וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריכה החדשה בוינגייט נפתחה, בכירי השחיינים נותרו בחוץ

7.7.2013 / 13:48

רק בישראל: למה השחיינים המובילים בארץ לא יכולים להשתמש במתקן החדש? ולמה הושקעו מיליונים, אבל אין מיזוג והגברה?

הבריכה האולימפית החדשה במכון וינגייט סוף סוף מוכנה. אחרי שנים של בנייה שהוקפאה וחודשה, שנים שבמהלכן בכירי השחיינים הישראלים התאמנו במה שהם מכנים "גיגית מיושנת" במכון וינגייט, הצליחו להקים בישראל לקראת המכבייה מתקן שחייה לתפארת, שלפחות למראית עין עומד בסטנדרטים הבינלאומיים.

עד עכשיו הכל טוב ויפה. השאלה הנשאלת כרגע, שבוע אחרי ששחיינים קפצו לראשונה למימי הבריכה החדשה, היא מדוע בכירי השחיינים הישראלים שמתאמנים לקראת אליפות העולם והמכביה, לא יכולים להתאמן שם וממשיכים "לטבול בגיגית?".

גל נבו, אחד מאלה שיתחרו באליפות העולם בברצלונה, עדיין לא זכה להשתמש בבריכה החדשה, אבל ראה לטענתו אחרים שעשו את זה. כך הוא תיאר את זה בעמוד הפייסבוק שלו: "שלושה שבועות לפני אליפות עולם אנחנו שוחים בגיגית המיושנת, כשמעבר לקיר שחייני הפועל נתניה נהנים מהבריכה הדנדשה. בשם הנבחרת אני פונה לכל העסקנים שעוסקים בדבר בבקשה להירגע ממשחקי ה'למי יש יותר גדול' ולנסות לתת לספורטאים הישראלים תנאים שווים כמו לשאר העולם, או לפחות כמו של הפועל נתניה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלפי חוץ זה נראה מצוין. הבריכה האולימפית החדשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לעובדה ששחייני נבחרת ישראל עדיין לא מורשים להתאמן בוינגייט, בעוד שאחרים כבר נהנים משירותיה, יש מספר גרסאות. השחיינים הישראלים שמעו שמדובר בסכסוך בין איגוד השחייה, משרד הספורט ומכון וינגייט, ואף אחד לא מצליח להבין מי אשם ומה בדיוק קורה שם. מצד שני, יו"ר איגוד השחייה נועם צבי טוען שמדובר בסך הכל בהליך ביורוקרטי פשוט. "אין לבריכה החדשה בוינגייט רשיון עסק, ובגלל זה אף אחד לא מתאמן שם. כרגע אף אחד לא יכול להתאמן בבריכה הזאת לפי החוק", כך לטענתו.

כשנועם צבי נשאל מדוע שחיינים, טריאתלטים ושחקני כדורמים כבר מתאמנים בבריכה החדשה, הוא אומר: "אם מישהו קפץ שם למים, הוא עשה את זה על דעת עצמו. אם מדובר בשחייני דולפין נתניה, היו"ר שלהם אמר לי שהם לא משתמשים בבריכה". למרות דבריו של צבי, ידוע כי נבחרת ישראל בכדורמים ערכה היום (ראשון) משחק אימון בבריכה החדשה בוינגייט, וידוע שגם שחיינים וטריאתלטים כבר מתאמנים שם באופן קבוע.

"אנחנו כל כך מחכים לרשיון העסק הזה, שאפילו מינינו אדם מטעמנו שיעשה זאת מול עיריית נתניה כדי שזה לא יעבור דרך מכון וינגייט", אומר צבי ומוסיף: "אם הכל יהיה בסדר, ביום שישי נקיים סימולציה בבריכה הזאת בהשתתפות השחיינים". על השחיינים שמתאמנים לאליפות העולם בבריכה הישנה אומר צבי: "אין שום הבדל בין המתקנים, והשחיינים האלה התאמנו רק לפני שבוע במתקן מפואר באנדורה, לא צריך לדאוג להם. חלק מהשחיינים גם נמצאים באוניברסיאדה בקאזאן ויש להם שם יופי של בריכה".

לעומת זאת, ליו"ר איגוד השחייה יש דאגות אחרות באשר לבריכה והתחרות הראשונה שצפויה להתקיים בה במסגרת משחקי המכביה: "יש לנו תכנית חלופית לקיים את תחרויות השחיה במכביה בבריכה הישנה, זה משהו שיכול לקרות".

גם אם הבריכה תיפתח לתחרות בסופו של דבר, ליו"ר איגוד השחיה יש טענות בנוגע ל"דברים הקטנים": "השקיעו 90 מיליון שקל בבריכה, אבל לא הסכימו להשקיע עוד 150 אלף שקל במערכת הגברה. אין בריכה בעולם שאין בה מערכת הגברה ואני נלחם אישית כדי לממן אחת כזו גם לבריכה הזאת".

דרך אגב, גם מזגנים לא יהיו בבריכה האולימפית החדשה במכון וינגייט, מסיבה דומה כפי שמספר צבי: "זה היה פרויקט יקר שעלותו הוערכה בחמישה מיליון שקל, לא יכלנו להילחם בזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיצוב יפה אבל אין מיזוג, ואין מערכת הגברה. הבריכה החדשה בוינגייט/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם תשאלו את מנהל אגף התחזוקה של מכון וינגייט, איציק גזית, הוא יספר לכם שהבריכה החדשה במכון וינגייט חיה וקיימת, ושכפי שתואר כאן קןדם, ספורטאים רבים מתאמנים שם: "יש לנו אישור של מכבי אש, אישור מהביטוח ואישור ממשרד הבריאות. רשיון העסק ייצא בסמוך למכבייה, אבל זה לא מה שמונע מספורטאים להיכנס ולהתאמן. איגוד השחייה לא שולח לשם את הספורטאים שלו משיקוליו הוא. אנחנו מפעילים את הבריכה לפי חוק, ויש לנו אישורים זמניים. גם לאצטדיון בנתניה עדיין אין רשיון עסק".

אז דבר אחד בטוח. שחקני נבחרת ישראל בכדורמים נהנים מהמתקן החדש בוינגייט, כך גם שחיינים ברמה פחות גבוהה משחייני נבחרת ישראל. גל נבו וחבריו רומזים על זה שהם מרגישים סוג ב', ויהיה מעניין לעקוב אחר ההתרחשויות בשבוע הקרוב ולקוות שהסכסוך הזה בין איגוד השחייה לבין מכון וינגייט, שמקורו בכסף, ייפתר לטובת בכירי הספורטאים הישראלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בינתיים הם רק הצטלמו שם. יונתן קופלב, גל נבו, עמית עברי, דוד גמבורג ויעקב טומרקין/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully