וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב שחר: "הטוטו החזיק אצלו את הכסף לאצטדיון"

28.7.2013 / 20:50

נשיא מכבי חיפה ביקר את פישביין, שהגיב: "בצניעות יענקל'ה, תגיד מילה אחת – תודה". וגם: הקבוצה הטובה בתולדות המועדון

מכבי חיפה

מכבי חיפה קיימה הערב (ראשון) אירוע למנויי שער הזהב ב"כחול אירועים" בחיפה השתתפות נשיא המועדון יעקב שחר, הנהלת הקבוצה, הצוות המקצועי והשחקנים, כמו גם נציגי כלי התקשורת. במהלך האירוע העביר שחר ביקורת כלפי הטוטו שלטענתו מעכב את העברת הכספים לטובת ההקמה של אצטדיון סמי עופר.

יעקב שחר, איתמר צ'יזיק, מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
שמר בבטן עד היום. יעקב שחר/אדריאן הרבשטיין

"אני במכבי חיפה ספונסר מהאליפות השנייה - 1984/5 וכבר אז בכל הזדמנות לחצנו שיהיה אצטדיון חדש בחיפה, אבל לחיפה יש את הקצב שלה וזה לקח הרבה שנים", פתח שחר. "קיווינו שהאצטדיון יהיה מוכן לפתיחת העונה, זה מאוד מהותי בשבילנו. לצערי הרב לוח הזמנים התארך, אי אפשר להאשים גורם כזה או אחר, אבל האצטדיון הזה ייבנה. את השנה הבאה נתחיל בו, אבל לאחרונה סביב הכדורגל יש לא מעט רעיונות שנותן האיש שמייתמר לספק כסף לכל הקבוצות בארץ".

שחר לא אמר את שמו, אבל מדובר ביושב ראש הטוטו צחי פישביין, ותקף: "כשמתקצבים אצטדיון עושים זאת הרבה לפני שמקימים אצטדיון. הטוטו התחייב ל-135 מיליון שקלים. מאותו רגע מתחילים לתכנן ולהכין את המכרזים, לאחר מכן יש זכיין וזה לוקח למעלה משנתיים. הכסף שתוקצב עדיין נמצא בטוטו, הוא לא שומר על ערכו. זה אומר שכשמתחילים לבנות, הטוטו מתחיל לטפטף את הכספים שלו. אם ניקח את ה-135 מיליון שקל שהטוטו נתן, הם פחות או יותר שווים 100 מיליון כי הכול מתייקר, אבל הטוטו נשאר בשלו ב-135 מיליון. זה נכון גם לגבי הבריכה האולימפית. הטוטו הוא המוסד היחיד בארץ שהכסף מופקד בבנק ומקבל ריבית, ואנחנו מקבלים כסף היסטורי".

שחר המשיך וציין: "אם הוא רוצה לתת 135 מיליון, שיבטיח את הכסף הזה שיישא ריבית ושיהיה כולו לטובת האצטדיון ושמירת ערך הכסף כדי שלא יהיו פערים בין עלות המתקן לכמות הכסף. היו שיחות ותמיד מזכירים את זה. יש לנו היום לא מעט ויכוחים גם לגבי מועד פתיחת העונה, אבל לפחות לגבי קרן המתקנים לא עושים טובה לאף אחד. המדינה הקימה את הטוטו כמוסד יחיד בארץ, הוא מונופול והוא צריך לתת את הכסף. בכלל אני חושב שהמלחמה שישנה היום היא לא במקום ומי שסובל מזה זה רק הספורט".

במהלך הלילה צחי פישביין הגיב באמצעות חשבון הפייסבוק שלו: "יענקל'ה שחר, הייתי במקומך אומר תודה גדולה למי שהשקיע 135 מליון ש"ח באצטדיון חיפה, ההשקעה הגדולה של הטוטו בישראל. אתה באופן אישי, תעשה מזה כסף, כפי שאמרת 'זה מאנימייקר'. בצניעות ובענווה יענקל'ה, תגיד מילה אחת – תודה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שחקני מכבי חיפה, חן עזרא, עידן ורד. אדריאן הרבשטיין
גם הם ממתינים לאצטדיון. ורד ועזרא/אדריאן הרבשטיין

שחר התייחס גם לנושא מנהלת הליגה, ואמר: "האתגר שלה הוא לא הבאת כספים, אלא למתן את 'שנאת האוהדים', למתן את האיבה הספורטיבית, לגרום שיהיה נעים יותר לבוא לכדורגל. אני מקווה שהליגה תיפתח בזמן. אני בטוח שבימים הקרובים תהיה תשובה".

על האפשרות שיוסי בניון יצטרף הוסיף הנשיא: "כל יום אני פותח עיתון ורואה קוריוז חדש. אני שמח שבניון שומר על כושר איתנו והוא מאוד נהנה, אבל הוא עוד חושב שיש לו מקום באירופה ובימים הקרובים הוא יקבל עוד הצעות. הוא אמר שאם הוא יחליט לשחק בישראל, הוא יעשה את זה רק במכבי חיפה".

שחר התייחס למעמדו של המועדון, וציין: "מכבי חיפה היא היצואנית שחקנים מספר אחת בארץ. אנחנו שמחים על כל שחקן שיוצא החוצה ומצליח, ואנחנו שמחים שיודעים מאיפה הם באו. זה מוסיף לשם שלנו כמועדון. מי שמהם יכול לחזור חזרה אלינו ויהיה מקום לקלוט, נשמח. אנחנו מועדון גדול, כזה היינו, וכזה נישאר".

שחר נשאל על הקבוצה הטובה ביותר בתולדות המועדון: "הקבוצה של אלון חזן וראובן עטר הייתה מצוינת, אבל הקבוצה ששיחקה בליגת האלופות, מבחינת כדורגל, הייתה הטובה בתולדות הכדורגל הישראלי. פראליה, רוסו, קטן, בנאדו, חרזי. שחקנים שעלו לשחק ומל קבוצות מבהילות, ולא ראית אצלם פחד בעיניים".

יניב קטן, יעקב שחר, לירן שכנר, אריק בנאדו, איתמר צ'יזיק, מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"השחקנים יודעים מה הם צריכים מעצמם ואני מקווה שנציג יכולת גבוהה כמו במשחק האחרון". יניב קטן עם שחר ושכנר המנחה/אדריאן הרבשטיין

אריק בנאדו, מאמן מכבי חיפה, התייחס לשמינייה נגד חזאר לנקרן, ואמר: "זו תוצאה לא שגרתית ויוצאת דופן. באנו מוכנים למשחק, אפילו קצת חששנו מהמשחק הזה וציפינו להתמודדות קשה. הדברים הלכו לנו מעבר למצופה כי לא קל לנצח גם קונוסים 0:8. עברנו רק שלב אחד, והמטרה שלנו היא הרבה יותר רחוקה". על ההכנות להמשך העונה, הוסיף המאמן: "גביע הטוטו הוא מפעל חשוב מאוד לכל הקבוצות, ואם לא יתקיים, זה יפגע בכל הקבוצות".

הקפטן יניב קטן ציין: "אין ספק שבכל עונה יש ציפיות גדולות. עשינו שינוי משמעותי בעונה שעברה ואנחנו רוצים לפתוח את העונה בצורה הטובה ביותר. בניגוד לשאר היריבות, אנחנו אוהבים להתרכז רק במכבי חיפה. השחקנים יודעים מה הם צריכים מעצמם ואני מקווה שנציג יכולת גבוהה כמו במשחק האחרון".

איתמר צ'יזיק, מנכ"ל מכבי חיפה: "אני לא חושב שאפשר למדוד את מכבי חיפה לפי כמות המנויים. המהות של המועדון הזה הוא שכמות האוהדים שיש לו בכל חלקי הארץ עושה את ההבדל בין קבוצת בית לוקאלית או קבוצה פריפריאלית. כשמכבי חיפה התחילה את ההישגים באירופה היה לחץ והפעלנו את כל מה שצריך כדי להניע את הגלגל להקמת אצטדיון שיתאים לקבוצה באירופה ואני שמח שזה יצא לדרך".

שלמה שרף, צבי וייצנר, אירוע פתיחת עונה מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"הקהל של מכבי חיפה הכי איכותי. זו הקבוצה עם הניהול הכי מקצועי בישראל". שלמה שרף/אדריאן הרבשטיין

בפאנל של שחקני ומאמני עבר במועדון השתתפו צביקה ויינצר, ששימש כיושב ראש המועדון בשנות ה-80, ציון מרילי, רפי אוסמן ושלמה שרף שהביא את האליפות הראשונה ב-1983. שרף עצמו סיפר כקוריוז עד כמה חיפה של אז הייתה שונה מהיום: "זו הייתה קבוצה שהטריטוריה שלה הגיעה עד חדרה. הייתה בעיה מנטלית בעיר הזו ובקבוצה הזו. כל הזמן דיברו על מנצ'ל ועמר שלא עשו שום תואר, שהיו שחקנים גדולים.

"הזמינו אותי למסיבת סיום העונה עוד לפני שהגעתי לאמן, ובמשך ארבע שעות חילקו גביעים", המשיך שרף. "ישבתי ארבע שעות ולא הבנתי מה חגגו פה. בסך הכול חגגו הישארות בליגה". בהתייחס למצב כיום, שרף ציין: "מכבי תל אביב אולי מכרה עשרת אלפים מנויים, אבל הקהל של מכבי חיפה הכי איכותי. זו הקבוצה עם הניהול הכי מקצועי בישראל".

בתוך כך, חלוץ קבוצת הנערים אור אילוז ימריא בקרוב להתרשמות בקבוצת בולטון האנגלית. את השחקן מייצג סוכן השחקנים אדם קידן, שהיה אחראי בעבר להעברת עומרי אלטמן לפולהאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully