וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טפירו: "כשהאנרגיה הטובה תחזור, הפועל ירושלים תחזור"

23.7.2013 / 11:49

מאיר טפירו עזב את הקבוצה מהבירה והצטרף לנס ציונה. בראיון הוא מספר: "העונה שעברה הייתה פספוס. לא מאשים אף אחד"

קובי אליהו

בגיל 38 החליט מאיר טפירו לעזוב את הקבוצה עימה הוא כה מזוהה, הפועל ירושלים, ולחבור לעולה הטרייה לליגת העל, עירוני נס ציונה – שם הוא ישחק שוב תחת המאמן עופר ברקוביץ'. בראיון עם וואלה! ספורט מספר טפירו על העונה הקשה שעברה עליו בירושלים, עונה שהוא מגדיר כ"פספוס" ועל שחקנים שלא הצליחו לממש את הפוטנציאל שלהם.

מאיר טפירו שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
עונה שמוגדרת בעיקר במילה "פספוס". טפירו/ברני ארדוב

טפירו מסביר מדוע החליט לא להמתין עוד להפועל ירושלים. "הארכתי את האופציה כמה פעמים, רציתי להיות בהפועל ירושלים, אבל ברגע שראיתי שזה לא האופציה שלהם, הלכתי", אומר הגארד הוותיק, "נס ציונה מאוד רצו אותי. הרבה אוהדים של ירושלים שלחו לי הודעות וביקשו שאשאר, אבל כשראיתי שזה לא הכיוון שאני רוצה, המשכנו הלאה. חשוב לי לדעת שרוצים אותך וחשוב לי ליהנות".

למה בחרת לשחק דווקא בנס ציונה?

"קודם כל בגלל המאמן, עופר ברקוביץ. היו לי איתו שנתיים מדהימות במכבי אשדוד ונהניתי לשחק תחתיו כדורסל. בכלל, כקבוצה הם עשו עלי רושם מאוד מאוד טוב. הבנתי שהם הולכים לבנות שם משהו וחשוב לי ליהנות. בשנה שעברה בירושלים הייתה פחות הנאה והיו פחות אנרגיות מדהימות. לא מימשנו את הפוטנציאל שלנו, הפסדנו משחקים שלא היינו צריכים להפסיד. האם שרון דרוקר גרם לי לתחושה כזאת אצלי? אני מסתכל על עצמי ולא מאשים אף אחד. אין לי כוונה להאשים את שרון או אף אחד אחר. בסופו של דבר כולם באותה סירה: הצוות המקצועי, ההנהלה והשחקנים. לכולם ישנה את אותה מטרה: להצליח".

היית בלא מעט קבוצות וצברת ניסיון. תסביר למה העונה התפספסה

"פשוט לא הצלחנו להתחבר ליחידה אחת לאורך זמן. הכישרון שלנו הוצג לפרקים ולא באופן יציב. אי אפשר לשים את האצבע על דבר אחד, היו הרבה דברים קטנים שהצטברו וזה מה שקרה. כולם אמרו וכתבו שיש מתיחות בין שחקנים, אבל דווקא כל השחקנים הסתדרו והייתה אווירה טובה בחדר ההלבשה. היו דברים קטנים בדרך שבגלל לא הצלחנו לממש את הפוטנציאל".

קרייג סמית' יצא בראיון מיליטנטי נגד דרוקר, ג'ייקוב פולן שהיה מתוסכל עזב את הקבוצה

"אני לא יודע מה להגיד לגביהם. שניהם שחקנים עם המון כישרון וכדורסל טוב, אבל היו גם כל מיני דברים קטנים שבגללם הם לא הצליחו להביא את הפוטנציאל שלהם לידי ביטוי, זה גרם להם לתסכול. אני חושב שאנחנו השחקנים צריכים לקחת אחריות גם אם יש קשיים בדרך. אני לא אוהב להאשים מישהו כזה או אחר, אני תמיד רוצה להסתכל על עצמי ומה אני לא עשיתי טוב"

אי אפשר לשכוח את התקרית בינך לבין דרוקר, כשלחשת לו במהלך אחד המשחקים:" הכפפות בינינו הוסרו"

"אסור היה לי לעשות את זה. זה הגיע ברגע של אמוציות מבחינתי. זו תקרית שהצטערתי עליה והתנצלתי עליה. אדם צריך לעצור את עצמו גם כשהוא נסער ולצערי לא הצלחתי לעשות אז זה. זו הייתה טעות, אבל שוחחנו והמשכנו הלאה. זה נגמר מהר ונגמר כמו שצריך".

היית מגדיר את העונה שעברה ככישלון?

לא. הייתי מגדיר את זה כפספוס גדול. אני חושב שהיה לנו פוטנציאל לעשות דברים יותר מוצלחים. היינו קבוצה מאוד כשרונית עם שחקנים איכותיים, אבל זה לא התבטא על המגרש. אף אחד לא הצליח להביא את הפוטנציאל שלו לידי ביטוי. זה מאכזב מבחינתי. הדבר הטוב שאני לוקח מהעונה האחרונה זו האווירה במלחה והאוהדים המדהימים שלה. הדבר הכי רע שאני לוקח מהעונה הזאת זה את תחושת הפספוס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מאיר טפירו, שחקן הפועל ירושלים עם שרון דרוקר, מאמן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
"תקרית שהצטערתי עליה והתנצלתי עליה". טפירו ודרוקר/ברני ארדוב

אם יש שחקן עליו מדבר טפירו באהדה זה ג'וש דאנקן ששיתף איתו פעולה במכבי אשדוד ובהפועל ירושלים. "שיחקתי איתו שלוש שנים ודאנקן הוא אחד משחקנים העיקריים שנהניתי לשתף איתם פעולה במהלך הקריירה. הוא שחקן יורוליג לכל דבר והיה לי כבוד לשתף איתו פעולה", הוא אומר.

בסדרת חצי הגמר מול מכבי ת"א היו פרסומים שהוא מועמד למכבי תל אביב והוא נחלש. הפרסומים פגעו ביכולת שלו?

"חושב שבאיזשהו מקום אולי זה הוציא אותו מאיזון, אבל אף פעם אי אפשר לשפוט שחקן לפי משחק אחד. כולם רואים מה הוא עשה בעונה שעברה. הוא שחקן מהרמות הגבוהות ביותר".


ירושלים לא מגיעה להישגים ,ירושלים כבר ממזמן לא 'הקבוצה מספר 2'.

"מבחינת הישגים הקבוצה באמת לא הייתה הרבה זמן בגמר הפלייאוף, אבל ירושלים היא תמיד קבוצה מעניינת, ששואפת גבוה. קבוצה שרוצה להתחרות ותמיד שואפת להגיע הכי למעלה וזה מה שיפה במועדון. גם עכשיו נבנתה שם קבוצה מעניינת".

מה גרם לה להידרדרות הזאת?

"האנרגיות החיוביות והטובות ששררו הרבה שנים במלחה נאבדו עם הזמן. צריך לבוא עם אנרגיות, כמו שעדי גורדון נהג להגיד בזמנו, 'צריך לבוא באהבה'. כשיחזרו האנרגיות האלו הפועל ירושלים תחזור למקום בו היא צריכה להיות".

אתה בן 38. עוד כמה שנים אתה מתכוון לשחק?

"אני לא תוחם את זה בזמן. אני מרגיש שאני בכושר טוב, יש לי אהבה גדולה למשחק ואני עדיין מאוד תחרותי ואוהב לבוא לאימונים ולמשחקים. מהבחינה הזו אני מרגיש שיש לי מזל. ברגע שאאבד את התשוקה אולי זה יהיה הזמן להגיד 'די', אבל כרגע אין לו שום כוונה לתחום את זה בזמן. אני עדיין יכול לתרום בכדורסל וגם דברים מעבר לכדורסל".

אתה בין השחקנים הישראלים הבודדים שמעולם לא הגיעו למכבי תל אביב. למה?

"היו תקופות שמכבי רצו ובחרתי בירושלים, היו תקופות שזה לא התאים. ישנן הרבה סיבות לכך. אבל אי אפשר לתחום את זה למשהו אחד, היו הרבה דברים בדרך. אם אני סוגר כזו אופציה לעתיד? אני אף פעם סוגר את הדלת לשום דבר".

שחקן הפועל ירושלים ג'וש דאנקן. קובי אליהו
טפירו: "ג'וש דאנקן הוא שחקן יורוליג לכל דבר"/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully