וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב: אליפות ישראל באתלטיקה יוצאת לדרך

3.7.2013 / 11:30

יוחאי הלוי, דונלד סנפורד, אולגה לנסקי ואולי גם ניקי פאלי ינסו לקבוע קריטריון לאליפות העולם. קנייזבה תראה מה היא שווה

אליפות ישראל באתלטיקה תצא הערב (רביעי) לדרך בהדר יוסף ותימשך יומיים. בכירי האתלטים בארץ ינסו לנצל את גודל האירוע כדי לשבור שיאים אישיים ואולי אפילו ישראלים, כאשר גולת הכותרת של האליפות הזאת היא הניסיון של מספר אתלטים לקבוע את הקריטריון לאליפות העולם במוסקבה.

במרכזו הערב הראשון, מי שינסה להבטיח את מקומו במוסקבה בחודש הבא הוא קופץ המשולשת יוחאי הלוי. כדי לעשות את זה הוא יצטרך לנתר למרחק של 16.85 מטרים, כשהשנה הוא ניתר ל-16.73 מטרים. המקצוע שיפתח את היום בבור הקפיצות יהיה המשולשת לנשים, שם הצופים יראו בהופעת בכורה את העולה החדשה, אנה קנייזבה-מיננקו, שנכון לעכשיו היא אחת משני הספורטאים הישראלים שיתחרו באליפות העולם. קנייזבה, שסיימה במקום הרביעי בגמר האולימפי בלונדון 2012 (במדי אוקראינה), תנסה לקבוע תוצאה גבוהה יותר מ-14 מטרים. שיאנית ישראל ניבה זיו תציין את התחרות האחרונה שלה בקריירה.

במזרן הקפיצה לגובה היה אמור להיות קרב בין דימה קרויטר לניקי פאלי, אלא שהראשון נפצע בסמוך לתחרות ולא ישתתף. ניקי פאלי יתמודד על תואר אלוף ישראל, אבל גם על הקריטריון לאליפות העולם שעומד על 2.28 מטרים ובינתיים נראה רחוק ממנו העונה. בהדיפת הכדור ברזל לגברים, איתמר לוי ינסה לשבור שוב את שיאו האישי כדי להתקרב לאיזור 19 המטרים במטרה לאיים על השיא הישראלי העתיק של איגוד אברונין.

על המסלול, הריצות המרכזיות של הערב יהיו ריצות הספרינט ל-100 מטרים לגברים ולנשים. אצל הגברים, אסף מלכה יתמודד מול שיאו האישי העומד על 10.56 שניות ואם יעשה זאת נראה שהוא גם ינצח. בתחרות לנשים, אולגה לנסקי שיפרה לאחרונה את שיאה האישי ל-11.55 שניות וכעת המטרה שלה היא לגלח 10 מאיות נוספות מהתוצאה הזאת כדי לשבור את השיא הישראלי המיתולוגי של אסתר רוט-שחמורוב, שנקבע ב-1972. אתלט נוסף שיתמודד מול הקריטריון לאליפות העולם הוא רץ ה-400 מטרים, דונלד סנפורד, שיתמודד נגד יריבים מרוסיה וקפריסין במטרה לקבוע זמן של 45.60 שניות שישלח אותו למוסקבה.


אולגה לנסקי חושבת רחוק, אמא שלה חושבת אחרת

אתלטיקה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully