לו. זה היה בבוקר שלאחר הניצחון של פיטסבורג על הקרדינלס, ניצחון שהעניק להם את המקום הראשון ב-NL Central. אותו ניצחון גם נתן להם את המאזן הטוב ביותר במייג'ור ליג, הישג אותו דור שלם של אוהדים לא חווה.

מלבד המחבט של פדרו אלברז, שנהנה מעונת פריצה (ועוד עליו בנבחרת השבוע שלנו), ההצלחה של הפייראטס בנויה על היכולת המפתיעה של הרוטציה, שמובילה את הליגה ב-ERA. הבולט מכולם הוא פרנסיסקו ליריאנו, שבשנה שעברה נדמה היה שאיבד את זה אחרי ERA של 5.34 ויחס מביך של הליכה לכל חמישה חובטים. בפגרה האחרונה, פיטסבורג הימרה על המגיש השמאלי עם חוזה לשנתיים, במטרה שיעזור לחלק האחורי של הרוטציה וההימור התגלה כגאוני, כאשר ליריאנו מציג מספרים של מועמד לסיי יאנג. ביום שני, המגיש השיג את הניצחון ה-11 שלו העונה והוא מחזיק ב- ERA של 2.16, דומה לזה של עונת הרוקי שלו ב-2006. "לא מספיק כותבים על ליריאנו. הבחור הזה כל כך חשוב להם. הוא יודע איך לזרוק והוא זורק חזק. הם לא הולכים לעצור השנה, כל הרוטציה שלהם הם מאצ' אפ קשה". את המחמאה הזו נתן דווקא היריב במירוץ לפלייאוף, ג'ואי ווטו מסינסינטי.

קלינט הרדל מאמן פיטסבורג פייראטס. J. Meric, GettyImages
כוס קפה שלא תישכח. הארדל/GettyImages, J. Meric

חוץ מליריאנו והפייראטס, היו עוד הרבה סיפורים מעניינים השבוע בעולם הבייסבול. החל מההשעייה של ריאן ברון, דרך היחסים המסובכים של אלכס רודריגז והיאנקיז ועד לנפילות של הנאשיונלס, האיינג'לס והג'איינטס. בתוך כל הרעש הזה, קבוצה אחת ממשיכה לעשות את הבלתי ייאמן בשקט ובלי הרבה כותרות. טמפה ביי במומנטום אדיר אחרי שהשיגה חמישה ניצחונות מול הרד סוקס והיאנקיז השבוע. גם אצל הרייז, הרוטציה החזקה מובילה את הקבוצה קדימה ומאז ה-19 ביוני, במשחקים בהם פתחו דייויד פרייס, מאט מור, ג'רמי הליקסון וכריס ארצ'ר, הקבוצה במאזן 2:25. בנוסף, המגישים הפותחים של טמפה רשמו שבעה משחקים מלאים בחודש יולי ובכך השוו את השיא לחודש קלנדרי של הפיליז מ-1999.

נעשה עוול לוויל מאיירס אם נדבר על הרייז מבלי להזכיר אותו. הרוקי מצדיק את ההשקעה הכבדה והאמיצה של טמפה, שויתרה על מגיש פותח בכיר בדמות ג'יימס שילדס עבורו. מאז החזרה מפגרת האולסטאר, מאיירס מוביל את הליגה באחוזי חבטה (45.7) וכבר רשם 12 ריביז. בנוסף, הוא מוביל את קטגוריות הרוקיז באחוזי חבטה, ריביז והומראנים. היכולת שהוא מציג עם המחבט נתנה לו את המקום השלישי בליינאפ, מה שעלול לשים המון לחץ על רוקי. אבל המאמן ג'ון מאדן הסביר שמאיירס מקרין ביטחון ותפקיד הקלין אפ לא אמור להפחיד אותו. מאיירס דווקא לא נכנס לנבחרת השבוע שלנו, אבל אחד מחבריו לקבוצה כן:

וויל מאיירס טמפה ביי רייז. J. Meric, GettyImages
חלק מההצלחה של טמפה. מאיירס/GettyImages, J. Meric

תופס: אלכס אבילה (דטרויט טייגרס) – הטייגרס הביאו השבוע את חוזה איגלסיאס מבוסטון כדי למלא את החלל שההשעיה של ג'וני פראלטה תיצור. בכך הקבוצה אולי חיזקה את החלק ההגנתי, אבל איגלסיאס לא ידוע ביכולות המחבט שלו. כן, הוא חובט כרגע מעל 30 אחוז, אבל המספרים שלו משנות המיינור ליג רומזים שהמספר הזה צפוי לרדת ככל שכמות העליות לצלחת תעלה. כאן נכנס לתמונה אבילה, שגרנד סלאם ענק שלו השבוע על חשבון סטיבן שטרסבורג שלח כפית חיזוקית לאוהדי הטייגרס. הקבוצה צריכה את אבילה של לפני שנתיים, זה שחבט ל-29 אחוזים עם 80 ריביז ולא את השחקן של העונה, שמתקשה לעבור את קו 20 האחוזים. אולי הגרנד סלאם הזה היה הרגע שישנה את העונה של אבילה וישדרג משמעותית את הליינאפ החזק גם כך של הטייגרס.

בסיס ראשון: פרדי פרימן (אטלנטה ברייבס) – באטלנטה מאוד מרוצים בשבועות האחרונים. הקבוצה משחקת בייסבול מצוין, שעזר לה להגדיל את הפער מוושינגטון ליותר מעשרה משחקים ואפילו הפציעה הקשה של טים הדסון לא אמורה להשפיע על השגת הכרטיס לפלייאוף. פרימן מרגיש מאוד בנוח והוא רשם שלושה הומראנים השבוע, שניים מהם הגיעו באותו משחק מול קולורדו. שחקן הבסיס הראשון מוביל את הקבוצה בחבטות, ריביז, אחוזי עלייה לבסיס ומסתבר שגם חיבוקים.

בסיס שני: דן אוגלה (אטלנטה ברייבס) - למה אנחנו נשארים באטלנטה אתם שואלים? כי אוגלה רשם השבוע את ההומראן ה-20 שלו, העונה השביעית מתוך שמונה בהן הוא מגיע למספר הזה. אותו הומראן הגיע נגד המטס בסיטי פילד והיה העשירי שלו באצטדיון הזה, יותר מכל שחקן יריב אחר (אם לא מחשיבים את התצוגה של יואניס סספדס בהומראן דרבי). מאז 2006, אף שחקן בסיס שני לא רשם יותר הומראנים מאוגלה ברחבי הליגה.

פרדי פרימן שחקן אטלנטה ברייבס. Gail Burton, AP
אטלנטה חזקה מתמיד. פרימן/AP, Gail Burton

שורטסטופ: ג'ד לאורי (אוקלנד אתלטיקס) - בוסטון ויוסטון החליטו לוותר על שירותיו של לאורי, שנטה להיפצע. אבל האייז הימרו עליו והוא מתגלה כשחקן מעולה, כל עוד הוא כשיר. עד כה העונה, לאורי הפסיד רק שישה משחקים והוא מצליח לרשום מספרי קריירה עם 29 אחוזי חבטה ו-43 הכנסות רצים. בסוף השבוע האחרון מול האיינג'לס הוא סיים את הסדרה עם 7 מ-15 וחמישה ריביז, שהקנו לקבוצה את הניצחון בסדרה. אוקלנד פתחה פער של ארבעה משחקים על פני טקסס ב-AL מערב והיא הקבוצה שהפסידה הכי מעט העונה בבית באמריקן ליג.

בסיס שלישי: פדרו אלברז (פיטסבורג פייראטס) – כבר בשנה שעברה הבנו שלילד מהברונקס יש עוצמה מיוחדת עם המחבט, כאשר הוא רשם 30 הומראנים. מצד שני, הוא גם עמד על 180 סטרייקאאוטים ו-24 אחוזי חבטה. השנה אנחנו רואים את אותו סיפור, רק שאלברז כבר עכשיו עם 27 הומראנים והוא מוביל את הנשיונל ליג. "פדרו חובט כמו משוגע באימונים", סיפר השבוע חברו לקבוצה, אנדרו מקאצ'ן, "אני צוחק איתו ואומר לו לחבוט לצד שמאל ואז הוא חובט לשמאל, אחר כך לאמצע וימינה והוא עושה את זה". הפרשן ושחקן העבר סטיב בלאס, ניסה להסביר את כמות הסטרייקאאוטים הגבוהה: "חובטים גדולים תמיד יציגו הרבה סטרייקאאוטים, אבל פדרו אף פעם לא מוותר וזה יעזור לו בעתיד".

אאוטפילד: מייקל בורן (קליבלנד אינדיאנס) – קליבלנד לא הולכת לתת לדטרויט לטייל כל הדרך עד לפלייאוף. הקבוצה מאוהיו כבר עם שבעה ניצחונות רצופים והיא במרחק שניים וחצי משחקים בלבד מהטייגרס, אותם הם פוגשים בשבוע הבא. השבוע, האאוטפילדר של הקבוצה ותוצר של אוניברסיטת יוסטון, מייקל בורן, רשם את הגרנד סלאם הראשון בקריירה. "ראיתי הגשה טובה ורק חשבתי איך אני יוצר מגע. לא תכננתי יותר מדי, אבל זה מה שיצא", אמר בורן, שרשם 18 ריביז בחודש יולי המצוין של השבט.

מייקל בורן אטלנטה ברייבס. GettyImages
קליבלנד חולמת על הפלייאוף. מייקל בורן/GettyImages

אאוטפילד: נייט שירהולץ (שיקגו קאבס) – שמו של האאוטפילדר של הקאבס עלה לאוויר רבות אמש לפני תום מועד ההעברות, אבל לבסוף הוא נשאר בעיר הרוחות. למה מספר קבוצות רדפו אחרי שירהולץ? בעיקר כי הוא חם במיוחד בימים אלה ורשם עשר חבטות ב-25 הניסיונות האחרונים, כולל שלושה הומראנים. שירהולץ מחזיק באותם מספרים כמו של ג'וש המילטון, רק שהאחרון מרוויח 24 מיליון דולר יותר לעונה. עם או בלי שירהולץ, הקאבס הם עדיין הקאבס ורחוקים עשרה משחקים ממאזן חצוי.

אאוטפילד: קרלוס גומז (מילווקי ברוורס) – בעוד מילווקי לא יודעת איך לאכול את הסיפור של ריאן ברון, קרלוס גומז ממשיך לתת אחלה עונה. השבוע האאוטפילדר רשם את ההומראן ה-17 שלו, שהיה גם הארוך ביותר בקריירה (449 רגל/139 מטר). בנוסף, הוא השיג משחק רביעי העונה בו הוא רושם ארבע חבטות. בעזרת האולסטאר, הברוורס רשמו סוויפ על הקאבס באחד מרגעי השיא הבודדים שלהם העונה.

מגיש פותח: דייויד פרייס (טמפה ביי רייז) – דיברנו על הרייז בפתיחה, אבל שווה להזכיר שוב את המגיש הבכיר שלהם, שהתעלל בבוסטון השבוע עם שני ניצחונות. בכך, פרייס רשם היסטוריה כאשר הפך למגיש הראשון מאז 1931 עם שני ניצחונות רצופים בשתי פתיחות רצופות בפנווי פארק. הוא עומד על ERA של 1.96 לאורך הקריירה במשחקים בעיר השעועית ונראה בכושר מצוין מאז חזר מפציעה בתחילת יולי.

מגיש נוסף: חוזה פרננדז (מיאמי מארלינס) – בקבוצה נורמלית, עם התקפה עקבית, יכול להיות שהמגיש הקובני הצעיר כבר היה מגיע ל- 15 ניצחונות ולא רק לשבעה. פרננדז, שחגג אמש יום הולדת 21, הגיש שמונה אינינגים מצוינים מול פיטסבורג השבוע, בהם איפשר רק חמש חבטות ושתי ריצות. "אני רוצה להגיש יום אחד משחק שלם ואני יודע שזה יקרה, אבל יש לקבוצה תוכנית והם יודעים מה הם עושים", הוא אמר לאחר שיצא מהמשחק עם 97 הגשות בשמונה אינינגים. האולסטאר סיים את המשחק ללא הולכות ובכך הפך למגיש הצעיר ביותר מאז 1916 לעשות זאת במשחק בו הוא רושם 13 סטרייקאאוטים. פרננדז מחזיק ב-ERA הטוב ביותר בליגה מאז ה-1 ביוני ונדמה שהשמיים הם הגבול עבורו.

דייויד פרייס טמפה ביי רייז. Jim Rogash, GettyImages
בכושר אדיר. פרייס/GettyImages, Jim Rogash

עוד בוטנים מהליגה:

• מאז הנו היטר של הומר ביילי הוא במאזן 4:1 ועם ERA של 3.76.

• מאז ה-11 ביוני, הדודג'רס הם הקבוצה עם המאזן הטוב ביותר בליגה (13:30).

• ג'ייסון גיאמבי הפך השבוע לשחקן הוותיק ביותר בהיסטוריה (42 ו-202 ימים) שרושם ווקאוף הומראן.

• אם הפייראטס ינצחו את הקרדינלס הערב, זו תהיה הפעם הראשונה מאז 1916 שהקרדינלס חוטפים סוויפ בסדרה של חמישה משחקים. אז המנצחת היתה ניו יורק ג'איינטס.

• בארי זיטו מחזיק ב-ERA של 9.89 במשחקי חוץ וזה לא ממש עוזר לסן פרנסיסקו, שמוצאת את עצמה בתחילת אוגוסט במקום האחרון ב-NL מערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully