וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דונובן מקנאב פרש במדי פילדלפיה

29.7.2013 / 12:29

הקוורטרבק חתם באיגלס, הקבוצה בה כיכב, ליום אחד וסיים את הקריירה. מדורג 17 ביארדים ו-22 בטאצ'דאונים בכל הזמנים

כנהוג בעולם הפוטבול, שחקנים גדולים מקבלים כבוד ביומם המקצועני האחרון. השם החדש ברשימה הזו הוא הקוורטרבק דונובן מקנאב, שחתם היום (שני) במדי פילדלפיה ליום אחד וזכה לפרוש כשחקן האיגלס, הקבוצה במדיה הוא הגיע לתהילה לאורך שנים ארוכות.

מקנאב בן ה-36 נבחר על ידי פילי במקום השני של דראפט 1999 ממכללת סירקיוז ושיחק בקבוצה מעיר האחווה עשור שלם. הוא נבחר שש פעמים לפרו בול ופעם אחת, ב-2004, זכה בתואר שחקן ההתקפה של ה-NFC. באותה עונה הוא גם הוביל את הקבוצה לסופרבול, שם הפסיד לניו אינגלנד. היה זה ביקורה השני בלבד של הקבוצה בסופרבול, הראשון מאז 1980 והאחרון עד היום.

דונובן מקנאב שחקן פילדלפיה איגלס. רויטרס
מותיר מורשת מפוארת. מקנאב/רויטרס

לאחר שעזב את פילדלפיה, עבר מקנאב לעונה בודדת בוושינגטון ולעונה נוספת במינסוטה, שם מיעט לשחק. בעונה החולפת, 2012, הוא לא שיחק כלל. הוא מסיים את הקריירה עם 37,276 יארדים, מקום 17 נכון להיום בין מוסרי כל הזמנים. מקנאב העמיד 59 אחוזי דיוק ורייטינג של 85.6 לאורך 13 עונות, בהן הופיע ב-173 משחקים, 167 מתוכם כקוורטרבק הפותח. הוא מסר ל-234 טאצ'דאונים (מקום 22 בהיסטוריה) ואיבד בדיוק מחצית הכמות, 117 כדורים. הוא סיים את הקריירה בפילדלפיה עם 92 ניצחונות, 49 הפסדים ותיקו והוא מוביל את האיגלס בדירוג כל הזמנים בהשלמות מסירה, יארדים וטאצ'דאונים. בפלייאוף, יש לו 12 הופעות, 2,630 יארדים, 18 טאצ'דאונים, 12 איבודים ורייטינג של 80.1.

מקנאב צפוי לזכות לכבוד מצד פילדלפיה במחצית המשחק שייערך ב-19 בספטמבר ובו האיגלס יתמודדו מול קנזס סיטי, אותה יאמן בעונה הבאה אנדי ריד, האיש שאימן את מקנאב לאורך שנותיו בפילדלפיה. הקוורטרבק ידע יחסי אהבה-שנאה ארוכים עם אוהדי האיגלס, אבל לקראת הפרישה הוא נשמע מפויס: "אני מאוד שמח לחזור לכאן, קיבלו אותי בצורה נהדרת ויש אנשים שבאמת מכבדים את מה שעשיתי. תמיד חייתי סביב המוטו לפיו אתה לא יכול לרצות את כולם. אם חלק ישרקו לי בוז, זה לא יהיה משהו חדש ואני רק אחייך, אבל אם יריעו, זה יהיה נהדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully