וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחיית מים פתוחים – מורה נבוכים לטרנד הבא

גדי כץ, מדריך שחיה בשיטת TI

11.7.2013 / 21:02

יותר ויותר ישראלים מנצלים את הים התיכון כדי לשחות לאורך כל השנה. השאלה היא איך עושים זאת לאורך זמן ובבטחה?

מים פתוחים יכולים להיות מאוד מפתים (מפרצים טרופים, אגמים קסומים, החוף האהוב עליך) ומפחידים ("איפה הקירות והמסלולים") במידה שווה. אבל הם בהחלט המקום שמאפשר לחוות הישגים אישיים הרבה מעבר למה שהבריכה מסוגלת לספק.

מדוע לשחות מחוץ לקופסא? באופן טבעי, כיום הרבה אנשים עוברים לשחות במים פתוחים (או אולי עדיף להגיד מים טריים) בעיקר בגלל הסלידה מהכימיקלים ומהכלור שבבריכה, אולם רבים אחרים עדיין לא חוו את ההנאה שבשחייה במים פתוחים, אם משום שהם רגילים למבנה של ספירת בריכות או שהם זקוקים לביטחונם של קווי הקרקעית אותה הם יכולים לראות.

אם אתם נמנים עם חברי הקבוצה ששוחים במים פתוחים, אז אתם בטח לא צריכים שכנוע מדוע כדאי לשחות במים פתוחים. בשבילכם, חלק זה מסביר את הדרכים שבהן התשוקה שלכם יכולה להיות, לא רק יתרון, אלא היא גם תגמול לעבר שחיה טובה מתמיד. אם אתם נמנים עם חברי הקבוצה שעדיין לא מוכנים לצאת מקופסת הכלור והבטון שנקראת בריכה, אז נושאים אלו הם בדיוק בשבילכם. כאן תוכלו לקרוא מדוע שחייה במים פתוחים מציעה הזדמנויות ייחודיות לפתח מיומנויות שחיה ברמה גבוהה ביותר, מיומנויות-שייתכן שאפילו לא הבנתם שאפשריות ובאותו הזמן להחדיר תשוקה גדולה לשחייה.

שחיה במים פתוחים באליפות העולם ביפן. GettyImages
האנשים שיצאו מקופסת הכלור. שחייני מים פתוחים/GettyImages

ברמה העולמית, ישראל היא גן עדן לשחייני מים פתוחים. הנגישות לים, הטמפרטורות הנוחות (גם בחורף) וצלילות המים לעומת התנאים השנתיים באירופה ובארצות הברית, הופכים את ישראל למוקד משיכה.

הים דולק חינם כל השנה. ספורט השחיה במים פתוחים הוא ספורט עממי. הוא צובר תאוצה בדיוק כפי שספורט גלישת הגלים התחיל לפני עשרות שנים. כל מה שצריך זה משקפת שחיה ובגד ים. זהו. הרבה יותר זול מנעלי ריצה.

יש כבר לא מעט "שחייני נשמה" השוחים כל יום במימי הים התיכון. מספיק לבוא בכל בוקר לחוף הצוק בתל אביב, בפלמחים ובחיפה. TI יזמה ולוקחת חלק בליגת משחי מים פתוחים. השנה רשות הטבע והגנים ואנחנו מארגנים שלושה: באכזיב, בפלמחים ובבית ינאי. "ארומה" נותנים חסות וזה נעשה בשיתוף עם תחרות גלשני עמידה (SUP).

שחיה במים פתוחים באליפות העולם ביפן. GettyImages
הים "דולק" חינם כל השנה, בטח בים התיכון/GettyImages

המדריך למתחיל

המדריך מתחלק לשני חלקים: א. מדריך לשיפור מיומנויות המאפשרות לשחות ביעילות ולאורך זמן. מיומנויות שרצוי לתרגל בבריכה ובמים פתוחים. ב. שחיה עם חברים

שחייה ללא הפסקה

המפתח לשחייה במים ללא מסלולים וקירות היא יעילות השחייה/הסגנון/הטכניקה. כדי לשחות לאורך זמן ארוך, צריך לשמור על שלושה כללים: איזון, רפיון, ופוקוס מתמיד על צמצום הגרר 'והטרדת' המים סביב הגוף.

לשמור על פרופיל נמוך

שחיינים יעילים משתדלים לשחות קרוב ככל האפשר לפני המים ולא לאפשר לחלקים מגופם לצאת מעלה, במיוחד הראש. שחיינים רבים מרימים ומניפים גבוה מידי את הראש בזמן השחייה. הרמת הראש גורמת להגדלת החיכוך/גרר ועולה במאמץ אנרגטי לא מבוטל.

כדי למנוע את זה, שחו עם פוקוס ברור של 'שחרור' הראש לתוך המים. זה יגרום לרגליים לצוף ויקטין את הגרר למינימום. בזמן שאתם שוחים, כוונו קרן לייזר דמיונית שיוצאת מהפדחת שלכם למקום אליו אתם רוצים לשחות. הראש צריך להישאר נמוך גם במהלך הנשימה. בזמן שאתם שואפים אוויר, שחררו את הראש לתוך המים במקום להרים אותו.

פסי רכבת רחבים

כדי לשפר את היציבות במים, במיוחד כששוחים במים סוערים (גלים/זרמים), צריך לשחות רחב. דמיינו שמתחתכם פרוסים פסי רכבת ברוחב הכתפיים שלכם. מתחו יד ימין מעל פס הרכבת הימני ואת יד שמאל מעל לפס השמאלי.

רוב השחיינים שוחים כשהם חוצים את קו האמצע כשהם מותחים את היד קדימה. זה גורם למספר טעויות:

- מתעל את האנרגיה/מומנטום/תנופה לצדדים ולא קדימה
- גורם לתחושה של חוסר יציבות
- גורם לסיבוב יתר של הגוף ומגביל שחיה מהירה
מתחו את היד בקו ישר ומדויק מול הכתף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully