וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: מכינים את הליינאפ

יובל קליין

3.7.2013 / 10:50

שאלת האולסטאר של יאסייל פויג, היכולת המפלצתית של קבררה וכמובן, הומר ביילי. יובל קליין סוגר שבוע ב-MLB

שבוע למשחק האול-סטאר, וכל עולם הבייסבול מדבר על דבר אחד בלבד: האם ליאסייל פויג מגיע מקום במשחק הכוכבים. מאז עלה האאוטפילדר של לוס אנג'לס דודג'רס מהמיינור ליג, העונה של הקבוצה נראית אחרת. כשהוא בליין-אפ הקבוצה במאזן חיובי (10:16) ושלילי בלעדיו (33:23). בנוסף, ב-11 הימים האחרונים, הדודג'רס סגרו את הפער מהמקום הראשון ל-2.5 משחקים בלבד מ-9.5. והכי חשוב, בזכות הנו-היטר של הומר ביילי הלילה נגד הג'איינטס, הקבוצה כבר לא במקום האחרון ב-NL West.

יאסייל פויג שחקן לוס אנג'לס דודג'רס. Justin Edmonds, GettyImages
תנו לנו ליהנות ממנו. יאסייל פויג/GettyImages, Justin Edmonds

כשאנחנו מוסיפים את אחוזי החבטה של פויג (44.3%), שמונת ההומראנס ו-17 הריביז שלו, אנחנו מקבלים לגיטמציה לכלול את האאוטפילדר בסיטי פילד בשבוע הבא. המספר שפוגע בפויג היא העובדה ששותף רק ב-26 משחקים העונה. "בשבילי, זו בדיחה", אמר הקלוזר של הפיליז ג'ונתן פפלבון על המחשבה לשתף את פויג במשחק האול-סטאר. "הבחור משחק רק חודש וכבר משווים אותו לזה ולהוא. זה חוסר-צדק לשחקנים הוותיקים שמשחקים כבר שמונה, תשע או עשר שנים ועובדים כל כך קשה בשביל להישאר שם".

מכיוון שפויג לא פתח את העונה בסגל הקבוצה הבכירה, הוא לא נמצא ברשימת השחקנים הרשמית לאול-סטאר, אבל הוא יכלול להיכלל בה בשתי דרכים. הראשונה היא בעזרת האוהדים, שיכולים לרשום את שמו בטופס הבחירה בסעיף הפתוח, אולם יהיה קשה על גבול הבלתי אפשרי בשביל פויג להשיג שני מיליון קולות בפחות משבוע. אפילו ברייס הארפר הפופולרי לא נכלל בשלושת האאוטפילדרים הפותחים כרגע, והמאבק בינו לג'סטין אפטון מאוד צמוד. עם זאת, חשוב לזכור שהאוהדים בוחרים את ההרכב הפותח של שתי הקבוצות ואת הספסל בוחרים המאמנים שהביאו את קבוצתם לוורלד-סירייס האחרון. לכן, ההזדמנות של פויג להיכלל במשחק תלויה במאמן הג'איינטס ברוס בוצ'י.

רצה הגורל, ובוצ'י צריך להודיע על סגל שחקניו בדיוק באמצע סדרה ביתית מול הדודג'רס. למאמן תהיה הזדמנות לראות במו עיניו את הפנומן של הדודג'רס, אך רוב הסיכויים שלא ייכנע ללחץ הקהל וישאיר את השחקן בחוץ. "הוא מאוד כשרוני" אמר בוצ'י והמשיך, "בדרך כלל השחקנים שמשחקים במשחק האול-סטאר הם השחקנים שיש להם מחצית עונה טובה, לא שלושה שבועות. אבל מי יודע, אולי בעוד שבוע אשנה את דעתי".

שאלת הכללתו של פויג במשחק האול-סטאר היא בעצם שאלת המהות של המשחק בכלל. בשנה שעברה ראינו את ג'סטין ורלאנדר עושה שכונה באינינג הראשון, כשהוא מנסה לזרוק הכי חזק שאפשר בלי קשר לחובט או לספירה, ובכך עלה לאמריקן ליג בהפסד. בדיעבד, הוא גרם לקבוצתו דטרויט טייגרס לאבד את יתרון הביתיות בוורלד-סירייס. ורלנאדר הצדיק את ביצועיו בכך שרצה לתת לקהל הצגה, משהו שיהנו ממנו ושידברו עליו. אז אם מטרת המשחק היא שואו, מקומו של פויג במשחק מוצדק כי מדובר בכישרון אדיר שיכול להיות הפנים של הדודג'רס בשנים הבאות. הקהל יעדיף לראות את פויג במקום מאט הולידיי (עם כל הכבוד לאאוטפילדר של הקרדינלס), אפילו אם לאינינג אחד, ויכול להיות שזה יעשה רק טוב לרייטינג החלש גם כך של משחק האול-סטאר. מצד שני, פתרון יצירתי יהיה הכללת פויג בתחרות ההום-ראן דרבי. מה שלא יהיה, אנחנו נשמח לראות את פויג בסיטי-פילד, כי הבחור הוא חוויה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ברוס בוצ'י מאמן סן פרנסיסקו ג'איינטס. Joe Robbins, GettyImages
האם הוא ישנה את דעתו? בוצ'י/GettyImages, Joe Robbins

תופס: באסטר פוזי (סן פרנסיסקו ג'איינטס) – שבוע קשה לג'איינטס, שניצחו רק שני משחקים מעשרה והתמקמו במקום האחרון ב-NL West. מצד שני, התופס של הקבוצה הוא סיבה לאופטימיות אחרי שזכה בתואר שחקן השבוע בנשיונל ליג. פוזי חבט לארבעה הומראנס, הכניס שישה ריביז והצליח לעלות לבסיס במחצית מהמקרים בהם חבט. ה-MVP מוביל את הנשיונל ליג מבין כל תופסי החטיבה בהכנסות רצים ואחוזי עלייה לבסיס.

בסיס ראשון: ג'וש סאטין (ניו יורק מטס) – ידידנו אייק דיוויס איבד את מקומו בהרכב של המטס לסאטין, שהוא גם כן חבר בשבט העברי. סאטין בכלל נבחר בדראפט כשורטסטופ ושיחק בבסיס שני במיינור ליג, אבל מרגיש מאוד בנוח בעמדת הבסיס הראשון בסיטי-פילד וחובט ל-39 אחוזי חבטה מאז עלה למייג'ור ליג. "תמיד חלמתי על זה ולהצליח, ועד כה זה בהחלט נותן לי הרגשה גדולה של סיפוק", אמר.

בסיס שני: ג'ייסון קיפניס (קליבלנד אינדיאנס) – מהפך! האינדיאנס ניצלו תקופה רעה של דטרויט טייגרס כדי להשתלט על המקום הראשון ב-AL Central, ואחת הסיבות לכך היא היכולת המעולה של קיפניס השבוע. שחקן הבסיס השני הכניס 10 רצים והקבוצה ניצחה את חמשת המשחקים האחרונים שלה. בכלל, קיפניס יזכור לעד את חודש יוני האחרון, שבו הוא חובט ל-41.9%. "תמיד היה לי ביטחון בעצמי", אמר קיפניס השבוע והוסיף: "אתה עולה למייג'ורס, לומד להסתגל לעונה הארוכה ותמיד יהיו לך עליות וירידות, במיוחד מוקדם של הקריירה. צריך להיות קשוח כדי להצליח".

שורטסטופ: איאן דזמונד (וושינגטון נשיונלס) – במשחק שסגר את הסדרה בין המטס לנשיונלס, וושינגטון רמסה את יריבתה בקלות כבר בתחילת המשחק. זה גרם למאמן המטס לוותר על המשחק ובמקום לשלוח את מגישי הבולפן בשלבים המאוחרים, טרי קולינס החליט לשלוח את התופס המחליף שלו אנתוני רקר להגיש. זה נגמר ברע לרקר אך מעולה לדזמונד, שרשם את ההומראן השני שלו בסדרה והשלישי השבוע.

בסיס שלישי: מיגל קבררה (דטרויט טייגרס) – הטייגרס שיחקו 82 משחקים העונה ובהם הכניס קבררה 85 רצים הביתה. זה מטורף! שחקן הבסיס השלישי רושם יותר מ-RBI אחד למשחק, ואנחנו עוד שניה באמצע העונה. בעצם, הוא עדיין יכול להשיג 100 ריביז לפני משחק האול-סטאר ואולי יצליח לשבור את השיא המדהים של האנק גרינברג עם 103 ריביז ב-1935. אך כמו שציינו, המצב של הטייגרס הסתבך השבוע עם הפסדים לאיינג'לס, רייז ובלו-ג'ייז. קבררה מדהים, אבל כמו שלמדנו בשנה שעברה, הוא לא יכול לנצח לבדו.

מיגל קבררה שחקן דטרויט טייגרס. Tom Szczerbowski, GettyImages
איזה מפלץ. מיגל קבררה/GettyImages, Tom Szczerbowski

אאוטפילד: חוזה באוטיסטה (טורונטו בלו-ג'ייז) – בין האאוטפילדר של טורונטו לפנוויי פארק יש סיפור אהבה. מלבד האיצטדיון הביתי בטורונטו, באטיסטה רשם הכי הרבה הומראנס בבוסטון - 17. שלושה מהם נרשמו השבוע, אבל את הקרדיט להם הוא לא נותן לאיצטדיון, אלא למכנסיים של אר.איי דיקי. האאוטפילדר ניסה לשנות משהו אחרי שחבט רק בחמישה מ-37 המקרים לפני הסדרה מול בוסטון, והחליט ללבוש את המכנסיים של המגיש. זה עבד והוא מיד הודיע: "המכנסיים של דיקי אצלי עד הודעה חדשה".

אאוטפילד: אנדרו מקאצ'ן (פיטסבורג פייראטס) – מי היה מאמין שהפייראטס יהיו הקבוצה עם המאזן הטוב בליגה בפתיחת חודש יולי. רוב הקרדיט לסיפור ההצלחה שלהם מגיע למגישים של הקבוצה, אבל המשחק של מקאצ'ן ביום ראשון האחרון נגד מילווקי הוא מה שהקבוצה צריכה להמשך הדרך. 3 מ-5, שלושה ריביז והום-ראן. אם מקאצ'ן יתן אפילו מחצית מזה בכל משחק, הפייראטס יישארו בטופ גם בחצי השני של העונה.

אאוטפילד: ברייס הארפר (וושינגטון נשיונלס) – את שחקני השדה השבוע נחתום עם הארפר, ששיחק בסך הכול שני משחקים. האאוטפילדר חזר מפציעה שהדאיגה רבות את אוהדי הקבוצה, אבל מיד בהגשה הראשונה שראה שלח את הכדור ליציעי נשיונלס פארק ככדור הרגעה. זה היה רגע אדיר, כזה שרק שחקנים כמו הארפר יכולים לספק, ולכן מגיע לו להיות במשחק האול-סטאר. תעשו טובה ותלכו להצביע לו באתר הליגה. מגיע לו, מגיע לנו.

ברייס הארפר וושינגטון נשיונאלס. Stephen Dunn, GettyImages
תמיד כיף לראות אותו משחק. הארפר/GettyImages, Stephen Dunn

מגיש פותח: הומר ביילי (סינסינטי רדס) – אם חשבנו שלא נראה נו-היטר במחצית הראשונה של העונה, ביילי סיפק לנו תשובה אחרת עם הנו-נו השני שלו בקריירה. הימני בן ה-27 שלט לחלוטין בליין-אפ של הג'איינטס והפך למגיש השלישי של הקבוצה שרושם יותר מנו-נו אחד בקריירה. ישנם רק שלושה מגישים אחרים אקטיבים שהגישו יותר מנו-היטר אחד: ג'סטין ורלאנדר, מרק ברלי ורוי האלאדיי. כולם הגישו בוורלד-סירייס בעבר. האם זו השנה של ביילי והרדס?

מגיש שני: חוזה פרננדס (מיאמי מארלינס) – העובדה שהמארלינס קשים מאוד לצפייה העונה עושה עוול לפרננדס שלא זוכה למספיק קרדיט. המגיש הצעיר בן ה-20 היה מעולה השבוע עם שמונה אינינגים ללא ריצה בניצחון 0:4 של הקבוצה על סן-דייגו. בנוסף, רשם 10 סטרייקאאוטס והרשה רק שתי חבטות. העונה, פרננדס מרשה רק 13.9% אחוזי חבטה, בדיוק כמו קלייטון קרשו. רק מקס שרצר, מאט הארווי ויו דארוויש רושמים מספר נמוך יותר. ה-ERA שלו עומד על 2.72 והוא נותן פייט ענק לשלבי מילר מסנט לואיס בתחרות על רוקי השנה בנשיונל ליג.

הומר ביילי שחקן סינסינטי רדס. Joe Robbins, GettyImages
אינדיקציה לוורלד סירייס? ביילי/GettyImages, Joe Robbins

עוד בוטנים מהליגה:

• ג'ורדן צימרמן מוושינגטון השווה השבוע את שיא הניצחונות שלו לעונה בקריירה, ואנחנו רחוקים רק שבוע אחד ממחצית העונה.

• אנדי פטיט עשה השבוע היסטוריה כשרשם את הסטרייקאאוט ה-1,958 שלו בקריירה, ובכך הפך לשחקן היאנקיז עם מספר הסטרייקאאוטס הגבוה ביותר בהיסטוריה.

• הפעם האחרונה שפיטסבורג פייראטס היתה הקבוצה הראשונה להגיע ל-50 ניצחונות? 1921 ו-1960.

• עוד סיבות לאופטימיות אצל הפייראטס: הפעם האחרונה שסיימו את חודש יוני עם ERA של 2.99 היתה ב-1972.

• ראול איבנייז רשם את ההומראן ה-19 שלו בקריירה ובכך השוו את שיאו של סטן מוסיאל למספר השישי הגבוה ביותר של הומרים לשחקן בגיל 41 או יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully