וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך עוצרים את כריס פרום? סיכום הקטע ה-11 בטור דה פראנס

אייבי גילת, מאונטן בייק אקשן, בשיתוף "אופניים"

10.7.2013 / 20:40

הרוכב הבריטי ברח גם במירוץ נגד השעון ושולט בטור דה פראנס ללא עוררין. אייבי גילת מסכם את הקטע ה-11 ומציע דרכים לבלום את פרום

לראות את אלוף העולם טוני מרטין צופה בעצבנות במרקעי הטלוויזיה כדי לראות מה תהיה התוצאה של כריס פרום, הייתה בהחלט חוויה מתקנת. הרוכב הגרמני בן ה-28 של קבוצת אומגה פארמה קוויק-סטפ, שרף את המסלול בקטע ה-11 שהסתיים באי מון סן מישל, וקבע זמן פנטסטי בשלב מאוד מוקדם של התחרות. אבל היה זה פרום שמתח את העצבים של הרוכב הגרמני עד הקצה, כאשר בשתי נקודות הזמן הוא הוביל עליו, אך לבסוף הפסיד לו ב-12 שניות.

לאתר MBA בשיתוף אופניים

הרוכב הגרמני טוני מרטין, טור דה פראנס 2013. AP
המתין במתח. טוני מרטין/AP

מרטין הוא אלוף עולם במרוצי נג"ש פעמיים והיה גם שותף לקבוצה שניצחה בשנה שעברה את אליפות העולם בנג"ש לקבוצות. הוא קבע זמן מדהים של 36:29 דקות במסלול השטוח של 33 הקילומטרים. אל המקום השלישי הגיע הרוכב הבלגי תומס דה חנט מקבוצת ואקנסוליי שסיים בשנה שעברה את הג'ירו האיטלקי במקום השלישי.

מרטין, שסבל מזעזוע מוח והרבה מאוד שפשופים כתוצאה מהתרסקות בקטע הפותח של הטור בקורסיקה, אמר אחרי הניצחון: "30 הדקות האחרונות היו איומות. לא ציפיתי שפרום יהיה כל כך קרוב. אני ממש שמח שהוא איבד כמה שניות בסיום. ברור שהקטע היום מתאים לי יותר ממנו, אבל ראינו בקטעי ההרים איזה כוח מדהים יש לו". לקבל מחמאה כזו מאלוף העולם, זה לא הולך ברגל.

במאבק שבין הרוכבים המטפסים ובין רוכבי נגד השעון, הייתה ידם של האחרונים על העליונה. פרום הוכיח שוב את הטענה שכדי לנצח גרנד טור כמו הטור דה פראנס, אתה חייב להיות שילוב בלתי אפשרי של רוכב נגד שעון מעולה, יחד עם רוכב שמסוגל לטפס בהרים.

כריס פרום רוכב אופניים בריטי. AP
שילוב בלתי אפשרי של רוכב נגד שעון מעולה וגם אחד שיודע לטפס בהרים. כריס פרום/AP

פרום, כאמור, לא היה רחוק מלנצח את קטע הנג"ש, ולכן המקום השני שהשיג מוכיח שהוא נמצא ברמת כושר גופני יוצאת מהכלל. רואים שהוא בהחלט מוכן לאתגרים הקשים שנכונים לו בהמשך הדרך. הבריטי ביסס את מעמדו בראש הדירוג הכללי המצטבר כאשר היריב הקרוב ביותר אליו הוא אלחנדרו ואלוורדה, שנמצא בפער של 3:25 דקות אחריו. וזה המון. באוק מולמה (בלקין) שמר על מקומו השלישי, אבל גם הוא הפסיד זמן לפרום. מנצח הטור דה פראנס פעמיים, אלברטו קונטדור, עלה למקום הרביעי בדירוג הכללי, אך כבר נמצא במרחק של 3:54 דקות אחרי המוביל.

המשמעות של תוצאת היום היא שהרוכבים שירצו לאיים על החולצה הצהובה, יצטרכו לנסות ולקעקע את מעמדו של פרום בכמה דרכים:

1. לעשות קואליציות בין קבוצות בעלי אינטרס משותף כמו מוביסטאר וסקסו-טינקוף בנק ממש כפי שהיה בקטע ההררי השני בפירנאים.

2. לנסות שוב ולבודד את פרום מחבריו לקבוצת סקיי ולתקוף אותו בכל הזדמנות.

3. לחפש יום חלש שלו ואז לתקוף.

אבל האמת היא שפרום רכב היום כמו אלוף. ליריביו יהיה מאוד קשה לתפוס אותו "עם התחתונים למטה". הוא עשה היטב את שיעורי הבית שלו והגיע לטור דה פראנס מוכן. בואו לא נשכח שלחולצה הצהובה יש את הכוח שלה ופרום ממשיך להחזיק אותה זה היום השלישי ברציפות, וברור שסקיי תתמוך בו לאורך כל הדרך. המבחן המשמעותי החשוב הבא הוא הקטע ה-15 המסתיים ביום ראשון על פסגת הר ונטו בפרובנס. סביר להניח ששם ישלפו הסכינים ויהיה קרב לחיים ולמוות בין המתחרים על הדרוג הכללי המצטבר. התחזית שלי היא שיהיה מאוד קשה להוציא את החולצה הצהובה מפרום, במיוחד כפי שהוא נראה היום.

אלברטו קונטאדור רוכב אופניים ספרדי, טור דה פראנס 2013. GettyImages
עדיין מאחור. אלברטו קונטאדור/GettyImages

אירוע מצער שהיה היום קשור למאוץ הסיום של הקטע העשירי לסן מאלו. לקראת סופו של הקטע אירע מגע בין שני רוכבים - טום ווילרס (ארגוס שימאנו) הלידינג מן של מרסל קיטל, ובין "הטיל האנושי" מארק קאבנדיש. התוצאה של המגע היתה שווילרס התרסק לאספלט ובמזל רב רק השאיר חתיכות רבות של עור על הכביש. יכול היה להיגמר הרבה יותר גרוע.

ברשת חגגו על התקרית והאשימו את הרוכב הבריטי שפגע ברוכב בכוונה. הוא הצטדק, התנצל וצייץ בטוויטר. אבל אחד הצופים בחר בדרך מאוד לא שגרתית כדי להביע את מחאתו וזרק לעבר רוכב הבריטי על החולצה שקית שתן. כנראה שחוליגנים יש בכל ענף ספורט, וחבל!

הרוכב הבריטי מארק קאבנדיש (מימין). GettyImages
ההתנצלות לא הועילה. מארק קאבנדיש, מימין/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully