וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מאמץ אחד: על הקטע ה-19 בטור דה פראנס

אייבי גילת, מאונטן בייק אקשן, בשיתוף "אופניים"

19.7.2013 / 20:55

כריס פרום עייף ומותש ("כל לילה אני מת") אבל סומך על החברים לקראת הישורת האחרונה. אייבי גילת מסכם את הקטע ה-19

רוי קושטה, הרוכב הפורטוגלי בן ה-26 של קבוצת מוביסטאר, ניצח את הקטע ה- 19 מבורז' לגראן בורנאן בדיוק באותו האופן שבו ניצח השנה את הקטע ה-16 שהסתיים בגאפ. הוא התקיף 66 ק"מ לסיום ורכב במזג אוויר גשום, כל הדרך עד לניצחון. זה היה ניצחונו השני של קושטה בטור דה פראנס השנה, סוג של פרס ניחומים לאי הצלחתו של לידר הקבוצה אלחנדרו ואלוורדה, שאיבד 10 דקות ברוחות הצד בקטע ה-13.

לאתר MBA בשיתוף אופניים

רוי קושטה, מנצח הקטע ה-19, טור דה פראנס 2013. רויטרס
לא נמס בגשם. רוי קושטה/רויטרס

במקומות השני והשלישי על הפודיום של הקטע הגיעו אנדראס קלודן הגרמני הוותיק ויאן בקלנטס הבלגי, שניהם מקבוצת רדיו שק – ליאופרד. גם כאן זהו הישג משמעותי לקבוצה שבסוף השנה תעבור לנותן חסות אחר חברת האופניים טרק.

כריס פרום מחזיק זה היום ה-12 ברציפות בחולצה הצהובה כאשר 5:11 דקות "מרפדות" את הפער שבינו לבין יריבו הקרוב ביותר אלברטו קונטאדור. וזה מה שהיה ל"פרומי" לומר :"היום היה היום הקשה ביותר בטור. היו הרבה טיפוסים. מבחינתנו המטרה הייתה ללכת אחרי הגלגלים ולתת לאחרים לעשות את המרוץ. המטרה הייתה להגן על החולצה הצהובה. בכל לילה אני מת".

סוף כל סוף התופעה הזו ששמה פרום מתחילה להזכיר שמדובר בבן אנוש.

כריס פרום רוכב אופניים בריטי. AP
בכל זאת בן אנוש. כריס פרום/AP

לפחות על הנייר, הפרופיל של הקטע היה נראה אימתני וקשה בצורה בלתי רגילה. בפועל התנהל מרוץ בתוך מרוץ, כאשר העשירייה הראשונה הציגה סטטוס קוו מוחלט מבחינה טקטית - כל מועמד שומר על הגלגל של האחר. מסלול הקטע היה תפור עבור "עיזי ההרים" עם שתי עליות מהדרגה הגבוהה ביותר, ועוד שלוש נוספות כאשר פסגת האחרונה נמצאת רק 13 ק"מ לקו הסיום. במאבק על החולצה המנוקדת פייר רולאן מקבוצת יורופקאר הלך קדימה כדי לאסוף כמה שיותר נקודות במאבק על "מלך העליות". הצרפתי מדורג כרגע במקום השני אחרי פרום ובפיגור נקודה בלבד.

זה היה יום קשה מאוד לרוכבים שהיו צריכים להתמודד עם העליות הקלאסיות של האלפים, ולמזלם לפחות בשלושת רבעי הדרך היה יבש ולא ירד גשם. גם פרום היה אסיר תודה על כך שהקטע הסתיים ללא התקפות משמעותיות: "יש לי בלי שום צל של ספק תחושה של הקלה אחרי שהקטע הזה נגמר. זה אחד הקטעים שחששנו מאוד ממנו, לפחות על הנייר. זה היה הקטע עם העליות המשמעותיות ביותר ולפי מצב מזג האוויר הייתה אפשרות פוטנציאלית שהדברים יצאו משליטה. אני צריך להודות לחברי על שהביאו אותי לנקודה הזו ועשו עבודה מדהימה".

אישית, אני חושב שלקבוצת סקיי בהרכבה החסר היו ימים טובים יותר וכאלו שפחות. יותר מדי פעמים נאלץ "פרומי" להתמודד מול קבוצות בהרכבים עדיפים כשהוא לבד. לעומת זאת לרשותו של קונטאדור עמדה חבורה של לוחמים, שבכל פעם עבדה קשה בשבילו והעמידה אותו במקום ובזמן הנכון כדי לנסות ולנצל הזדמנויות.

מבחינת הטופ 10, הדבר המשמעותי היחידי היה המאבק בעליה האחרונה, כאשר ארובות השמים נפתחו וגשם זלעפות ירד ארצה. הירידה אח"כ הייתה מאוד מהירה ומסוכנת אבל בסה"כ לא חלו שינויים משמעותיים. מיק רוג'רס (סקסו – טינקוף בנק) איבד את מקומו השמיני ויצא מהעשירייה הראשונה, וכן לורנס טן דאם (בלקין). דניאל נבארו (קופידיס) עלה מהמקום ה-13 לשמיני, ו-ואלוורדה (מוביסטאר) לתשיעי כאשר מיכאל קביטובסקי (אומגה פארמה קוויק סטפ) סוגר את הטופ 10.

רוכבי הטור דה פראנס 2013. AP
קרב על שני המקומות הנוספים בפודיום. רוכבי הטור/AP

מחר (שבת) מצפה לרוכבים קטע קצר וכואב מאוד ברגליים. אמנם "רק" 125 ק"מ מאנסי לאנסי סמנוז, אבל עם שש עליות מדורגות. לרוכבים שמטפסים זה היום השלישי ברציפות מחכה העלייה האחרונה בטור 2013 לסמנוז. זוהי עלייה בדרגת קושי עליונה של כמעט 11 ק"מ עם שיפוע ממוצע של 8.5%. וזה מה שהיה לפרום לומר על מה שמחכה לו ולקבוצתו: "אני נרגש, יהיה קשה מאוד למישהו לסגור חמש דקות בידרוג הכללי המצטבר. הקבוצה תצטרך להישאר ערנית, עוד מאמץ אחד גדול ונוכל להתחיל להירגע ברכיבה שלנו לפריס". זו הגדולה של מנצח גרנד טור שיודע שצריך להמשיך וללחוץ על הדוושה ולא לצאת מהפוקוס עד ממש הרגע האחרון.

אני אישית חושב שפרום יכול להיות כבר רגוע. הוא הוכיח לאורך כל הדרך שהוא נמצא בליגה אחרת וברמה אחת מעל יריביו. גם האשמות שכביכול הוא משתמש בחומרים אסורים היו לדעתי חלק מהמלחמה הפסיכולוגית האדירה שהופנתה נגדו. הוא חייב לשמור על פוקוס שכן הניצחון המיוחל נמצא ממש מעבר לפינה. לעומת זאת, אם הייתי קונטאדור הייתי מאוד מוטרד. הפערים בינו לבין נאירו קינטנה (21 שניות אחריו) וחואקין רודריגס (47 שניות) הם קטנים.

לדעתי יתחולל מאבק אדירים על המקום השני והשלישי בפודיום בפריס על פסגת העלייה האחרונה, ומשלושה יצאו שנים. האם קונטאדור יכול לאבד את מקומו על הפודיום? זוהי בהחלט שאלה מעניינת שכן השניים שמתמודדים מולו הם רבי אומן בטיפוס. צפוי לנו אם כן עוד יום מותח ומעניין בפסגות הגבוהות של האלפים. חבל, ממש חבל, שההצגה הזו עומדת להסתיים. ככה זה שנהנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully