וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההר הוליד שיא: על הקטע ה-15 בטור דה פראנס

אייבי גילת, מאונטן בייק אקשן, בשיתוף "אופניים"

14.7.2013 / 19:07

פרום שבר את שיאו של ארמסטרונג בטיפוס על הר ונטו, אבל האם גם הוא ייכנס לרשימת הרוכבים המושעים? אייבי גילת מנתח

אתחיל מהסוף: הרבה דיבורים נשמעו על כך שקבוצת סקיי איננה במיטבה לאחר שאיבדה שני רוכבים. גם המניות של הקבוצה היו בשפל אחרי הקטע ביום שישי, בו אלברטו קונטדור ובאוקה לומה גילחו לכריס פרום יותר מדקה מההובלה. אלא שבאופניים, הדרך הטובה ביותר לענות למבקרים שלך היא על הכביש.

קבוצת סקיי בניהול טקטי מזהיר של המירוץ הקשה והארוך, הציבה את פרום יחד עם שני פועלים שעבדו בחלק הקדמי ופשוט פירקו את כולם. והתוצאה? ניפוץ שיאו של לאנס ארמסטרונג בעליה לפסגת הר ונטו עם הזמן הטוב בהיסטוריה של 47:10 דקות, וניצחון בקטע ה-15 בטור, הותירו את הצופים עם השאלה הבלתי נמנעת: האם הוא לקח חומר אסור, ואם כן, מהו?

לאתר MBA בשיתוף אופניים

כריס פרום הרוכב הבריטי מנצח בקטע ה-15 בטור דה פראנס. רויטרס
ענה על הכביש. פרום/רויטרס

מי שחשב שפרום יעניק את הניצחון לניירו קווינטנה טעה ובגדול. באופניים לוקחים ולא נותנים שום דבר בחינם. ה"פרומי אקספרס" דהר כל הדרך עד לקו הסיום כאשר הוא לא משאיר ליריביו שום סיכוי. כמובן שהרגע הכי דרמטי היום היה כאשר הבריטי הוריד את הגרזן וברח לאלברטו קונטדור, והספרדי נותר ללא מענה.

פרום הוכיח היום שהוא נמצא ברמה אחרת מעל מתחריו. השאלה הגדולה היא האם המאבק על המקום הראשון כבר הוכרע. התשובה שלי היא שעל פניו הבריטי שנתן בראש ליריביו, נמצא בפער משמעותי בפסגה. עם זאת, כבר ראינו מה יום לא טוב אחד יכול לעשות. אומר בזהירות שפרום עשה היום צעד מאוד משמעותי לקראת הפיכתו לבריטי השני בהיסטוריה שעשוי לזכות בטור, בסך הכל שנה אחת לאחר בראדלי וויגינס. ואיזה מתנת יום הולדת יפה מזו תוכל להיות לרך הנולד של קייט מידלטון?

קייט מידלטון. GettyImages
מתנה נהדרת לעולל שעומד לבוא לעולם. מידלטון/GettyImages

הר ונטו (הידוע בכינוייו 'הענק מפרובנס' או 'ההר הקירח') מתנשא לגובה של 1,912 מטרים של הילה ומסתורין וזו הפעם ה-15 שהוא זוכה להיכלל במסלול של הטור. 181 רוכבים פתחו הבוקר את הקטע במזג אוויר אידיאלי של 24 מעלות צלזיוס, ובמהירות ממוצעות מסחררת. בשעה הראשונה של הקטע מדובר היה במהירות ממוצעת של 49.3 קמ"ש ובשעה השניה זה כבר עלה ל-50.4 קמ"ש.

כשמסתכלים על התוצאות של 44 הרוכבים שעשו את התוצאות הכי טובות על הר ונטו, אי אפשר שלא להתפעל מגודל ההישג של פרום. טווח התוצאות נע בין 53:08 דקות, תוצאה משנת 2000 שהושגה על ידי אלכסנדר וינוקורוב הקזחי, ל–48:33 דקות שנעשתה על ידי לאנס ארמסטרונג בשנת 2002. כדאי להוסיף ולומר שברשימה הזו נמצאים במקום השני והשלישי אנדי שלק ואלברטו קונטדור עם 48:57 דקות. עובדה מעניינת אחרת היא שמתוך 44 הרוכבים הללו, לא פחות מ-27 רוכבים נתפסו על שימוש בחומרים משפרי ביצועים. עכשיו רק צריך לקוות שפרום לא ימצא את עצמו גם ברשימה הזו.

רוכב אופניים בריטי כריס פרום על הר ונטו במירוץ טור דה פראנס. רויטרס
שרק לא ימצא את עצמו ברשימה הלא נכונה. פרום על ההר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully