וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי טביב: "בהפועל תל אביב אין גזענות?"

31.7.2013 / 12:30

הבעלים של בית”ר ירושלים התגאה בקבוצה המחודשת במסיבת העיתונאים שערכה הקבוצה לקראת פתיחת העונה. ברקת: ”תנו לבית”ר את עונת החסד”. סופית: דריו פרננדס שוחרר מהקבוצה

קובי אליהו

אחרי לא מעט קשיים בדרך, בית"ר ירושלים פתחה היום (רביעי) רשמית את מסיבת העיתונאים לפתיחת העונה במעמד ראש העירייה ניר ברקת, הבעלים אלי טביב, נציגו חיים רביבו, אבנר קופל והמאמן אלי כהן. במהלך האירוע התייחסו הנוכחים לשאלת שילובו של שחקן ערבי בקבוצה, וטביב עצמו הבהיר: "נקים מערך הסברה, אבל זה לא יקרה תוך יום אחד. אנחנו נגד גזענות. גם בהפועל תל אביב יש גזענות".

אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים. קובי אליהו
"אם יהיה שחקן ערבי שיתאים, הוא יהיה פה". אלי טביב/קובי אליהו

הבעלים, אלי טביב: "ביקשתי שמסיבת העיתונאים תיערך כאן במשרד של ראש העירייה ולא אצלנו במשרדים. מגיע לראש העירייה הכבוד הראוי שבזכותו בית"ר ירושלים קיימת. בעוד כמה שבועות תחל העונה ואנחנו פורצים דרך. מעבר למחויבות של הקבוצה לכדורגל איכותי, המועדון חוזר לשורשיו. הקהילה מבינה את הלך הרוח החדש שנושבת בעקבות הכניסה שלי למועדון. לולא תמיכת ראש העירייה, בית"ר ירושלים לא הייתה מצליחה לשרוד".

ראש העירייה, ניר ברקת: "אני חושב שהשקת העונה החדשה של בית"ר מייצרת לכולנו תקוות. לכולנו יש חלומות, ציפיות ובקשות, ולבית"ר ירושלים יש למעלה מ-300 אלף בעלים, מאמנים ונציגים, ובמיוחד פתיחת עונה מרתקת ומרגשת כשיש החלפת בעלים חדשה. אני חושב שלכל מי שאיכפת לו מבית"ר רוצה לתת לכם חסד. בשם כל אוהדי בית"ר אני רוצה להודות לארקדי גאידמק שעבד קשה מאוד שנים ארוכות והשקיע ממיטב כספו במועדון גם בתקופה הטובה וגם כשהיה קשה. זה הזמן להודות גם לקורנפיין שנתן מעצמו למועדון. תנו לבית"ר ירושלים את עונת החסד".

ברקת סיים את דבריו בבקשה להילחם בגזענות: "הצורך של כולנו להילחם בגזענות. השקעות גדולות נעשו בשנים האחרונות בנושא וזה האינטרס העליון של אוהדי בית"ר ירושלים, של ירושלים עצמה שנמחק את הגזענות מהמגרש. יהיה יותר קל לגייס ספונסרים, יהיה יותר סיכוי שתצא בשורה מירושלים להילחם בגזענות. הצלחתה של בית"ר עוברת בין השאר ביכולת שלה להילחם בגזענות".

נציג הבעלים, חיים רביבו: "זו זכות גדולה לקבל ראש עירייה שמתעסק, עוזר ודוחף את נושא הספורט. ברמה האישית היה לי את זה באשדוד. אי אפשר לקיים ספורט ללא עזרה של העירייה. אנחנו מתכוננים לעונה לא במצב אידיאלי, אבל לא נחפש תירוצים. אנחנו מנסים לשנות בקטע הניהולי, השיווקי והמקצועי. אנחנו צריכים את עזרת העירייה כדי להקים קבוצה לתפארת. אני מקווה שתהיה תמיכה של כולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ניר ברקת ראש עיריית ירושלים. קובי אליהו
מבקש שקט למועדון. ניר ברקת/קובי אליהו

אבנר קופל, שעוסק בנושא השיווק של הקבוצה, אמר: "אני רואה את בית"ר כמוסד שצריך להתקרב לאנשים, זה מה שגורם עניין לבוא ולהצטרף. הכיוון התדמיתי בהנחיית הבעלים זה להגיע לכל משפחה ולכל ילד כמו שקבוצות אחרות עושות. היציע הדרומי לא קיים יותר, אלא יהיה יציע משפחות. אנחנו לא עושים מלחמה בגזענות, לא צריכים לעשות מלחמה באוהדים שלנו שהם קהל הלקוחות שלנו. נפגשתי עם חלק מהם, ואני יכול להגיד שנחשפתי לאנשים מדהימים שאמרו עליהם דברים כאלה ואחרים. אנחנו נעשה שיתוף פעולה איתם. לתפיסת העולם שלי לא צריכה להיות מלחמה איתם. נעשה את הכול להפוך את הקבוצה לקהילתית וחינוכית".

גם טביב התייחס לנושא, ואמר: "נקים מערכת הסברה, אבל זה לא יקרה תוך יום אחד. אנחנו נגד גזענות. אנחנו לא נגד שחקנים ערבים שישחקו בבית"ר ירושלים, אבל הכול צריך להיעשות בצורה מסודרת. אם באמת יהיה שחקן שיתאים ושירצה להיות בקבוצה, אז הוא יהיה פה. כלי התקשורת כל הזמן מתמקדים בבית"ר ירושלים. גם בהפועל תל אביב יש גזענות. אף אחד לא הרים שם גבה משלטים שהם הרימו".

מאמן הקבוצה, אלי כהן: "זו זכות גדולה עבורי לאמן את בית"ר ירושלים. אני מודה לאלי טביב על הזכות שהוא נתן לי. להוביל מועדון גדול זו אחריות גדולה ואתגר לא פשוט. ההכנות שלנו מעט צלעו, הזמן מבחינתנו לחוץ ואנחנו יודעים שהשוק לא שופע שחקנים. אנחנו עובדים ימים ולילות ומפעילים המון מחשבה וזמן כדי לבנות קבוצה טובה. אני מבטיח לקהל שעם קצת סבלנות תהיה לנו קבוצה טובה. הדבר העיקרי זה איך להחזיר את הקהל לעמוד מאחורי הקבוצה. ראינו שהקהל נטש את הקבוצה, הייתי אז בצד השני של המתרס".

חיים רביבו יו"ר בית"ר ירושלים. קובי אליהו
"אמרתי שכשיגיע הזמן זה יקרה, יש מצב שיהיה פה שחקן ערבי ושחקן מוסלמי". חיים רביבו/קובי אליהו

בין השאר עלתה שאלה בנוגע לשילובו של שחקן ערבי בבית"ר ירושלים, ורביבו אמר: "אנחנו רוצים להחזיר את הקהל ולא רוצים את המצב של השנה שעברה. אמרתי שכשיגיע הזמן זה יקרה, יש מצב שיהיה פה שחקן ערבי ושחקן מוסלמי. זה לא הנושא מבחינתנו אם יהיה או לא יהיה". ברקת הוסיף: "לבית"ר יש צלקות מהעונה שעברה. תנו להנהלה ולבעלים לנהל את המועדון. הם יודעים איך לנהל קבוצת כדורגל ולבחור אנשים ללא קשר לדתם, ולעשות את זה בזמן הנכון. אני סומך את ידי על ההנהלה והבעלים לעשות את זה ללא משוא פנים וללא אפליה".

רביבו התייחס גם למעמדו של דריו פרננדס, ואמר: "נקיים שיחה איתו. זה לא המקום להודיע כרגע מה יהיה איתו. זה לא המקום להודיע כרגע מה יהיה איתו". על נושא החיזוק אמר רביבו: "מהבחינה המקצועית זה לא היה אידיאלי להקים קבוצה. אין הרבה שחקנים בעולם פנויים, כמובן שאין גם הרבה שחקנים ישראלים פנויים. יש לנו שחקנים צעירים מצוינים ואני מאמין שעם הזמן אנחנו נתקדם גם במשא ומתן עם קובי מויאל וחן עזריאל. מעבר לזה, אנחנו מחפשים למצוא את הזרים הטובים ביותר".

טביב עצמו העריך כי העונה תיפתח בזמן: "אני מאמין שהעונה תיפתח בזמן ב-24 באוגוסט ושהכול יסתדר בסוף על פי שיחות שקיימתי עם אנשים בהתאחדות לכדורגל". קופל קרא לאוהדים לרכוש מנויים: "אני פונה בשם הבעלים והמועדון, ואומר שאנחנו הולכים לשנות את התפיסה. כל מנוי או כל אדם שמאמין במועדון ובמנורה הירושלמית, אני קורא לו לקנות מנויים. הם לא התייקרו אלא הוזלו".

אלי כהן מאמן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
"מקווה שיצטרפו שחקנים ונוכל עד תחילת הליגה לחבר את הקבוצה". אלי כהן/קובי אליהו

טביב התייחס לנושא המשא ומתן המתעכב עם קובי מויאל וחן עזריאל: "אם כל כך הקבוצה חשובה לו (למויאל, א.ס)...ישבתי עם קובי מויאל ועם חן עזריאל, ניסינו ואני מקווה שהם יבינו שזה הבית שלהם. עכשיו הכול תלוי בהם. אם שחקן דורש פי שניים ממה שהוא קיבל בעונה שעברה, זה די משמעותי. אם הם יקבלו את ההצעה שהצעתי להם הם יהיו שחקני בית"ר ירושלים".

אלי כהן התייחס לעובדה שנאלץ להתמודד עם סגל חסר במחנה האימון, וציין: "המצב האידיאלי היה לצאת בסגל מלא, לעבוד על סגנון ושיטה, אבל מחנה אימון זה דבר חיוני. לפחות 90 אחוז מהשחקנים ימשיכו איתנו. יש לפחות ארבעה או חמישה שחקני בית שמוכרים אבל לא קיבלו דקות משחק: האחים נחמני, ברק משה, צחי אליחן שעשו עליי רושם טוב באימונים. השגנו את המטרות שלנו במחנה, ואנחנו צריכים להמשיך לעבוד. אני מקווה שיצטרפו שחקנים ונוכל עד תחילת הליגה לחבר את הקבוצה".

אלישע פלג מחזיק תיק הספורט בעיריית ירושלים. קובי אליהו
"הכול זה אינטרסים". אלישע פלג לפני תחילת מסיבת העיתונאים/קובי אליהו

עוד לפני מסיבת העיתונאים התרחש אירוע מביך כשמחזיק תיק הספורט אלישע פלג אמר לנוכחים: "מה שקורה כאן זו שערורייה ותעמולת בחירות. לא ייתכן שאני כמנהל מחלקת הספורט לא מוזמן, ולא אנשים ממחלקת הספורט. אין לי אמון במבקרת העירייה. הכול זה אינטרסים. זו מסיבת עיתונאים פרטית של ראש העירייה ולא של בית"ר ירושלים". ברקת הגיב על כך: "בית"ר ביקשה לארח את מסיבת העיתונאים אצלי במשרד ומעבר לזה אני לא רוצה להתייחס".

מי שהחלו להיבחן בקבוצה הם לוקאס, בלם ברזילאי בן 22 ששיחק בוואשאש ההונגרית, וחלוץ גאורגי וחטאנג קברצחליה בן ה-25.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב מול דריו פרננדס שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
נפרד מהאוהדים בחשבון האינסטגרם שלו. פרננדס/ברני ארדוב

ובינתיים, הקבוצה נפגשה היום עם נציגיו של דריו פרננדס והוחלט סופית לשחרר את הקשר הקבוצה עקב המחלוקת והעימות שהיה לו עם המאמן החדש, אלי כהן. פרננדס התקשר למאמן והתנצל על התנהגותו אך יחפש כעת קבוצה חדשה. בהודעה הרשמית של המועדון נמסר: "מועדון הכדורגל של בית"ר מודה לפרננדס על התקופה בה שיחק בקבוצה, לצערנו הדברים לא הסתדרו. הדלת של בית"ר תהיה פתוחה בפניו בעתיד".

הקשר עצמו, שרשם מוקדם יותר במהלך הקיץ מספר עימותים עם אוהדי הקבוצה, נפרד מבית"ר בחשבון האינסטגרם שלו וכתב: "אני רוצה להודות לבית"ר ירושלים על כל השנים כאן. במהלך התקופה שלי כאן למדתי לאהוב את המדינה ואת הקבוצה. אני רוצה להגיד תודה לכל אוהדי הקבוצה על האהבה שהרעיפו עליי ואם פגעתי בחלק מהם, זו לא הייתה הכוונה שלי. אני תמיד הייתי נאמן לקבוצה ועשיתי הכול מתוך אהבה כנה למועדון. תודה לכל הקולגות שלי ולכל אנשי בית"ר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully