וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגרו כל התיקים בפרשת הכדור המרכזי

11.7.2013 / 17:12

הפרשה שהסעירה את המדינה אחרי שהפרקליטות החליטה לסגור את התיקים נגד כל המעורבים. יובל נעים: "הצדק נעשה"

פרשת "הכדור המרכזי" שהסעירה במשך תקופה ארוכה את הכדורגל הסתיימה היום (ה') באופן סופי ללא ממצאים וללא עצורים. זאת לאחר שהפרקליטות סגרה את התיק המרכזי שבו היו מעורבים כל החשודים מפאת חוסר ראיות ממשיות, כאשר יש עדיין תיקים שנחקרים על ידי מס ההכנסה.

בן כהן, עצור בפרשת "הכדור המרכזי". אורי לנץ
הפרשה מאחוריהם. בן כהן ויובל נעים/אורי לנץ

הפרשה המדוברת פרצה לפני שנתיים, כאשר הקבוצה שעמדה במרכזה הייתה הפועל פתח תקוה. החשד היה שמאמן הקבוצה דאז, יובל נעים, קיבל לכאורה כספים שלא דווחו כדין. במהלך הפרשה זומנו לחקירה גם גם הבעלים של הקבוצה גל חצור, חבר ההנהלה דני לוי ועוד מספר שחקנים שהיו חשודים באי סדרים. החוקרים ניסו למצוא אי סדרים בדו"חות הכספיים של הפועל פתח תקוה, שהגיעה באותה תקופה לפירוק וירדה לאחר מכן לליגה הלאומית.

יובל נעים, שהיום מאמן את הפועל עכו, הגיב: "זה לא נעים שקורה מה שקורה, אתה נעצר ויודע שזה על לא עוול בכפך. אבל הצדק בסוף נעשה ונראה. אני חושב שהמשטרה והפרקליטות עושה את העבודה שלהם. שמי הוכתם, אבל אף אחד לא יוכל להחזיר לי את הגלגל לאחור. זה גרם נזק וחלק מהחיים. דברים כאלה קורים. חשוב מאוד שהיד של המשטרה לא תהיה קלה על ההדק. זה דברים שפוגעים באנשים. הכל יצא בבום גדול, אבל שזה נסגר זה קורה בקול ענות חלושה. כל הכבוד שהתקשורת נותנת ביטוי גם לסגירת התיק. חשוב מאוד שלעכו תהיה קבוצה טובה".

לפני מספר שבועות הודיעה הפרקליטות על סגירת התיק נגד אבי לוזון, שנחקר בחשד לעבירות של מרמה והפרת אמונים. מדובר בחקירה שנסובה סביב מינוי שופטים והטיית משחקים. בכך מסתיימת לה הפרשה שהסעירה במשך שנתיים את הכדורגל בישראל, אך הסתיימה ללא העמדות לדין וללא ממצאים.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון. קובי אליהו
יצא ללא רבב. אבי לוזון/קובי אליהו

תגובת דוברת ההתאחדות, מיכל גרונדלנד: ?החלטת הפרקליטות לסגור את פרשת הכדור המרכזי מבלי להגיש כתב אישום נגד אף גורם בהתאחדות לכדורגל מלמדת פעם נוספת כי במוסד ובאנשיו לא דבק רבב, כפי שהבטחנו מראשית החקירה. כאשר ידעך הגל הפופוליסטי, הדמגוגי, המסית והשקרי של גורמים שאחראים לדו?ח ועדת זליכה וגורמים אינטרסנטים אחרים, יתברר שוב כי דברי ההכפשה והבלע נגד ההתאחדות וראשיה, כמו גם נגד הכדורגל הישראלי, היו לא יותר מהשמצות חסרות בסיס. הציבור בישראל יווכח שוב שהכדורגל הישראלי ראוי להמשיך ולהוות מקור גאווה עבורו?.

תגובת מנכ?ל איגוד השופטים, עו?ד יריב טפר: ?שמח מאוד על כך שהפרשה הסתיימה, לטעמי מאוחר מדי. מקווה שעצם העובדה שלא נמצאה כנגדי באופן אישי כל אשמה וכנגד שאר אנשי האיגוד שנחקרו לא נמצא כלום, תגרום לכל אותם פרשנים, כתבים ושאר מובילי דעת לחדול אחת ולתמיד עם כל הטחת האשמות ודיבורי הסרק כנגד איגוד השופטים בכלל ושופטי ליגת העל בפרט. מיותר לציין שגם שתי הועדות כהן וזליכה לא מצאו פגם כלשהו בהתנהלות האיגוד, מה שמעיד על התנהלות תקינה וראויה של האיגוד ושלי.

בנימה אישית: כאדם שרואה עצמו כאדם ערכי המחנך את ארבעת ילדיו ליושר, הגינות ואזרחות טובה, החקירה, הטחת האשמות כנגדי ופרסומן חסר האחריות כמו גם כל פרשנויות השונות, גרמו לי לנזק תדמיתי אדיר. אני מקווה שכל מי שהתנהל בצורה חסרת האחריות שראינו באופן ניהול החקירה, פרסומה וחריצת דינם של הנחקרים למניהם, יעשה חשבון נפש ויבדוק את עצמו. אני מודה למשפחתי, חבריי ובעיקר לחבריי בהתאחדות שתמכו, סייעו והיו למשענת בימים הלא פשוטים שעברתי?.

כדורגל ישראלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully