וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים: בראד גרינברג סיכם כמאמן הקבוצה

18.7.2013 / 14:50

המאמן האמריקאי שהוליך אשתקד את מכבי חיפה לזכייה היסטורית באליפות נשאר בישראל, ויחליף את שרון דרוקר

זה היה באוויר, והיום זה הפך לממשי: לוואלה! ספורט נודע כי בראד גרינברג סיכם כמאמנה החדש של הפועל ירושלים. מאז עזיבתו של שרון דרוקר הוזכרו גם שמותיהם של ננו גינזבורג ודני פרנקו כמחליפים אפשריים ואף שלשום נערך סבב פגישות שיחות עם כל המועמדים. אולם , כפי שפורסם כאן אתמול במועדון החליטו למנות את גרינברג כמאמן.

בגזרת השחקנים, כפי שפורסם בוואלה! ספורט, האופציה על ג'וש דאנקן מומשה והפורוורד ימשיך לעונה נוספת. קברניטי הקבוצה שוקלים את מועמדותם של השחקנים הישראלים הבכירים בשוק, כשינסו לבדוק את צירופם של ליאור אליהו ומורן רוט. גם עם אלישי כדיר ישנו מו"מ. כזכור, לפני כשבוע הסתיימה האופציה של הקבוצה על חוזהו של מאיר טפירו, ועתידו לא ברור.

בראד גרינברג מאמן מכבי חיפה. קובי אליהו
נשאר בארץ, ועובר לבירה. גרינברג/קובי אליהו

גרינברג (59) החל את קריירת האימון שלו כעוזר מאמן במכללת אמריקן בשנת 1977 ולאחר שנה אחת עבר לסנט ג'וזף שם שימש כעוזר מאמן במשך 6 עונות. בשנת 1984 מונה לעוזר מאמן של לוס אנג'לס קליפרס תחת ג'ים לינאם ודון צ'ייני. בעונת 1986/7 מונה לעוזר מאמן בניו יורק ניקס, תחת בוב היל. לאחר מכן הפסיק לאמן במשך שנים רבות, החל בתפקיד ניהולי בפורטלנד ובאמצע שנות ה-90 מונה לג'נרל מנג'ר של פילדלפיה.

האמריקאי זכור יותר לכל בפילדלפיה כמי שבחר את אלן אייברסון, אחד הכוכבים הכי גדולים של הקבוצה בכל הזמנים, בדראפט. בשנת 2001 חזר לשמש כעוזר מאמן במכללות הפעם של USC ולאחר מכן בשנת 2003 תחת אחיו, סת' גרינברג, כעוזר מאמן בוירג'יניה טק. בעונת 2007/8 מונה למאמן אוניברסיטת רדפורד, אך פוטר ממנה בסוף עונת 2010/11 לאחר שהתגלה כי האוניברסיטה גייסה שחקנים בצורה לא חוקית.

גרינברג הורחק ל-5 שנים מכל פעילות במכללות, ורדפורד הורחקו לשנתיים ממשחק בליגה הסדירה. האמריקאי הגיע לארץ, הוליך את מכבי חיפה לזכיה היסטורית באליפות, אך עזב את המועדון בטונים צורמים לאחר שלא הצליח לסכם על חוזה חדש בשורות המועדון הירוק.

שחקן הפועל ירושלים ג'וש דאנקן. קובי אליהו
נשאר בירושלים. דאנקן/קובי אליהו

בתוך כך, לא שקט בעמותת הפועל ירושלים. רמי ברקת, חבר העמותה המכהן גם בוועד המנהל של העמותה, שלח מכתב לחברי העמותה, בו הוא קובל על ההחלטה שהתקבלה באסיפה לפני שבוע למנות את שלושת נציגי העמותה כדירקטורים בחברת הפועל לתקופה של שנתיים. כזכור, בישיבה לפני שבוע נבחרו דני קליין, שמעון נבון ואורי מנצור. עם זאת, יש לציין כי ברקת החמיא במכתבו לאורי מנצור ונראה כי עיקר טענותיו מופנות לעבר אחרים: ברקת ציין במכתבו שההחלטה למנותם לא נכונה ולא מאפשרת 'הזרמת כוח צעיר לעמותה', כדבריו. על כן סבר ברקת כי הדירקטורים הנכנסים אמורים לכהן בתפקידים באופן זמני, לתקופה של שלושה חודשים בלבד.

על פי דבריו של ברקת, לפני הישיבה הושג סיכום בין חברי הוועד המנהל שחברי הדירקטוריון ימונו רק לשלושה חודשים, כשוגם זה היה חלק מפשרה שהושגה בעקבות ויכוח שניטש בינו לבין דני קליין. במהלך הוויכוח אמר ברקת לקליין שאין סיבה שהוועד המנהל יחליט בנושאים החשובים האלו, וגם אם יש לוועד המנהל סמכות - צריך לרענן את האנשים ולעזור להם להשתלב בעמותה ובעשייה. כאשר הבין במהלך הישיבה כי יש כאלו המסכלים את ההחלטה לרענן את העמותה ולהזרים אליה חברים נוספים, ברקת אף נטש את ישיבת העמותה האחרונה.

יו"ר הפועל ירושלים דני קליין. מגד גוזני
שוב לא שקט. קליין/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully