וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן ויצמן בראיון: "הכדורגל שלנו מנוהל על ידי סוכנים"

24.7.2013 / 13:38

הטלפון שלא מצלצל ("הכדורגל לא מתנהל מקצועית, סוכנים קובעים מי ישחק איפה"), ההצעות מליגת העל שלא מגיעות ("רצו שאבחן, זה מעליב") והעונה הקשה בסכנין ("מיציתי והמקום מיצה אותי"). עידן ויצמן בראיון מסוג אחר

כשבועיים לאחר סיום העונה החולפת החליט עידן ויצמן, מי שהפך בשנים האחרונות לדמות קבועה בנוף של ליגת העל, שהוא מיצה את עצמו בבני סכנין, הקבוצה בה בילה בשנים האחרונות. ויצמן שהפך בתקופה שלו לאחד מהמנהיגים של הקבוצה עבר עונה לא פשוטה מכל הבחינות. מצד אחד, הוא הצליח להחזיק בחיים את הקבוצה ששרדה בליגת העל ביחד עם עוד כמה חברים שהיו אי של יציבות בספינה מטלטלת, אך מהצד השני זכה לקריאות בוז צורמות במיוחד מהקהל שלו ושמע רחשים על אי שביעות רצון מצד חלק מחברי ההנהלה. גם התקרית עם עלי חטיב שהפכה לשיחת היום לתקופה לא קצרה בביצת הכדורגל המקומי שלנו לא תרמה.

אחרי העונה המורכבת והתלבטות לא קצרה, ויצמן החליט שהוא בשל לפרק הבא, הצהיר שהוא עוזב את סכנין ויוצא להרפתקה חדשה. אלא שאחרי חמש עונות רצופות בליגת העל, הבלם לא האמין שבתקופה כזו של הקיץ, כשכל הקבוצות כבר בונות עצמן, הוא יישאר בלי קבוצה ויעלה במוחו את האפשרות לרדת לליגה הלאומית. השבוע, אחרי מסע שכנועים, הוא הסכים לדבר. בשיחה בלעדית עם וואלה! ספורט הוא שופך את הלב, מסביר איך לדעתו בנוי הכדורגל הישראלי, מדבר על התקופה בסכנין, על התקרית עם עלי חטיב וגם חושף מה ירצה לעשות אחרי שהכול ייגמר. ראיון עם כדורגלן מסוג אחר שיש לו לא מעט ביקורת על הענף ממנו הוא מתפרנס.

האמנת שבתקופה הזו, כשהליגה כל כך קרובה, תישאר בלי קבוצה?

"האמת שלא. יכולתי להיות עכשיו בקבוצה, אבל לא רציתי להיענות להצעות מעליבות. היו קבוצות שרצו שאני אגיע למבחנים או דברים כאלה. אני לא חושב ששחקן שבחמש השנים האחרונות שיחק באופן קבוע בליגת העל צריך ללכת להיבחן. לא הסכמתי לזה".

אולי בכלל מיהרת להודיע על עזיבת סכנין?

"הייתה לי תקופה טובה בסכנין, אבל באיזשהו מקום הרגשתי שמיציתי את המקום ואם לומר את האמת, ממה שהרגשתי לקראת הסוף וממה ששמעתי כנראה שגם המקום מיצה אותי אז זה היה הזמן לעזוב. אני לא מצטער על זה".

אז מה בעצם מביא לכך שלא מצאת קבוצה?

"זו שאלה מצוינת. אני לא יודע למה. חשבתי שבתור אחד שביסס את עצמו ושיחק כמעט 90 אחוז מהמשחקים של הקבוצה שלו בשנתיים האחרונות, יהיו קבוצות שירצו אותי. אני רואה שחקנים שירדו ליגה ולא היו טובים במיוחד מגיעים לקבוצות הגדולות וזה נראה לי מוזר".

עידן ויצמן שחקן בני סכנין. קובי אליהו
"לא חושב ששחקן שבחמש השנים האחרונות שיחק באופן קבוע בליגת העל צריך ללכת להיבחן". ויצמן/קובי אליהו

פרופסור ירון זליכה אמר שהכדורגל רקוב, אולי הוא התכוון לזה?

"אני לא נכנס לדברים האלה וגם לא רוצה להגיד על הכדורגל שהוא רקוב, אבל אין לי ספק שהוא לא מתנהל מקצועית נטו. הכוונה שהכדורגל שלנו הפך להיות כדורגל של סוכנים והם אלו שקובעים מי ישחק ואיפה בהרבה מקרים. אמרו לי שאני ילד טוב מדי בשביל המקצוע הזה, אז אני עונה למי שאומר: 'מעדיף להיות ילד טוב מדי לכדורגל וילד טוב בחיים'".

ואולי דווקא העובדה ששיחקת בקבוצה תחתית הביאה לכך שאתה לא מתאים?

"אני חושב שמבחינה מקצועית דווקא השתדרגתי. בעונה החולפת, חוץ מההתחלה שהייתה נוראה עבורנו מבחינה הגנתית, הייתי טוב מאוד, יציב ונתתי עונה לא רעה. אני לא חושב שזו הסיבה שאני לא מוצא קבוצה, מה גם שהעונה לפני כן הייתה מצוינת. הייתי חלק מקבוצה שהפתיעה מאוד וסיימה בחלק העליון של הטבלה".

טעית שלא עזבת אז?

"זה רק מוכיח מה שאני טוען - שהרבה פעמים לא משנה היכולת. כי גם בסוף עונה ההיא שבאמת הייתי פקטור מקבוצה שסיימה בחלק העליון והייתה מצוינת לא היו לי שום הצעות ואף אחד לא פנה אליי. אני לא אחד שיש לו מקורבים ולא אחד שיפנה לתקשורת כדי שיעשו עליו כתבות או ידחפו אותו
ולעולם לא אתקשר למאמן ואציע את עצמי. יכול להיות שזה פוגע בי".

מדברים על זה שתרד לליגה הלאומית.

"האמת שיש שם כמה קבוצות שנאבקות על שירותיי ודי קרובות לדרישות שלי, אבל אני עדיין מקווה איכשהו שמישהו פה יתעשת ואני אמצא עצמי בליגת העל. אם לא, אז אני לא פוסל לעבור לקבוצה בליגה הלאומית שתבנה את עצמה כדי לעלות לליגת העל. אין ספק שזה יכול להיות בסופו של דבר אתגר מעניין. גם כשעזבתי את הפועל חיפה לבני סכנין, שהייתה רגל וחצי בליגה הלאומית ובסופו של דבר הצלחנו להשאיר את הקבוצה, אנשים אמרו לי שאני משוגע שאני עובר וזה השתלם. אולי גם הפעם מעבר כזה ישתלם לי".

מה אתה עובר בתקופה הזאת?

"זו תקופה לא פשוטה. אני לוקח את עצמי בידיים, מתאמן באופן אישי, אבל כל מי שעסק בכדורגל יגיד לך שזה לא פשוט שכל החברים מתאמנים ואתה עושה את זה לבד. זה בכלל לא פשוט".

עברו מחשבות שאולי אתה לא צריך את זה?

"ממש לא, אני מטורף על כדורגל וזה לא עבר לי לרגע. קיבלתי מתנה מאלוהים שנתן לי כשרון ויכולת להפוך תחביב למקצוע".

קשר הפועל חיפה עידן ויצמן. קובי אליהו
"גם כשעזבתי את הפועל חיפה לבני סכנין, שהייתה רגל וחצי בליגה הלאומית ובסופו של דבר הצלחנו להשאיר את הקבוצה, אנשים אמרו לי שאני משוגע שאני עובר וזה השתלם. אולי גם הפעם מעבר כזה ישתלם לי"/קובי אליהו

את העונה שעברה יזכרו לך בעיקר בגלל התקרית עם עלי חטיב.

"זה עבר מבחינתי"

אבל בכל זאת, נעלבת?

"ברור, אין אקט יותר משפיל ממישהו שיורק לך בפנים".

ואחר כך הוא גם אמר שקראת לו מחבל.

"השחקנים שאיתי בקבוצה יודעים מה אני יכול להגיד ומה לא יכול להיות שאמרתי. נפגעתי מאוד מכל התקרית, אבל אני חושב שעלי שחקן מוכשר מאוד ואם אני אראה אותו, אני אגיד שלום. מעבר לזה, אני לא חושב ולא מתייחס בכלל למקרה הזה".

עברת גם מסע ייסורים מהקהל שלך.

"זה היה קומץ של כמה אוהדים שקיללו בלי קשר בכלל למה שהיה על המגרש. היו משחקים שלא עשיתי אפילו טעות אחת וקיבלנו שערים מטעויות של אחרים וקיללו רק אותי ככה שזה לא היה קשור לכלום. זה לא נעים, אבל מנגד היה קהל גדול של סכנין שתמך ושלח לי הודעות שתומכות ומגנות את ההתנהגות של האחרים".

גם בהנהלה לא תמכו בך בסוף.

"רק לקראת סוף העונה הגיעו אליי שמועות שההנהלה לא רוצה שאני אשחק. לא התייחסתי לזה. אני מגיע, מתאמן קשה ועושה הכי טוב שאפשר ושכל אחד יעשה את החשבון נפש שלו".

אבל גם מרקו בלבול לא הרכיב אותך בסוף העונה.

"אני מאוד מעריך את מרקו בלבול, יודע שהוא החזיק ממני מאוד והוא אמר לי את זה. יצא מצב שקיבלתי כרטיסים צהובים ולא שיחקתי ואז בגלל הגשם (המשחק שהופסק ושוחק מחדש נגד הפועל רמת גן – ש.ו) יכולתי לשחק, אבל מרקו הסביר לי שהוא לא רוצה לשנות יותר מדי ומבחינתי אמרתי לעצמי שאחשוב כאילו אני בצהובים. אחר כך שוב לא שיחקתי וזה כבר היה קשה לי. הרבה יותר קשה לשבת בחוץ במצבים כאלה וגם הרבה יותר מלחיץ. אני אחד שתמיד רוצה להיות במגרש ותמיד רוצה להשפיע".

אוהדי בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
"היו משחקים שלא עשיתי אפילו טעות אחת וקיבלנו שערים מטעויות של אחרים וקיללו רק אותי"/אדריאן הרבשטיין

איך אתה מסכם את התקופה בסכנין?

"אני חושב שהשתדרגתי מאוד בסכנין, נהייתי הרבה יותר מנהיג והרבה יותר משפיע. אני יכול להגיד שהייתי יד ימינו של חאלד חלאיילה שהוא המנהיג והסמל הבלתי מעורער. אני חושב שאני שחקן הרבה יותר טוב היום מאשר לפני כמה שנים".

מאמן על המגרש?

"אני דווקא לא חושב שארצה להיות מאמן. אחרי שאפרוש נראה לי שדווקא לא אתנגד להיות סוג של פרשן"

ולסיום אי אפשר בלי שאלה על הטוויטר.

"האמת שזה מצחיק. נכנסתי לזה כי הפייסבוק עייף אותי ופתאום זה הפך לאיזה משהו ענק והרבה אנשים שעוקבים אחריי וזה נחמד".

ומה הקטע עם הירידות על שחר פאר?

"הכול בהומור. אני חושב ששחר היא אחת מחמשת הספורטאים הכי גדולים שהיו לנו והכול באמת בצחוק ובהומור".

עידן ויצמן שחקן בני סכנין חוגג. קובי אליהו
"אחרי שאפרוש נראה לי שדווקא לא אתנגד להיות סוג של פרשן"/קובי אליהו
שחר פאר טניסאית ישראלית. GettyImages
הכול בהומור. פאר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully