וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה כן אישי: סיכום הקטע ה-17 בטור דה פראנס

אייבי גילת, מאונטן בייק אקשן, בשיתוף "אופניים

17.7.2013 / 21:11

בכל פעם שרוכבים אחרים קראו תיגר, כריס פרום שוב הראה עליונות. אייבי גילת על הקטע ה-17 של הטור והאלוף שבדרך

כריס פרום המחזיק בחולצה הצהובה מאז הקטע השמיני עשה את זה שוב הערב (רביעי), וסיפק צעד ענק אל עבר זכיה בטור. הבריטי ניצח בקטע האישי נגד-השעון לאורך 32 ק"מ, מאמברון לשורז', והוכיח שלפחות בינתיים, הוא נמצא בדרגה אחת מעל כל יריביו.

פרום, שהיה הרוכב האחרון שיצא מהרמפה, ידע בכל שלב את זמני הביניים של מתחריו, ויכול היה לתכנן היטב את מסלול הרכיבה שלו. למרות שהוא דיסנדר הרבה פחות טוב ממתחריו, ולא היה חייב ליטול סיכונים, הוא לא רצה לתת אפילו מרווח נשימה ליריביו - גם לא מורלי. דומה שבכל פעם שהם קוראים תיגר על מנהיגותו, הוא יודע לגייס בתוך תוכו עוד כוח כדי להכות את יריביו שוק על ירך. "לא יכולתי להאמין כאשר עברתי את קו הסיום וראיתי שעשיתי את הזמן המהיר ביותר", אמר פרום בסיום. "יצאתי היום לרכיבה כדי למזער את הנזקים שלי ולחשוב על הימים הקרובים, אבל לעבור את קו הסיום עם הזמן המהיר ביותר - לא ראיתי את זה מגיע".

לאתר MBA בשיתוף אופניים

כריס פרום רוכב אופניים בריטי. רויטרס
מתקרב מאוד, אבל שום דבר עדיין לא סגור. כריס פרום/רויטרס

אומרים שאלילת המזל הולכת עם הטובים. הקטע של היום היה מאוד דרמטי. הגיבור הטראגי של הקטע הוא ללא ספק הרוכב הצרפתי ז'אן קריסטוף פרו מקבוצת AG2R – התקווה הצרפתית לסיים בטופ 16 ולהציל את המולדת, שנפל ושבר את עצם הבריח כבר בחימום והכרת המסלול בבוקר. באחת העקומות היותר טכניות הוא נפל שוב על אותה העצם השבורה, אבל לאחר מאמץ רב, עלה על האופניים כדי לסיים את התחרות. יחד איתו שקעו התקוות הצרפתיות לעשירייה הראשונה, והאפשרות שישתתף גם מחר במרוץ קלושה. עכשיו ניתן לומר בביטחון שמסלול הטור השנה תוכנן מלכתחילה לטובת רוכבים בעלי אוריינטציה של טיפוס, עם פזילה לכיוון הרוכבים הצרפתים, אבל זה לא ממש השתלם.

ובחזרה לפרום. בכל פעם שאלברטו קונטדור נפגש עם המוליך ראש בראש, המפגש הסתיים בניצחונו של הבריטי. מה שתרם לניצחונו של פרום היום היתה העובדה שקונטדור התעקש לרכב כל הדרך עם אופני הכביש שלו ולא ביצע החלפה לאופני נגד-השעון – עובדה שככל הנראה עלתה לו באיבוד הקטע. אחרי שאתמול החליק הספרדי בסיבוב וכמעט לקח איתו את פרום, האשים האחרון את יריבו ברכיבה "לא אחראית". צריך היה לראות את הפנים של קונטדור אחרי הקטע של היום. הפנים, כידוע, אומרות הכול. קונטדור כל כך רצה לנצח את הקטע וזרק את כל מה שהיה לו, ושוב חטף בפנים.

רוכב האופניים הצרפתי ז'אן כריסטוף פרו. GettyImages
הגיבור הטרגי של היום. ז'אן כריסטוף פרו/GettyImages

בעקבות הקטע ה-17 היו חילופי מקומות בטופ 10 - פרום הגדיל עוד יותר את הפער בינו ובין כל אלה שדולקים אחריו - אבל אני עדיין טוען ששום דבר לא סגור כל עוד מחכים לרוכבים שלושה מאוד קשים שיכולים להכריע את הטור. למרות אכזבתו האישית של קונטדור, קבוצת סקסו – טינקוף בנק צריכה להיות מאוד מרוצה מהמצב היות ושני הרוכבים הבכירים שלה קונטדור ורומאן קרויציגר עלו למקומות השני והשלישי על חשבונו של באוקה מולמה ההולנדי. למולמה שהפך בשבועיים האחרונים לגיבור בהולנד היה יום רע במשרד, וכתוצאה מכך הוא איבד זמן רב וירד למקום הרביעי בדרוג הכללי המצטבר. נושפים בעורפו ניירו קוויטנה הקולומביאני שהגדיל את הפער ממיכאל קוויטובסקי הפולני במאבק על החולצה הלבנה ויואקים רודריגז שנמצא כבר שתי דקות וקצת אחרי מולמה.

היום נכנס לתמונה גם מזג האוויר הגשום, שהפך את המסלול לחלקלק ובעייתי. בימים הבאים הולכת להיות אופרה אחרת לגמרי ולא מן הנמנע שמחר הרוכבים כבר ירכבו רטובים ורועדים מקור. אז מה מצפה לנו מחר? לטעמי, הקרם דה לה קרם של הטור. הקטע ה-18 בטור דה פראנס השנה הוא קטע שכל מי שחובב אופניים כמוני רק חולם עליו בלילות. רק מלהסתכל על הפרופיל של הקטע קבלתי פרפרים בבטן וגם חלחלה. מדובר בקטע בעל דרגת קושי עליונה מגאפ לאלפ דואז שבמהלכו הרוכבים ייאלצו לטפס לפסגת ההר המיתולוגי פעמיים. התחזית הרטובה, יחד עם אלפי המטרים המצטברים ברגלי הרוכבים, יהפכו את הקטע לרגע השיא של הטור. אז אל תתכנו שום דבר למחר. צאו מהמשרד מוקדם. תכינו פיצוחים, בירה ומצב רוח כי הולך להיות המון, המון אקשן, זיקוקים ופירוטכניקה. פייר? אני מקנא בעשרות אלפי האוהדים המשולהבים שיצפו מחר בשולי הדרך. הייתי מת להיות שם. סטייג' כמו שצפוי מחר הוא מאלה שעוד ייכנסו לדפי ההיסטוריה. הו מאמא.

רוכב האופניים הספרדי אלברטו קונטדור. GettyImages
שוב נכנע לפרום, אבל גם עליו נסתכל בקטע הנהדר שמחכה לנו מחר. קונטדור/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully