וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוג אליפות העולם: העולם שייך לצעירים, בדרך כלל

30.7.2013 / 7:00

יכול להיות שמיליארד סינים טועים וכמה מיליוני ליטאים לא? ככה זה נראה בברצלונה. דני בורשבסקי מסכם את היום השני באליפות העולם ועדיין מחכה להישג של יעקב טומרקין

עריכת וידאו: טל רזניק
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הישראלים. בדרך כלל אנחנו רגילים לראות שחיינים בכחול-לבן בהצגת הערב של אחד משני הימים הראשונים בתחרות שחיה גדולה. הפעם זה לא קרה. יעקב טומרקין סיים במקום ה-19 במוקדמות ה-100 גב ללא שיא אישי ועמית עברי סיימה במקום ה-18 במוקדמות ה-100 חזה עם שיא ישראלי מפתיע. במקרה של עברי מדובר בבונוס לא צפוי שעשה טוב אחרי האכזבה במשחה החזק שלה ל-100 פרפר ביום הראשון. המקרה של טומרקין אמור להיות קצת יותר מטריד על הנייר. מדובר בכל זאת בשחיין הבכיר במשלחת הישראלית, זה שעתידו הגדול עוד לפניו. במוקדמות ה-100 גב, שזה משחה משני של טומרקין, הוא לא היה ממש קרוב לשיאו האישי וסיים בזמן של 54.85 שניות. עד היום ראינו ששחיינים ישראלים מתעלים על עצמם כבר בתחילתה של אליפות כלשהי שבה הם חורטים את שמם.

מצד שני, צריך לזכור שיעקב טומרקין שינה את זה. גם במשחקים האולימפיים בלונדון הוא לא הצליח לקבוע שיא אישי במוקדמות ה-100 גב וסיים במקום יותר גרוע, המקום ה-24. לאחר מכן הוא השיג גמר במרחק הכפול וסיים במקום השביעי. חבריו של טומרקין לאימונים מעידים שמדובר בשחיין של מטרה אחת, ולכן אי אפשר להסיק שום מסקנות מהופעתו ב-100 גב. את המסקנות נסיק רק אחרי מוקדמות המרחק הכפול, כשצריך לזכור שבאליפות הנוכחית טומרקין יתחרה גם ב-200 מעורב, משחה שעוד בתחילת דרכו הוא נחשב לפוטנציאל גדול להצליח בו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
יעקב טומרקין. קובי אליהו
את המסקנות נסיק רק אחרי ה-200 גב. טומרקין/קובי אליהו

אם בגיל 21 טומרקין עדיין נחשב לילד הפלא של השחיה הישראלית, מה תגידו על ילדת הפלא הליטאית רותה מיילוטיטה? כמה ילדות בנות 16 אתם מכירים שיכולות להתהדר בתואר אלופה אולימפית, אלופת עולם ושיאנית עולם? מיילוטיטה שברה את שיא העולם הראשון בברצלונה 2013, וזה עוד קרה בחצי הגמר. הליטאית שמתאמנת כבר ארבע שנים באנגליה לא הייתה שותפה במשחקים האולימפיים לחגיגת השיאים העולמיים. היא הייתה רחוקה אז רק בשבע מאיות מהשיא של ג'סיקה הארדי משנת 2009 וכנראה שתחושת הקירבה שהייתה לה לשיא העולם גרמה לה לשבור אותו בהזדמנות הראשונה שניתנה לה. כששחיינית כל כך מוכשרת מזנקת למים בזמן תגובה מדהים של 0.59 (מהיר יותר מכל השחיינים שהשתתפו הערב במשחי גמר) ומקדימה את יריבותיה בחצי גוף ביציאה מהמים, אי אפשר שלא ללכת עד הסוף. אם היא נראתה ככה בחצי הגמר ועצרה את השעונים בזמן של 1:04.35 דקה, עושה רושם שבמשחה הגמר בשלישי בערב היא כבר תוכל להתקרב לאיזור ה-1:04 דקה. האם היא תנצח בגמר? כמו שהיא נראית, קשה למצוא מישהו שהיה מהמר נגדה.

השחיינית הליטאית רותה מיילוטיטה. רויטרס
מיילוטיטה/רויטרס

רבים חשבו שגם יה שיוון הסינית תתמודד רק נגד השיא העולמי במשחה ה-200 מעורב, וכאן קיבלנו במשחה הסוגר של הערב השני את ההפתעה היומית של ברצלונה 2013. אם ביום ראשון זה היה ההפסד של האמריקאים בשליחים, הרי שהפעם זו הייתה יה שיוון שסיימה את גמר ה-200 מעורב ללא מקום בפודיום. להזכירכם, מדובר בילדת הפלא הסינית שזכתה בדאבל במשחקי לונדון 2012 במשחים המעורבים. ההופעות המטורפות שלה בבריכה האולימפית גרמו לכמה מבכירי המאמנים והשחיינים בעולם לסמן אותה, ללא שום הוכחות, כמשתמשת ודאית בחומרים אסורים. הסינים זעמו ובשנה האחרונה יה שיוון אמרה שהיא תמשיך לדבר בהישגים ותעשה זאת בברצלונה 2013. אז הנה, אחרי שנה של מעקב בזכוכית מגדלת וכשהיא הופכת לנערה בת 17, יה שיוון מתחילה לגמגם.

מה אנחנו יכולים להסיק מזה? לא מעט דברים, אבל אולי נחכה לראות מה היא תעשה במשחה ה-400 מעורב. את מקומה של יה שיוון אגב תפסה הפעם מי שהייתה רביעית במשחה ה-400 מעורב בלונדון, וראתה אז איך כל הזרקורים מופנים כלפי יה שיוון. מדובר בקטינקה הושו ההונגריה, יחסית לכוכבות החדשות מדובר ב"ותיקה" בת 26, שהתחילה גם היא כילדת פלא והתחרתה כבר בגיל 15 באתונה 2004. זו מדליית הזהב הראשונה של הושו ב-200 מעורב, אבל ב-2009 היא הייתה אלופת עולם במרחק הכפול. כעת, משחה ה-400 מעורב בברצלונה כבר לא יהיה הקרב הצפוי בין שיוון לשיא העולם. זה יהיה המשחה שבו שיוון תצטרך להוכיח את עצמה, והושו תנסה לעשות היסטוריה הונגרית.

יה שיוון שחיינית סינית. Clive Rose, GettyImages
הזדמנות לתקן ב-400 מעורב. יה שיוון/GettyImages, Clive Rose

אי אפשר לסיים ללא המעקב אחרי נבחרת השחייה האוסטרלית. כריסטיאן ספרנגר הציל את הכבוד של האי אחרי שהעניק ל"אוזיס" זהב ראשון במשחה ה-100 חזה – זה כבר שווה להישג של האוסטרלים בלונדון 2012 מבחינת כמות מדליות הזהב. מצד שני, אליסיה קוטס שהיא השחיינית האוסטרלית המובילה כיום מסתמנת כ"שחיינית הכמעט" של האליפות (כי אי אפשר לקרוא למדליסטים באליפות עולם לוזרים). אחרי ההפסד של השליחות האוסטרליות ביום הראשון, קוטס הוסיפה לעצמה הערב שתי מדליות כסף (100 פרפר ו-200 מעורב אישי). לטובת שחיינית כל כך מוכשרת ולטובת מדינת השחייה – בואו נקווה שהיא תעמוד בראש הפודיום לפחות פעם אחת באליפות הזאת.

כריסטיאן ספרנגר, שחיין אוסטרלי, אליפות העולם בשחייה. רויטרס
הציל את הכבוד של האי. ספרנגר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully