וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באמת למדו את הלקח?

30.7.2013 / 9:33

הפועל באר שבע החדשה של אלישע לוי נבנתה בצלם הטעויות מהעונה שעברה: מרכז הגנה איטי, חוסר מחץ בהתקפה וקבוצה בלי שמות. איציק יצחקי מסכם את מחנה האימונים

עם מאזן של שני ניצחונות והפסד אחד, הפועל באר שבע שבה שלשום ממחנה האימון שלה בפולין. בקבוצה של אלישע לוי היו מרוצים מהמחנה, ובעיקר מהשילוב בין שחקני הרכש – אליניב ברדה, מאור בוזגלו, קובי דג'אני, גל אראל, בן תורג'מן, בן ביטון, הבלם טומיסלב פאיוביץ' השוער שלומי בן חמו. ואגב שחקני רכש, בבאר שבע של השנה לא משאירים מקום לטעויות. עוד עונת הישרדות כמו השתיים האחרונות לא תתקבל. הכירו את באר שבע החדשה.

השיטה של אלישע לוי מזכירה מאוד את השיטה שהנהיג במכבי חיפה. שני שחקני כנף, חלוץ אחד, ושחקן חופשי מאחורי החלוץ, שנחשב לחלוץ לכל דבר ועניין במערך שלו – 4:4:2. השחקן החופשי, במקרה הזה, אמור להיות תומר סויסה, כשגם פיראס עוואד הצעיר ישתלב העונה. במחנה זה היה אליניב ברדה, ששיחק מאחורי דובב גבאי. בצד ימין ישחק מאור בוזגלו, כשסיראז' נאסר יכול להיות המחליף הראשון או לשחק בצד שמאל. נאסר פתח בהרכב במחנה, אבל צריך לזכור שאלישע לוי מחפש שחקן נוסף, מהיר וחזק, שיכול לשחק במספר תפקידים בקישור. הוא מחפש שחקן הכרעה, עם מספרים, שיוכל לקדם את הקבוצה מבחינה כמות הבקעות. אם לוי ימצא חלוץ טוב, ייתכן שהוא ישנה את דעתו ויביא שחקן "תשע" במקום קשר התקפי, אבל לא נראה שיביא שניים כדי לא לפגוע בחדר ההלבשה ובתחרות החיובית שנוצרה במחנה.

שחקן הפועל באר שבע אליניב ברדה (שמאל) עם מאמנו אלישע לוי. יותם רונן
בבאר שבע מרוצים מהשילוב של שחקני הרכש. אלישע לוי ואליניב ברדה/יותם רונן

בקישור האחורי לוי נותן עדיפות ברורה לקובי דג'אני, ועל עמדה נוספת לצדו יתחרו לוטם זינו הצעיר וגל אראל. האחרון השתלב לאט לאט, ונראה כי במהלך הזמן יהפוך לשחקן משמעותי במאבק על ההרכב. זאת גם אחת הסיבות שויליאם סוארס תורגל לא מעט במחנה כבלם. בשלב הזה, לוי ירד מהאפשרות להחתים בלם זר, מפני שהוא היה מרוצה מהתפקוד של סוארס בשני המשחקים הראשון במחנה. במשחק השלישי סוארס היה פחות טוב, אבל זה לא משנה את הדעה של לוי, שבונה עליו בעיקר כבלם. "במצב הנוכחי, שבו לקבוצה יש את דג'אני, זינו, אראל ובן אלגרבלי הצעיר, אין טעם שסוארס יחפש את המקום שלו באמצע. הוא אפקטיבי יותר כבלם", הסבירו במועדון.

לוי ערך אסיפות וידאו. הוא לא הקרין משחקים של קבוצות גדולות, אבל הסביר לשחקנים איזה סגנון הוא רוצה להקנות לקבוצה ואיך הקבוצה שלו צריכה לעמוד על המגרש. מבחינתו, גם החלוץ החופשי יעשה הגנה. "זה הופך מ-4:4:2 בהגנה ל-4:2:4 בהתקפה. יש לנו שחקני קו שיכולים להגיע למצבים", סיכם. בהגנה הוא רוצה לעבוד בעיקר על תיאום בין הבלמים לבין המגנים, ולהיפך. טומיסלב פאיוביץ' יהיה העונה שחקן הרכב, ולוי בונה עליו לא מעט. "במחנה פאיוביץ' הרשים, הוא יותר מהיר מגביש וזה יתרון בשביל הקבוצה. בעונה שעברה הקבוצה סבלה מהאיטיות של גביש ומרקוביץ', שלא יכולים לשחק יחד. העונה הלקח נלמד. סוארס לא אצן, אבל יחד עם פאיוביץ' זאת הגנה יותר מהירה ואגרסיבית", הסביר אחד השחקנים. מרקוביץ' בינתיים ישמש כמחליף, ואם יעזוב יצטרף שחקן אחר במקומו.

טומיסלב פאיוביץ' שחקן הפועל באר שבע. יותם רונן
אמור לייצב את ההגנה. פאיוביץ'/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully