וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הנהגה: על סיטואציית הקוורטרבקים ב-NFL

יובל קליין

24.7.2013 / 15:21

עמוק בתוך יולי, לפחות חמש קבוצות עדיין לא יודעות איזה קוורטרבק יעמוד מאחורי הסנטר. יובל קליין מציג את הדילמות

בסוף השבוע הקרוב שחקני ה-NFL יגידו שלום למשפחותיהם ויצטרפו למאמנם במחנות האימונים, במטרה להכין את הקבוצה ברמה הגבוהה ביותר לקראת עונת 2013. בשבועות הקרובים, המאמנים יצטרכו לבחור את 53 השחקנים איתם יצאו למסע המתיש. השאר יצטרכו לומר שלום, לפחות זמנית, לחלום ה-NFL ויחכו ליד הטלפון למקרה שמישהו ייפצע. בנוסף, המאמנים יצטרכו לבחור הרכב פותח ועל חלקם מוטלת המשימה גם להחליט מי יהיה הקוורטרבק שיוביל אותם לעונה שבפתח. חמש קבוצות עדיין לא יודעות מי יעמוד מאחורי הסנטר בשבוע הראשון של העונה וכדי לעשות מעט סדר בבלגן, ניסינו להבין מי נגד מי ולמי יש את הסיכויים הטובים ביותר בקבוצות הללו.

רקס ריאן מאמן ניו יורק ג'טס. Charles Krupa, AP
החלטות לא פשוטות לפניו. רקס ריאן, מאמן ניו יורק ג'טס/AP, Charles Krupa

ניו יורק ג'טס

האם זו תהיה עונתו האחרונה של מארק סאנצ'ז כקוורטרבק הפותח של הסילונים? הקבוצה הציבה קו מאוד ברור, כאשר בחרה את ג'ינו סמית' בסיבוב השני של הדראפט. הג'טס מגיעים אחרי עונה מאכזבת של 10:6, במה שהייתה גם העונה הגרועה ביותר של סאנצ'ז מאז הגיע לליגה. הוא מסר ל-18 חטיפות והוסיף 14 פאמבלים, כולל אחד זכור במיוחד נגד ניו אינגלנד. בנוסף, סאנצ'ז השלים רק 54.3 אחוזים מהמסירות שלו. "לסאנצ'ז היו עליות וירידות, אבל יש לו הרבה דברים חיוביים, כמו ארבעה ניצחונות פלייאוף בחוץ", אמר המאמן רקס ריאן. מלבד הניסיון, דבר נוסף שעשוי לעזור לקוורטרבק מ-USC הוא הגעתו של מתאם ההתקפה החדש, מרטי מורנינווג, שדוגל בשיטת הווסט-קואסט, המציגה דגש נרחב יותר על מסירות קצרות.

באימוני טרום העונה היו דיווחים על כך שדווקא סמית' הוא זה שמתקשה ללמוד את התקפת הווסט-קוסט, אבל ריאן הרגיע: "הוא בא משיטה בה השוטגאן היה הדבר העיקרי. ידענו שזה לא הולך להיות שינוי קל, אבל יש לנו ביטחון בו. אני חושב שאנחנו הולכים לראות אותו רק משתפר". השבוע סמית', בעזרת הסוכן שלו ג'יי זי, חתם על חוזה רשמי בקבוצה, אבל צריך לקרות משהו באמת מיוחד במחנה האימונים של הג'טס כדי שסאנצ'ז לא יהיה הפותח. הוא ניסה לקחת את הדברים ברצינות גדולה יותר בפגרה, מתוך ידעה שזו ההזדמנות האחרונה שלו ובכל מקרה, ישנם דיווחים לפיהם ריאן חושב על שיטה שתשלב בין שני הקוורטרבקים ותתן דגש גדול יותר לסמית' במהלכי האופשן הטרנדים, משהו שדומה לתפקיד שהיה לקולין קפרניק בתחילת העונה שעברה בסן פרנסיסקו, עד שהוא השתלט סופית על עמדת הקוורטרבק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מארק סאנצ'ז ניו יורק ג'טס. Rich Schultz, GettyImages
הזדמנות אחרונה לקום מהדשא. סאנצ'ז/GettyImages, Rich Schultz

פילדלפיה

הגעתו של המאמן החדש צ'יפ קלי מאורגון יצרה אולי את הקרב המעניין מכולם. השיטה המיוחדת של קלי מציגה התקפה ורסטילית ויפה לעין, הבנויה על מהירות, מהירות ועוד קצת מהירות. הגישה הזו עשויה לתת יתרון על הנייר למייקל ויק על פני ניק פולס או מאט בארקלי, אבל קלי מתכנן לתת לשלושה הזדמנות שווה במחנה האימונים ולהחליט לפי הביצועים על כר הדשא.

עם כל הכבוד לרוקי בארקלי, רוב הסיכויים הם שהקרב יהיה יותר בין ויק לפולס. ויק בן ה-33, החל את העונה החולפת בצורה טובה, אבל כמו שאר הקבוצה הציג בהמשך ירידה משמעותית ואת סוף העונה העביר על הספסל לאחר שנפצע ואיבד את התפקיד לפולס, שהצליח לנצח רק משחק אחד. הבעיה הגדולה של ויק בעונה שעברה הייתה 17 איבודי הכדור בעשרה משחקים, אבל גם פולס הציג ידיים רועדות והפסיד עשרה כדורים בשבעה משחקים. חשוב לציין שקו ההתקפה של האיגלס בשנה שעברה היה מזעזע, אבל זה לא קשור לעובד שלויק יש היסטוריה של איבודי כדור מרובים.

"יהיה מרתק לראות את ויק עם ההתקפה הסופר מהירה של האיגלס בשנה הבאה", כתב קוורטרבק העבר של הקבוצה רון ג'אוורסקי והציג את דעתו לגבי הקוורטרבק הפותח. ויק הוביל את הליגה ב-2012 ב"התקפת שתי הדקות", עם רייטינג של 98, מספר שקלי בוודאי ישמח לראות משוחזר. האיגלס החתימו את ויק לעונה אחת תמורת עשרה מיליון דולר וקשה יהיה לראות איך קלי יחליט לספסל את הקוורטרבק המנוסה מבין השלושה. כאשר נשאלה המאמן על תוכניות עתידיות של הקבוצה הוא ענה: "העבודה שלי היא לנצח עכשיו", מה שיכול להעיד על יתרון מסוים לויק.

מייקל ויק שחקן פילדלפיה איגלס. Julio Cortez, AP
אם צריך לנצח ועכשיו - הוא כנראה האיש. ויק/AP, Julio Cortez

ג'קסונוויל

לא ממש משנה מי ינצח בקרב על עמדת הקוורטרבק של הג'אגוארס, הקבוצה כנראה תפסיד בכל מקרה. שני הקוורטרבקים שנאבקים על המקום ניצחו משחק אחד כל אחד בעונה שעברה. למרות זאת, ולמרות העובדה שגם בסיבוב הרביעי של הדראפט היו על הלוח שחקני כמו ריאן נאסיב או מאט בארקלי, החליטו בצפון פלורידה לא לבחור קוורטרבק נוסף, מה שמשאיר את המאבק בין בליין גאברט, שהיה זה שהחל את העונה הקודמת, לצ'אד הני, שהחליף את גאברט הפצוע במהלך העונה. למי ששכח, גאברט הוא בחירת סיבוב ראשון בדראפט וזה גם שיא הקריירה בת שלוש השנים שלו עד כה. בעשרה משחקים בעונה שעברה הוא הציג רייטינג של 77.4 וזרק לתשעה טאצ'דאונים בלבד מול שש חטיפות. "זה עניין של בגרות", אמר הטייט אנד של הקבוצה מרסדס לואיס, "הוא צריך להתבגר ולהראות שזו ההתקפה שלו והוא המנהיג שלה. ממה שראיתי באימוני טרום עונה, הוא עשה את הצעד הזה קדימה".

גם במקרה של הני לא מדובר בווינר גדול, אבל לפחות הוא מביא שש שנות ניסיון ומאזן של 23:14 כפותח. ג'אוורסקי חושב שהני הוא הקוורטרבק הטוב בקבוצה: "תמיד הייתה לו יד טובה ויכולות זריקה גבוהות", כתב, "הוא תמיד מסר טוב, ישר למספרים ולא מפתיע שהסטטיסטיקה של ג'סטין בלקמון עלתה מאז שהני החל לפתוח". גם מאמן הקבוצה בעונה החולפת, מייק מולארקי, חושב שהני צריך לזכות בתפקיד: "שחקנים נמשכו אליו יותר בגלל המנהיגות שלו", הוא הסביר. לכן, כל עוד גאברט לא מוכן להיות קוורטרבק פותח בליגה, העדיפות צפויה להיות של הני.

צ'אד הני ג'קסונוויל ג'אגוארס מול קייל וויליאמס בפאלו בילס. Gary Wiepert, AP
הדעות הולכות אתו. צ'אד הני/AP, Gary Wiepert

אוקלנד

בפגרה האחרונה ראינו את "רוטציית הקוורטרבקים הבינוניים". מספר קוורטרבקים, שהקבוצות שלהם החליטו לוותר עליהם, מצאו מקום בקבוצות אחרות מתוך הנואשות והקושי להשיג כישרון גבוה בעמדה החשובה מכל. כך אוקלנד העבירה את קרסון פאלמר והחוזה הגדול שלו לאריזונה, שבעצמה שלחה את קווין קוב לבפאלו, שראתה את ריאן פיצפטריק עובר לטנסי, משם הלך מאט האסלבק לאינדיאנפוליס. בתוך הרוטציה הזו אפשר גם להכליל את הגעתו של מאט פלין לאוקלנד מסיאטל וכאן נשאלת השאלה: האם פלין סוף כל סוף יקבל את ההזדמנות?

אחרי שישב כמחליפו של ארון רוג'רס לאורך מספר שנים ונתן משחק היסטורי נגד דטרויט, סיאטל החליטה ללכת על הקוורטרבק, אלא שרוקי בשם ראסל ווילסון לקח לו את התפקיד מבין הידיים עוד לפני שהספיק לזרוק זריקה אחת במדי הסיהוקס. אולי בגלל זה אוקלנד עדיין לא מוכנה להכריז עליו כפותח שלה, אבל זו תהיה הפתעה אם טיילר ווילסון, בחירת הסיבוב הרביעי של הקבוצה, יזכה בתפקיד ועוד יותר מפתיע אם טרל פריור יצליח לעשות את הבלתי ייאמן ולהתעלות על השניים

אם אל דייויס עוד היה בחיים, אולי פלין כלל לא היה מגיע לאוקלנד. הבעלים לשעבר, שידע לזהות טאלנט ואהב במיוחד אתלטיות, היה מוצא פגמים בחוזק היד של הקוורטרבק. "ככל שאני רואה יותר קלטות שלו, ככה המוגבלויות שלו ברורות יותר לעין", הסביר ג'אורסקי, שהציב את פלין במקום ה-32 והאחרון מבין כל הקוורטרבקים בליגה. לכן, אולי כדאי למהמרים שמביניכם ללכת על האנדר בליין הניצחונות של הריידרס העונה, העומד על 5.5.

הקוורטרבק של גרין ביי מאט פלין. AP
בגרין ביי הוכיח שהוא יודע לזרוק, אבל מאז לא קיבל הזדמנות. פלין/AP

בפאלו

אחרי שהחליטו להיפטר מפיצפטריק, הבילס הפתיעו את כולם ובחרו באיי ג'יי מנואל בבחירה הראשונה שלהם בדראפט והשאלה כרגע היא האם זורקים מיד את הרוקי למים או שנותנים לו להמתין מעט מאחורי קווין קוב. הבילס התאהבו במנואל בשל האתלטיות והזרוע שלו, שהזכירה להם את ההצלחות של ראסל ווילסון, קולין קפרניק ורוברט גריפין השלישי. לכן, אם הקבוצה תחליט ללכת איתו מהיום הראשון, סגנון המשחק יהיה חייב להיות מותאם.

קוב מביא ניסיון, אך מעולם לא זכה לצ'אנס אמיתי וגם כשכן פתח, הוא מיד נפצע. הקוורטרבק האגדי בפאלו, ג'ים קלי, הפתיע והתייצב לצד קוב: " הייתי בכמה אימונים ואם הייתי צריך להחליט, הייתי הולך איתו. הוא מנוסה, הוא היה שם והוא יודע על מה להסתכל". למרות זאת קלי לא שולל לחלוטין את מנואל: "ככל שאני רואה אותו יותר, אני מבין את ההחלטה לבחור בו. הוא אתלט, יש לו יד חזקה ויש לו חוש טוב למשחק". במקרה הזה, נראה שהסיכויים הם אכן 50:50, אבל כאן עולה השאלה מה הטעם לבחור קוורטרבק בסיבוב הראשון אם הוא יושב על הספסל, בעיקר לאור העובדה שהבילס תקועים במקום כבר שנים.

מריו וויליאמס שחקן בפאלו בילס מפיל את שחקן אריזונה קרדינלס קווין קוב. Rick Scuteri, AP
אפילו ג'ים קלי התייצב לצדו. קווין קוב/AP, Rick Scuteri

ניו אינגלנד

בריידי מול טיבו! ג'יזל מול ישו! הבחירה הקשה מכולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully