וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרינט וגמרנו: אייבי גילת על הקטע ה-12 בטור דה פראנס

אייבי גילת, מאונטן בייק אקשן, בשיתוף "אופניים"

11.7.2013 / 19:46

כריס פרום ממשיך להוביל, אבל בינתיים מתגלה לפנינו כוח עולה בדמותו של מרסל קיטל. אייבי גילת מנתח את הקטע ה-12 בטור

יופי של פיניש קיבלנו היום בסיום קטע 12 של הטור דה פראנס, עם יופי של פינישר: מרסל קיטל, המאיץ הגרמני של קבוצת ארגוס שימאנו, הוסיף למאזנו ניצחון שלישי במספר בטור (קטעים 1, 10 ו-12) וניצח בחצי גלגל את ה"טיל האנושי" מארק קאבנדיש, כשלפודיום הצטרף גם פיטר סגאן והחולצה הירוקה שלו. ולמרות כל זאת, ממשיך כריסטופר פרום (סקיי) לשמור בבטחה על החולצה הצהובה זה היום הרביעי ברציפות.

לאתר MBA בשיתוף אופניים

רוכב אופניים גרמני מרסל קיטל מנצח במירוץ טור דה פראנס ליד מארק קאבנדיש. רויטרס
איזה פיניש נהדר. קיטל לפני קאבנדיש/רויטרס

תסריט ידוע מראש

הקטע ה-12 החל היום כצפוי בפריצה של חמישה רוכבים שהתאגדו לקבוצת בריחה ויצרו פער שהגיע בשיאו ל-9 דקות מהדבוקה הראשית. החמישה הכילה את רומיין סיקארד (אוזקטאל אוזקדי), חואן אנטוניו פלצ'ה (ואקנסוליי), פרנצ'סקו גבאצי (אסטנה), אנטוני דהלפלאס (סוג'אסון), ומנואל מורי (לאמפרה מרידה). באופן אישי, תמיד צר לי על הרוכבים האלה שמדורגים הרחק בדירוג הכללי המצטבר שנותנים את הנשמה, עובדים 200 קילומטרים ומשקיעים בבריחה, רק כדי להיתפס בסופו של דבר על ידי קבוצות המאיצים.

אלא שהתסריט של הקטע הזה היה כתוב מראש, והחבורה הזו נתפסה כמובן והתאדתה לתוך הפלטון. זה טרגי משהו אבל בתקופה כזו שהקבוצה הבאסקית מחפשת ספונסר כדי לשרוד וחואן אנטוניו פלצ'ה מחפש חוזה לשנה הבאה, כולם מתחרים על זמן מסך ואך טבעי הוא שהרוכבים ינסו את מזלם.

כריס פרום יחד עם עוד רוכבים במירוץ טור דה פראנס. Bryn Lennon, GettyImages
מובילים במשך 200 קילומטרים, ואז מתאדים בדבוקה/GettyImages, Bryn Lennon

ממטולה לנס ציונה

בדומה לכדורסל, בכל גרנד טור יש את המאני טיים ויש את הגארבג' טיים. היום היה קטע לפרוטוקול. לא שחלילה אני מזלזל בקטע שאורכו כמו ממטולה לנס ציונה, אבל מטרת המועמדים לזכייה הייתה רק להגיע הביתה בשלום. להימנע מתקלות ולשמור על מיקומם. את המלחמות הם ינהלו בטופוגרפיה אחרת שמתאימה יותר לכישוריהם. אגב, המהירות הממוצעת של הקטע ה-12 עמדה היום על כ-45 קמ"ש. ניסתם פעם לרכוב במהירות הזו 5 דקות?

מרסל קיטל, המתנשא לגובה של 1.89 מטרים, רוכב בסך הכל בטור דה פראנס השני שלו בקריירה, וכבר הוא מגלה עליונות ברורה על פני כל המאיצים האחרים. הוא כבר הוכיח שהוא הכוכב העולה בתחום מאיצי העל. מעתה ואילך יצטרכו לקחת אותו בחשבון בכל ספרינט המוני של הדבוקה. כל ניצחון של קיטל מעלה את הביטחון העצמי שלו ופוגע בזה שלל יריביו. האם זהו סוף עידן קאבנדיש? עדיין מוקדם להספיד את הפנומן הבריטי אבל אין ספק שמתחיל להיות מאוד צפוף שם בצמרת.

רוכב אופניים גרמני מרסל קיטל זוכה בקטע במירוץ טור דה פראנס. Bryn Lennon, GettyImages
עליונות ברורה. קיטל/GettyImages, Bryn Lennon

הבסטיליה מחכה לצרפתי

אנחנו נמצאים כבר במחצית הטור ועוד לא היה אף ניצחון של רוכב צרפתי באף קטע. כדאי להם להשתדל יותר לקראת יום הבסטיליה שיחול בראשון הקרוב. הצרפתים מאוד יעריכו, וזה בלשון המעטה, ניצחון צרפתי בקטע שמסתיים על פסגת הר וונטו. מי יודע, אולי פייר רולנד מתכנן משהו? אגב, לקבוצת קופידיס הצרפתית אין ניצחון בטור דה פראנס מאז 2008 שבו ניצחו סמואל דמולן וסיליביאן שאבאנל 2 קטעים.

סילבן שבאנל רוכב אופניים צרפתי. רויטרס
לא ראו ניצחון צרפתי מאז שהוא לקח קטע. שאבאנל ב-2008/רויטרס

שיעור באלקטרוניקה

העיתונאי האיטלקי קלאודיו גיסלברטי פרסם ביומון האיטלקי "לה גאזטה דלה ספורט" חישוב לפיו בקטע הנג"ש ייצר כריסטופר פרום 18% יותר כוח מאשר יריביו העיקריים, אלחנדרו ואלוורדה ואלברטו קונטדור. לפי החישובים שלו, טוני מרטין ייצר 480 וואט בממוצע בזמן הנג"ש בעודו מפדל על יחסי הילוכים אימתניים של 11 X 58, ואילו כריס פרום הסתפק ב-470 וואט בממוצע. לעומת זאת, הספקי היציאה של ואלוורדה וקונטדור היו נמוכים בהרבה והגיעו לאיזור ה-385 וואט בלבד. מדובר בנתונים מדהימים. פרום מייצר כמעט כוח סוס.

מחר הקטע ה-13 בטור שיתחיל בעיר טור ויסתיים בסנט אמנד מונטרו אחרי 173 קילומטרים. הפרופיל של הקטע הוא מישורי לגמרי ועל פניו מדובר בתסריט דומה לזה שהיה לנו היום. האם קיטל הולך לניצחון הרביעי שלו בטור השנה? האם קאבנדיש ישבור את הנאחס וישיג סוף סוף עוד ניצחון? ומה עם אנדראה "הגורילה" גרייפל, אלברטו קונטדור ופיטר סגאן? נדע בקרוב.

רוכב אופניים גרמני אנדרה גרייפל. רויטרס
יעשה משהו עד לסיום? גרייפל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully