וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהקוסם פותח את הפה

20.7.2013 / 7:30

פביאן אוניל, "הקוסם", התחיל לשתות אלכוהול ולהסתובב בבתי זונות בגיל 9, דרס רוכבי אופנוע וברח, הגיע לאימוני יובנטוס שיכור, היכה את ג'נארו גאטוסו ופרש בגיל 29. לפני שבועיים חזר לכותרות כשסיפר בשמחה: "כששיחקתי באיטליה מכרתי משחקים"

זה לא סיפור על ילד דרום אמריקאי עני שבזכות השאיפה להפוך לכדורגלן מצליח עלה על דרך הישר.

"לפני המשחק נגד קייבו כבר ידענו שתיקו יספיק לנו בשביל לעלות ליגה ושכל אחד מהשחקנים יקבל בונוס של 60 אלף דולר. שוחחתי עם הקפטן שלהם בימים לפני המשחק והצבנו ביחד הימור גבוה על תיקו. בדקה ה-82, במצב של 1:1, אחד מהשחקנים שלנו (ג'יאני קאבצי ש.ב) פתאום בעט כדור אדיר מ-40 מטר שנעצר ברשת. זה לא היה אמור לקרות.

"צעקתי לדייגו לופס: 'אנחנו חייבים לספוג שער, אחרת הם יהרגו אותנו'. דקה אחרי זה דייגו איבד כדור אמרכז המגרש והם הבקיעו. 2:2 בסיום. זו לא הפעם היחידה בה הטיתי תוצאה של משחק. גם כששיחקתי בפרוג'ה, כשהייתי הקפטן, הימרנו על משחקים של הקבוצה".

הדובר: פביאן אוניל.

ב-14 ביוני 1998 חגגו אוהדי קליארי חזרה לסרייה א' אחרי עונה אחת בליגת המשנה באיטליה. אותו 2:2 נגד קייבו במחזור הסיום של אותה עונה הספיק לקבוצה מסרדיניה בשביל לעלות, אבל לפני שבועיים שחקן העבר האורוגוואי התראיין באחד מכלי התקשורת בארצו וחשף את מה שאירע 15 שנים לפני כן. מי שמכיר את El Mago, "הקוסם", לא היה מופתע.

פביאן אוניל גדל במשפחה ענייה בעיירה פאסו דל טורו, כ-200 קילומטר מהבירה מונטבידאו. הוריו לא עמדו בעלויות של גידול חמישה ילדים וכשהיה בן שמונה חודשים הוא עבר לבית סבתו, שלמעשה שימשה כאמו. הכניעה לסביבה הקשה הייתה מהירה. "הייתי פושע קטן, הסתובבתי ברחובות.", הוא סיפר לאחרונה בראיון, "בגיל שבע התחלתי לבלות בברים. בהתחלה הייתי שותה קוקה קולה, אבל בגיל תשע כבר התחלתי למזוג לתוכה רום. אחרי שהייתי יוצא מהבר, הייתי הולך לפעמים לבתי זונות, או סתם מסתובב ברחוב".

כשהתבגר מעט, אוניל העביר את המיקוד שלו למגרש והכישרון יוצא הדופן שלו זיכה אותו במקום באחת משתי האימפריות הגדולות של המדינה: נסיונאל. הוא עלה על המסלול המהיר לקריירה מוצלחת וקיבל את הכינוי המחייב "הקוסם", אבל אף פעם לא זנח את דפוסי ההתנהגות מהרחוב בפאסו דל טורו.

ב-1994 יצאה נסיונאל למשחק חוץ נגד סרו. במצב של 1:1 אוניל כבש את מה שנראה שיהפוך לשער הניצחון ומיד לאחר מכן פתח בדהירה לכיוון היציע. הוא הוריד את החולצה והשליך אותה לעבר אוהדי היריבה, שבתוך דקות קרעו אותה לגזרים. הקשר האקסצנטרי לא חיכה לכרטיס האדום מהשופט ו"הרחיק" את עצמו. בדרך לחדר ההלבשה הוא נזקק להגנת השוטרים. כמה ימים לאחר מכן פגשו אותו אוהדים של סרו שאיימו לפגוע בו, אך למזלו ההתנצלות שלו הניחה את דעתם והוא נותר בריא ושלם.

התקרית הזו זיכתה את אוניל בכותרות שליליות באורוגוואי בפעם הראשונה, אבל בוודאי לא האחרונה.

בינואר 1995 הקוסם נחת בקליארי והטביע את חותמו בצורה כמעט מיידית. בארבע וחצי השנים שלו בסרדיניה הוא הפך לאחד מאלילי האוהדים ולבנו המועדף של הנשיא מאסימו צ'לינו, שהתאהב במזג החם ובישירות של האורוגוואי. החיבוק החם של צ'לינו אמנם גונן של אוניל, אבל פגע באחרים.

בספטמבר 1999 אוניל לא ציית לשלט מתן זכות קדימה ופגע עם רכבו באופנוע שעליו בעל ואשה בני 52 ו-46. במקום לעצור, להגיש להם עזרה ראשונה ולהזעיק אמבלונס, קשר קליארי ברח מהמקום, היישר לביתו של נשיא המועדון. ביחד עם הפטרון, הקשר האורוגוואי ניגש לתחנת המשטרה והסגיר את עצמו. "כשהוא הגיע לביתי הוא פרץ בבכי. הוא היה בהלם", אמר צ'לינו. למזלו של אוניל, בית המשפט בסרדיניה גזר עליו שישה חודשי מאסר על תנאי והוא נותר חופשי. זו לא הייתה הפעם היחידה בה הנשיא עמד מאחורי כוכבו האהוב.

אחרי שקליארי ירדה ליגה בתום עונת 1999-2000, יובנטוס נכנסה לתמונה וצ'לינו לא יכול היה להגיד לא. אוניל הצטרף לאימפריה מטורינו, אבל זו הייתה הקבוצה של זינדין זידאן ששיחק בעמדה דומה לשלו והאורוגוואי מיעט לשחק. וכשאוניל לא שיחק, הבעיות גאו. במקום לככב במגרש האימונים ולהוכיח שמגיעות לו יותר דקות משחק, הקשר היצירתי התבלט בחיי הלילה של טורינו. הוא שתה, עלה במשקל ולא יישר קו עם המקצוענות של מרבית השחקנים האחרים של הגברת הזקנה.

"ביובנטוס כל השחקנים היו נבדקים מדי חודש ובגלל האלכוהול תמיד היו לי בעיות. לפעמים הייתי הולך לישון שיכור בשש בבוקר ואחרי כמה שעות הולך לאימון עם הנגאובר", הוא סיפר בראיון לפני כשנתיים, "הרופא של המועדון אמר: 'איך יכול להיות שהמשוגע הזה עוד משחק כדורגל? במצבו הבריאותי הוא צריך להיות מאושפז בבית חולים'. בקליארי זה לא קרה לי כי הנשיא הסכים לוותר לי על הבדיקות".

שחקן קליארי לשעבר, פביאן אוניל, מול שחקן מילאן לשעבר, אנדריי שבצ'נקו. AP
"הרופא של יובנטוס אמר: 'איך יכול להיות שהמשוגע הזה עוד משחק כדורגל? במצבו הבריאותי הוא צריך להיות מאושפז בבית חולים'. בקליארי זה לא קרה לי כי הנשיא הסכים לוותר לי על הבדיקות". אוניל משמאל/AP

אוניל החזיק מעמד ביובנטוס שנה וחצי בלבד, עבר משם לפרוג'ה, עשה סיבוב קצר נוסף בקליארי וב-2002 חזר לאורוגוואי אחרי שש שנים סוערות באיטליה.

הוא שתה ("לפעמים לפני משחקים הייתי לוגם כוס יין שהטבח של הקבוצה היה מוזג בלי בלי שאף אחד שם לב").

הוא התקוטט ("לגאטוסו היה מוניטין של מי שמנסה לייצר פרובוקציות מול שחקנים דרום אמריקאים. באחד מהמשחקים הכיתי אותו. קיוויתי שהוא יחזיר לי, אבל הוא רק איים שהוא ירצח אותי. אז חבטתי בו פעם נוספת").

הוא הביא לפיטורים של מאמן (בעצמו אורוגוואי) אחרי ארבעה מחזורים בלבד ("אמרתי לצ'לינו שזו או אני או אוסקר טבארס").

הוא חגג ("פעם הלכתי למסיבה בבית של פיפו אינזגי והיו שם המון בחורות שמשתתפות בתכניות טלוויזיה שונות. רקדנו ושתינו ואני הייתי היחיד שלא עשה סקס עם אחת מהן באותו לילה. יום למחרת ראיתי כמה מהם בטלוויזיה ואמרתי לאשתי: 'תראי, אתמול בלילה הייתי איתן במסיבה ולא עשיתי כלום'").

והוא כמעט התרושש ("הרווחתי 12 מיליון דולר בפחות מ-10 שנים, אבל הנשים לקחו את הכול. הגרושות שלי יותר עשירות ממני. כשיש לי כסף אני מבזבז אותו. אני לא חושב על העתיד, אלא רק על מה שקורה עכשיו").

שחקן מילאן בשנת 2000, ג'נארו גאטוסו. GettyImages
אוניל: "לגאטוסו היה מוניטין של מי שמנסה לייצר פרובוקציות מול שחקנים דרום אמריקאים. באחד מהמשחקים הכיתי אותו. קיוויתי שהוא יחזיר לי, אבל הוא רק איים שהוא ירצח אותי. אז חבטתי בו פעם נוספת"/GettyImages

אחרי שאוניל חזר לנסיונאל הצרות לא נגמרו. במשחקים נגד היריבה המושבעת פניארול, אוהדי היריבה היו קוראים לעברו "שיכור, שיכור", והוא מצידו המשיך לשתות ולבלות. בגיל 29 הוא תלה את הנעליים אחרי שלא היה מרוצה מהחוזה שלו בקבוצה בה גדל ופתח חוות בקר בעיירת הולדתו. לא רחוק מהרחובות שעליהם אמר פעם ש"שם למדתי איך להתנהג בעולם"
.
ב-2009, כשאימן קבוצת נוער מקומית בפאסו דל טורו, אוניל פרץ לחדר ההלבשה של השופט בניסיון לשחד אותו. בידו האחת הוא החזיק אקדח ובידו השנייה 11 אלף דולר במזומן. כששוטר מקומי הוזעק למקום ועצר את שחקן העבר, זה שאג עליו: "אתה יודע מי אני? אני אוניל ואני יכול לשלוח מתנקש שיחסל אותך".

אחרי אותה תקרית בחדר ההלבשה, אוניל בילה את אותו סוף שבוע במעצר ואחר כך ירד מעט מהכותרות. עד שלפני כשבועיים פתח את הפה בראיון נרחב, סיפר על הטיות המשחקים והראה שיש לו עוד כמה "קסמים" בשרוול.

שחקן קליארי לשעבר, פביאן אוניל. Claudio Villa/ Grazia Neri, GettyImages
כשאימן קבוצת נוער מקומית בפאסו דל טורו, אוניל פרץ לחדר ההלבשה של השופט בניסיון לשחד אותו. בידו האחת הוא החזיק אקדח ובידו השנייה 11 אלף דולר במזומן/GettyImages, Claudio Villa/ Grazia Neri

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully