וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג המהפכה: על המעבר של אסייר יראמנדי לריאל מדריד

16.7.2013 / 9:19

המעבר של אסייר יראמנדי לריאל מדריד הוא הסמל העיקרי למהפכה התדמיתית והתפיסתית שהבלאנקוס מעוניינים לעבור. עם ציפיות אדירות, מחיר היסטורי, קריאת משחק כבירה ורוח נעורים מרגשת, "המנהיג השקט" החדש של אנצ'לוטי כבר מוכן למשימה

חמשת אלפים אוהדי ריאל מדריד זכו להיכנס לסנטיאגו ברנבאו ביום שבת החולף, להצגתו של אסייר יראמנדי, הקשר החדש של הקבוצה, במדים הלבנים. על כר הדשא, לצד הצעיר הנרגש, ניצב נשיא ריאל מדריד פלורנטינו פרס ולמרות שזה עתה הוא החתים שחקן רביעי בקיץ הנוכחי, אחרי קסימיירו, דני קרבחאל ואיסקו, מהיציעים נשמעו קריאות ברורות: "קדימה פלורנטינו, עכשיו תחתים את גארת' בייל".

כאלה הם אוהדי ריאל מדריד. לאורך השנים הרגילו אותם לטוב והם אף פעם לא יתפשרו על פחות מכך. הם נאמנים, אבל גם לחוצים ומלחיצים. כל אליפות שלוקחת היריבה הגדולה ברצלונה, בוודאי בצורה דומיננטית כמו זו שלקחה בעונה שעברה, רק מעוררת את ריאל ואת כל מי שסביבה וגורמת להם לרצות עוד. ההצטרפות של ניימאר לקטאלנים רק הגדילה את הרצון להחזיר עם סופרסטארים בלבן. עם הלחץ הזה יצטרך להתמודד עכשיו יראמנדי, שבין לילה הכניס את עצמו לספרי ההיסטוריה של אחד המועדונים הגדולים בעולם. בגיל 23, מדובר באתגר עצום והוא יזדקק להמון הדרכה והמון כוחות נפשיים על מנת לעמוד בו. למזלו של יראמנדי, הוא נכנס לריאל מדריד בסיטואציה בה יש סיכוי טוב מאוד שהוא יעשה זאת ובגדול.

חאבייר יראמנדי, שחקן ריאל מדריד. AP
הציפיות בשמיים, אבל הסיטואציה משחקת לטובתו. יראמנדי מתרגל למדים הלבנים/AP

כמעט 39 מיליון יורו שילמה ריאל מדריד על יראמנדי. כמעט שבעה מיליון מתוכם, שהם מע"מ קבוע במעבר של שחקנים בין קבוצות ספרדיות, יוחזרו לריאל בשל הסכם מע"מ שיש לקבוצה, כך שהיא חסכה סכום כסף נכבד ובכל זאת, מדובר בסכום מטורף לשחקן שהיה אלמוני עד לא מזמן, סכום שהפך את יראמנדי לשחקן הספרדי הכי יקר בתולדות הקבוצה ולשחקן השישי הכי יקר שריאל רכשה אי פעם.

כל אחד מחמשת השחקנים היחידים שריאל רכשה בסכומים גבוהים יותר, נחת בבירת ספרד כשהוא כבר כוכב על, הכי רחוק מיראמנדי, שלפתע מצא את עצמו זוכה לכינוי "הגלאקטיקו השישי". לכל אחד מהחמישה הללו: כריסטיאנו רונאלדו, קאקה, לואיס פיגו, זינאדין זידאן ורונאלדו הברזילאי, יש זכייה בבלון ד'אור, שחקן השנה בעולם. ההישג האישי הגדול ביותר של יראמנדי הוא כניסה לנבחרת התגליות של הליגה הספרדית בעונה החולפת. בהסבר על בחירתו נכתב: "הוא הראה בגרות יוצאת דופן לגילו ושילב בצורה נהדרת בין ההגנה הסולידית וההתקפה הנפיצה של ריאל סוסיאדד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
כריסטיאנו רונאלדו חוגג שער. Denis Doyle, GettyImages
איך אפשר בכלל להשוות בין הרקורד שלו ושל שאר הגלאקטיקוס לזה של הילד מסוסיאדד? רונאלדו/GettyImages, Denis Doyle

יראמנדי גדל בקבוצה מסן סבסטיאן, עיר השוכנת בצפון ספרד, ממש על הים ובתוך חבל הבאסקים. את תחילת דרכו המקצוענית העביר בקבוצת המילואים של סוסיאדד וב-2009/10 אף סייע לה להעפיל לליגה השלישית. את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבכירה של המועדון הוא ערך במחזור הסיום של אותה עונה, לאחר שסוסיאדד כבר הבטיחה את אליפות הליגה השנייה והחזרה ל"לה ליגה" אחרי שלוש שנות היעדרות.

בעונה הבאה הוא זכה לשחק לראשונה בליגה הבכירה בספרד, אבל את רוב זמנו המשיך להעביר עם המילואים, בעוד הפריצה מסרבת להגיע, זאת למרות שכבר בגיל צעיר סומן כפוטנציאל גדול ואף היה, יחד עם דויד דה חאה ובויאן קרקיץ', חלק מהנבחרת שהפסידה לניגריה ב-2007 בגמר אליפות העולם עד גיל 17. באותו גמר אגב, הוא החמיץ את הפנדל הראשון.

בסופו של דבר, ההזדמנות הגיעה ויראמנדי לקח אותה בשתי ידיים. בעונה החולפת הוא זכה למקום בקישור האחורי של סוסיאדד ופתח ב-32 משחקי ליגה. הקבוצה טסה קדימה, הציגה כדורגל חלומי לפרקים, כבשה לא פחות מ-70 שערים וסיימה כהפתעת העונה בספרד ואולי ביבשת כולה, עם המקום הרביעי והכרטיס למוקדמות ליגת האלופות. זו הייתה הפעם הראשונה מזה בדיוק עשר שנים שסוסיאדד דיברה חזק בצמרת וזכתה בכרטיס למפעל האירופי החשוב מכולם וההשוואות בין יראמנדי לצ'אבי אלונסו הפכו לבלתי נגמרות.

ממש כמו הקשר החדש של ריאל, גם אלונסו, אז בן 22, הוביל את סוסיאדד אל התהילה והיא סיימה במקום השני, כשהיא מפסידה את האליפות לריאל בשתי נקודות בלבד. עד שיראמנדי נרכש, אלונסו היה הספרדי היקר ביותר בתולדות ריאל מדריד והסכום היה כמעט זהה ואחרי החתימה הוא גם אמר: "דיברתי עם צ'אבי אלונסו והתייעצתי איתו. הוא אמר לי שריאל מדריד היא מקום אדיר". בראיון שהעניק ל"מארקה" הוא גם אמר: "צ'אבי אלונסו תמיד היה המודל לחיקוי עבורי, הוא שחקן ענק ועכשיו תהיה לי הזדמנות ללמוד ממנו עוד יותר". אלא שבעוד אלונסו עשה עצירה בדרך ושיחק חמש שנים בליברפול (כולל זכייה בליגת האלופות) לפני שהצטרף לבלאנקוס, יראמנדי לקח את המסלול המהיר לברנבאו.

שחקן ריאל מדריד, צ'אבי אלונסו. David Ramos, GettyImages
אחרי אינספור השוואות, עכשיו הם צ'אבי אלונסו ידריך את יראמנדי מקרוב/GettyImages, David Ramos

שני דברים עיקריים גרמו לקיצור הדרך הזה. הראשון היה אליפות אירופה לנבחרות צעירות, שנערכה בחודש שעבר בישראל. מהרגע הראשון ובעיקר ככל שהתקדם הטורניר, היה ברור לכולם שהנבחרת הספרדית נמצאת לפחות ברמה אחת מעל היריבות. שחקני "לה רוחיטה" היו דומיננטים בצורה מדהימה בכל משחק והקהל הישראלי, שבא לראות את טיאגו אלקנטרה, איסקו וכריסטיאן טייו, התאהב במהרה ביראמנדי.

הילד מסוסיאדד היה פשוט גדול על כל מי שהתייצב מולו במרכז הקישור של היריבות. את משחק הפתיחה מול רוסיה הוא סיים עם 93 אחוזי דיוק במסירות, נגד גרמניה הוא עלה ל-95 אחוזים, בחצי הגמר מול נורבגיה זה כבר היה 97 אחוזים והמספר המדהים הזה נשמר גם בגמר מול איטליה, כל זאת כשהוא מנסה קצת יותר ממאה מסירות בממוצע למשחק.

ספרד הצעירה, בראשותו של יראמנדי, הזכירה בסגנון המשחק שלה את הנבחרת הבוגרת, אבל ההישג שלה הוא גדול עוד יותר, שכן בעוד שהנבחרת של דל בוסקה בנויה על בסיס שחקני ברצלונה במרכז המגרש, הנבחרת הצעירה הייתה צריכה ללמוד את השיטה ולבצע את ההתאמות וההצלחה שלה נבעה בעיקר בזכות יכולת פנומנלית של יראמנדי. מעניין לראות ששלושת הכוכבים של ספרד מהיורו האחרון כבר נמכרו בפגרה הזו, כאשר טיאגו עבר לבאיירן מינכן ואילו איסקו ויראמנדי מצאו את עצמם בריאל. הסכום הכולל של העסקאות הללו עומד על 91 מיליון יורו.

נבחרת ספרד הצעירה בתמונה קבוצתית, יורו 2013. ברני ארדוב
עליונות גדולה ביורו הצעירות. נבחרת ספרד עם יראמנדי, שני משמאל בשורה העליונה/ברני ארדוב

ההצלחה הזו, עם ה"שיטה" של ברצלונה ובמדי הנבחרת, היא למעשה הסיבה השנייה להגעה המהירה והיקרה של יראמנדי, כמו זו של איסקו, לריאל. יחד עם הצמד הזה ועם דני קרבחאל שנרכש חזרה מלברקוזן, אלברו מוראטה שסיים את היורו כמלך השערים והבלם נאצ'ו, לריאל יש כבר חמישה מכוכבי אותה נבחרת אלופה. החמישייה הזו, לצד איקר קסיאס, סרחיו ראמוס, אלונסו, ראול אלביול ודייגו לופס, מרכיבה את ריאל מדריד הכי "ספרדית" שהייתה בשנים האחרונות. מדובר גם בתשובה לברצלונה, שעלתה בעונה שעברה למשחק עם 11 שחקני בית וגם בתסמונת "אנטי-מוריניו", אחרי הפרידה המתוקשרת מהמאמן הפורטוגלי, שמילא את ריאל בשלל שחקנים זרים.

כאמור, יראמנדי עומד במרכז כל המהפכה התפיסתית הזו. החל מהשבוע, הוא המייצג שלה, לטוב ולרע. צריך לזכור, מדובר בילד שיוצא מהבית לראשונה בחייו וכאן, העובדה שקרלו אנצ'לוטי האבהי הגיע לקבוצה בהחלט תעמוד לעזרתו. מרקוס לופס כתב עליו ב"מארקה": "יראמנדי לא מדבר הרבה, אבל הוא שחקן שנולד כדי לקבוע קצב למשחק. הוא מאוד ממושמע ושקט, הוא פשוט מאוד משחק וגורם לכל הקבוצה לשחק. הוא יודע למסור בנגיעה ולהגביר את הקצב ויודע מתי הרגע הנכון לעצור ולהרגיע את המשחק. בקרוב מאוד נדע מה גבול היכולת שלו יהיה וריאל מדריד חייבת לשמור עליו היטב, כי יש לו את כל מה שצריך כדי להיות כוכב על. הוא המנהיג השקט החדש של ריאל".

ז'וזה מוריניו מאמן ריאל מדריד. רויטרס
ריאל הולכת לדרך הכי רחוקה מזו שהוא הכתיב. מוריניו/רויטרס

התחלנו עם ההצגה שלו בברנבאו ושם גם נסיים, כי איש לא ישכח אותה בריאל מדריד בשנים הבאות. יראמנדי הפך את האירוע למסיבת כיתה, לאחר שהגיע אליו כשהוא מלווה ב-31 חברים נרגשים ממוטריקו, הכפר הקטן בו נולד. הוא שילם על אוטובוס שהביא אותם והם, יחד עם הוריו, האח והחברה, נסעו בדרכים חמש שעות כדי להיות באירוע. אגב, המועדון המקומי בו שיחק יראמנדי כילד הוא המרוויח האמיתי מכל הרכישה הזו, שכן במסגרת הסכם עם סוסיאדד, הוא יקבל 600 אלף יורו, סכום עתק במונחים שלו.

במהלך האירוע, פלורנטינו פרס דאג שלא להנמיך ציפיות: "הבאנו את אחת התקוות הכי גדולות בכדורגל הספרדי". מיד לאחר מכן, ובניגוד לסדר המדויק של הצגות שחקנים מסוג זה, הנשיא ביקש מכל החבורה העליזה של יראמנדי להצטרף לתמונה משותפת על הבמה. רוח הנעורים כנראה נחה גם עליו. החל מהעונה הקרובה, היא תנוח על ריאל מדריד כולה.

צפו בחבר'ה של יראמנדי כובשים את הבמה בברנבאו:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully