וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוג אליפות העולם בשחייה: יש שחיינים שלא שוכחים אף פעם

31.7.2013 / 7:00

דני בורשבסקי מסכם את היום השלישי באליפות העולם בברצלונה, מספר למה יאניק אנייל כל כך מיוחד ובודק מה הקשר בין קייטי לדקי למרק חינאווי?

לפני מספר ימים השתתפתי במשדר האולפן של וואלה! ספורט לקראת אליפות העולם בשחייה. כשנשאלתי מיהם השחיינים שימלאו את החלל שהותיר מייקל פלפס התחלתי להזכיר שמות, וסבלתי מבלק-אאוט של שניה, שמרגיש בשידור כמו דקה, כשניסיתי להיזכר בשמה של קייטי לדקי. במקום לומר את שמה של השחיינית האמריקאית בת ה-16 גלשתי לגברים ואמרתי שיהיה מעניין לראות את יאניק אנייל. זה השם הראשון שעלה לי בשידור, והערב כשצפיתי במשחה גמר ה-200 חתירה הצלחתי סוף סוף להוציא חיוך אחרי אותו גמגום שהוציא אותי לא הכי מקצועי. אני מאמין שלא סתם הזכרתי את שמו, הרגשתי שמתבשל לי בראש שם של שחיין מיוחד.

אז נכון, אנייל לא בא משום מקום והוא האלוף האולימפי במשחה ה-200 חתירה. בכל זאת, את שנת 2013 הצרפתי הקדיש קודם כל לניסוי כלים כשעבר להתאמן תחת שרביטו של בוב בוומן האמריקאי, מי שאימן את מייקל פלפס. הוא לא הבטיח תוצאות בשנה הפוסט-אולימפית והאמת היא שגם התוצאה של אנייל בגמר בברצלונה הייתה איטית ביותר משניה מהתוצאה שלו בגמר האולימפי בלונדון. ובכל זאת, הוא ניהל משחה טקטי מבריק, עם זינוק נהדר, בריחה ברבע השלישי ופיניש מדהים. אם להשוות את זה לאתלטיקה, אפשר להגיד שההופעה של אנייל מזכירה קצת את אחת הריצות של מו פראח בלונדון, למרות ש-200 חתירה עדיין נחשב למשחה מהיר. זו הייתה מדליית הזהב השניה של אנייל באליפות אחרי משחה השליחים, והוא עוד לא אמר את המילה האחרונה.

שיא עולם מדהים לקייטי לדקי, ניצחון מרגש ליאניק אנייל

יאניק אנייל, שחיין צרפתי, אליפות העולם בשחייה. רויטרס
ההופעה שלו בבריכה מזכירה את זו של מו פראח במסלול הריצה. יאניק אנייל/רויטרס

לפני מספר ימים יצא לי לבקר באימון של מרק חינאווי, מי שנחשב להבטחה הגדולה של השחיה הישראלית. כל מה שהוא עושה באימונים ובתחרויות נראה כל כך מרשים, וזה לא היה אימון השחיה הראשון שצפיתי בו בחיים. כל מה שהוא אומר נשמע מרשים, וראיינתי כל כך הרבה ספורטאים בחיים. יצאתי מהפגישה עם חינאווי בתחושה של אופטימיות ואני עדיין אופטימי לגביו. אם ככה, מה לעזעזל אני אמור לחשוב על קייטי לדקי? היא נולדה בסך הכל שלושה שבועות לפני מרק חינאווי בשנת 1997, שניהם עולים לכיתה י"א, ושניהם מצטיינים בשחיה למרחקים ארוכים. חוץ מזה שלדקי היא נערה וחינאווי הוא נער, לדקי נמוכה ממנו בחמישה סנטימטרים, אבל חינאווי מקדים אותה, נכון להיום, בשלוש שניות בלבד במשחה ה-1,500 חתירה.

עד לתחרות בברצלונה ואחרי משחקי הנוער האירופאים בלונדון, חינאווי עוד יכל להתגאות בזה שהוא מהיר בהרבה משיא העולם לנשים, זו מין השוואה שאתלטים ושחיינים בגיל קדטים נוהגים לעשות. אחרי היום, לדקי עשתה כמעט את הבלתי יאמן וזה אומר לשחות מהר יותר מאשר נערים בני גילה שמובילים בזירה הבינלאומית. בסופו של דבר היא סיימה בזמן של 15:36 דקות, כששיאו האישי של חינאווי הוא 15:33 דקות והשיא הישראלי לבוגרים משנת 2002 (של שילו איילון) עומד על 15:18. אני הייתי מהמר שבאליפות ישראל שתתקיים בשבוע הבא בבריכה החדשה בוינגייט, מרק חינאווי יקח בחשבון את הנתון הזה כדי "לברוח" ללדקי. אחרי הכל מדובר בילדה בת 16.

שחיינת אמריקאית קייטי לדקי חוגגת שיא עולם. רויטרס
עולה לכיתה י"א, וכבר שיאנית עולם. קייטי לדקי/רויטרס

עם כל הכבוד ליאניק אנייל, גמר ה-200 חתירה לגברים איכזב בגלל שהייתה חסרה שם תחרות, וכנראה שהאשם העיקרי הוא ריאן לוכטה, שהיה עסוק לאורך השנה האחרונה בעיקר בתכנית הריאלטי שלו וכיום אנחנו רואים את התוצאות של זה בבריכה בברצלונה. מצד שני, גם בגמר ה-200 חתירה בלונדון 2012 לוכטה סיים במקום הרביעי, אלא שאז סון יאנג ופארק טאה הואן הקוריאני הקדימו אותו – הפעם שניהם לא התחרו.

גם במקרה של המשחה הזה נראה שאת הקרב הגדול נקבל בתחרות לנשים. בכלל, עד עכשיו השחייניות הן אלו ש"מחזיקות בידיים" את אליפות העולם בברצלונה עם שני שיאי עולם עד עכשיו. מבחינת הדרמות, נראה שמחר זה יגיע לשיא בגמר ה-200 חתירה עם לא פחות מארבע מתמודדות שיכולות לנצח: מיסי פרנקלין שתלך על מדליית זהב שלישית, שיאנית העולם פדריקה פלגריני, הכוכבת המקומית מלאני קוסטה וסגנית האלופה האולימפית קמיל מופט, שאכזבה מאוד במשחה ה-400 חתירה בו סיימה במקום השביעי.

המטרה של הצרפתים היא להשלים דאבל במשחי ה-200 חתירה ויש להם תמיכה מדהימה של אלפי צופים ב"פלאו סן ג'ורדי" שבסך הכל היו צריכים לתפוס רכבת. חשבתם לעשות תכניות לרביעי? תישארו בבית כי זה יהיה ערב מושלם של שחיה, מה גם שהגיע הזמן לראות את הישראלי הראשון בהצגת הערב בברצלונה, גם זה יקרה ברביעי.

מיסי פרנקלין, שחיינית אמריקאית עם מדליית הזהב, אליפות העולם בשחייה. רויטרס
מדליית זהב שלישית? מיסי פרנקלין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully