וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניברסיאדה: אליס שלזינגר זכתה בזהב בהאבקות חגורות

8.7.2013 / 19:09

הג'ודאית שמסוכסכת עם האיגוד הביאה מדלייה ראשונה לנבחרת בענף הלא אולימפי. נועם נאמן עלה לגמר ב-3,000 מכשולים

אליס שלזינגר, הג'ודאית שמסוכסכת מזה מספר חודשים עם איגוד הג'ודו ולא נסעה בגלל זה לאליפות אירופה, הוכיחה היום (שני) שלמרות הכל היא ספורטאית תחרותית מצויינת. שלזינגר השיגה למעשה את המדליה הראשונה של המשלחת הישראלית למשחקי האוניברסיאדה בקזאן, כשזכתה בזהב. מה שמפתיע זה ששלזינגר לא זכתה במדליה בג'ודו, כי אם בהאבקות חגורות.

מדובר בענף קרב לא אולימפי שמזכיר בתרגילים מסויימים שלו ג'ודו, אבל המתחרים תופסים זה בחגורתו של זה, וכך מבצעים את ההטלות. שלזינגר, שמתחרה בקטגוריית המשקל של עד 66 ק,ג, גברה ברבע הגמר 0:2 על יריבה מבלארוס, בחצי הגמר היא ניצחה יריבה ממונגוליה בתוצאה זהה, ובגמר היא גברה על הרוסיה אנה אמלייננקו 0:6.

הסיבה שמתחרים בענף האבקות החגורות ברוסיה נובעת מכך שלמארחת יש אינטרס לקדם את הענף הזה, שמאוד פופולארי שם. הסיבה ששלזינגר התחרתה בהאבקות החגורות ולא בג'ודו היא הסכסוך המתמשך שלה עם האיגוד, כשבסופו של דבר היא לא הצליחה להשיג את האישור המתאים לייצג את הג'ודו הישראלי באוניברסיאדה.

ג'ודוקא ישראלית אליס שלזינגר. קובי אליהו
ג'ודוקא ישראלית אליס שלזינגר/קובי אליהו

הבוקר נכנס למעגל התחרויות האתלט הישראלי הראשון מבין שלושה באוניברסיאדה. נועם נאמן רשם הופעה מכובדת באצטדיון האתלטיקה, כשסיים שישי במקצה המוקדמות הראשון בריצת ה-3,000 מכשולים והבטיח את מקומו בגמר. נאמן קבע זמן של 8:53.33 דקות, כשהמנצח הרוסי במקצה שלו עצר את השעונים ב-8:48.55 דקות.

הגמר בריצת ה-3,000 מכשולים ייערך בעוד שלושה ימים. שני האתלטים הישראלים הנוספים שיתחרו בקזאן הם הקופצת לגובה מעין שחף והרץ למרחקים ארוכים טסמה מוגס, שיתחרה בחצי המרתון.

שלושה סייפים ישראלים בסגנון הדקר נכנסו היום למעגל התחרויות אחרי שאביטל מריניוק ואנה לונדון הודחו אתמול בשלב 32 האחרונות. כולם עברו את שלב הבתים הראשוני, כשבדרך לשלב הנוק-אאוט יובל פרייליך גבר על יריב מקטאר. בהמשך פרייליך ניצח סייף בלגי 9:15 כדי לעלות לשלב 32 האחרונים, שם הואו הפסיד 15:14 לאלן האדזיץ' האמריקאי. עידו הרפה עלה לשמינית הגמר אחרי שהשיג ניצחונות מול יריבים מלטביה, איטליה וקנדה. בשמינית הגמר הוא הפסיד ליושיקי היראנו היפני 11:10. גרגורי בסקין הודח בשלב 32 האחרונים אחרי שהפסיד בקרב צמוד 15:14 ליריב פולני.

הקופצת למים קסידי קהאן, שעלתה לישראל מארצות הברית, סיימה במקום ה-20 במוקדמות הקפיצה ממטר אחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יתחרה בעוד שלושה ימים בגמר. נועם נאמן/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • נועם נאמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully