וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל בן חיים חתם לשנתיים בסטנדרד ליאז'

24.7.2013 / 14:05

הבלם הישראלי, שעזב את ק.פ.ר, עבר בדיקות רפואיות בקבוצה החדשה של גיא לוזון, ויעזוב את אנגליה אחרי תשע שנים

בלם נבחרת ישראל טל בן חיים חתם היום (רביעי) לשנתיים בסטנדרד ליאז' הבלגית, קבוצתו של המאמן הישראלי גיא לוזון. בן חיים עבר בהצלחה את הבדיקות רפואיות ולאחר מכן חתם רשמית. הבלם בן ה-31 יהיה הישראלי השלישי בסטנדרד אחרי המאמן לוזון והחלוץ דודו ביטון. סטנדרד תהיה הקבוצה התשיעית בקריירה של בן חיים והוא עוזב את הכדורגל האנגלי אחרי תשע שנים רצופות. כזכור, בן חיים היה אמור להצטרף לטורונטו מה-MLS בחודש מאי, אך ההעברה לא יצאה לפועל בגלל פערים כספיים.

במהלך השבועות האחרונים בן חיים התאמן עם קבוצתו האחרונה ק.פ.ר ושותף במספר משחקי אימון למרות שלא החזיק בחוזה עם הקבוצה. לוזון בונה על הבלם המנוסה מאחר שעתידם של הבלמים לורן סימאן והברזילאי קאנו לא ברור. הליגה הבלגית תיפתח בסוף השבוע וביום ראשון תתארח סטנדרד אצל מכלן. עוד קודם לכן תפגוש הקבוצה למשחק הגומלין את KR האיסלנדית בסיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית (1:3 לבלגים במשחק הראשון באיסלנד).

טל בן חיים שחקן נבחרת ישראל. Alex Livesey, GettyImages
נוחת בבלגיה. טל בן חיים/GettyImages, Alex Livesey

בן חיים גדל במכבי תל אביב ושיחק בקבוצת הבוגרים שלה במשך שלוש שנים. בעונת 2004/5 עבר לבולטון האנגלית ושיחק בה במשך שלוש שנים, עד שחתם בצ'לסי בהעברה חופשית. אחרי עונה לא מוצלחת בסטמפורד ברידג', במהלכה המאמן ז'וזה מוריניו הוחלף על ידי אברהם גרנט, עבר בן חיים למנצ'סטר סיטי וכן הושאל לתקופה קצרה בסנרדלנד.

באוגוסט 2009 עבר לפורטסמות ושנה לאחר מכן הושאל לווסטהאם. את עונת 2011/12 העביר בפומפי וירד איתה לליגה השלישית באנגליה. במהלך הקיץ האחרון ניהל בן חיים מו"מ עיקש עם ראשי המועדון על שחרור מחוזהו הכספי שהכביד מאוד על המועדון המצוי בקשיים כלכליים, ואחרי זמן ארוך הצדדים הגיעו להסכמה על שחרורו. במהלך חודש דצמבר האחרון החל הבלם להתאמן בקווינס פארק ריינג'רס ומאוחר יותר הצטרף לשורותיה, אבל רשם בסך הכל שלוש הופעות בלבד.

בתשע השנים האחרונות רשם בן חיים 271 הופעות בכל המסגרות בשבע הקבוצות השונות שלו באנגליה. הוא היה בסגל צ'לסי בעונת 2007/8 בה הפסידה הקבוצה בגמר ליגת האלופות וסיימה במקום השני. בעונת 2009/10 הגיע עם פורטסמות לגמר הגביע האנגלי. בנבחרת ישראל רשם הבלם 72 הופעות והוא במקום ה-14 בכל הזמנים ברשימת שיאני ההופעות של הנבחרת ושלישי בין השחקנים הפעילים אחרי יוסי בניון ודודו אוואט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully