וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכבוש מחדש את שער הניצחון

אייבי גילת, מאונטן בייק אקשן, בשיתוף "אופניים

1.7.2013 / 19:24

הרוכבים הצרפתים שוב ניסו לספק הצהרת "באנו לכאן כדי לנצח" בקטע השלישי של הטור דה פראנס. רדיו שאק נלחמת בשיניים

סיימון ג'ראנס, המאיץ האוסטרלי בן ה-33 של קבוצת אוריקה גרין אדג', ניצח בקאלבי את הקטע השלישי בטור דה פראנס 2013. הוא הקדים במאוץ לקו הסיום את הפייבוריט הסלובקי פטר סאגאן (קנונדייל) שהגיע במקום השני זה היום השני ברציפות. במקום השלישי על הפודיום התייצב חוסה רוחאס, המאיץ הספרדי של קבוצת מוביסטאר. יאן בקלאנטס הרוכב הבלגי מקבוצת רדיו שאק – ליאופרד שומר על החולצה הצהובה יום נוסף.

"יכולתי לראות אותו מאחורי הכתף שלי, מגיע מאחורי" אמר סיימון ג'ראנס על כך שפטר סאגאן הגיע אחריו, "המשכתי לנוע וזרקתי את האופניים על הקו". המנהל הספורטיבי של קבוצת אוריקה גרין אדג', מת'יו וויט, חלק הרבה שבחים ונתן קרדיט לג'ראנס ולרוכב שהוביל אותו לקו הסיום, דריל אימפה: "אפילו בקילומטר האחרון, כאשר ראיתי את סאגאן על הגלגל של סיימון, חשבתי שזה הולך להיות קשה. אבל ג'ראנס הוא בחור קטן ומהיר. דריל אימפה שם אותו במיקום המושלם".

זה היה ניצחונו השני של ג'ראנס בטור דה פראנס, רק שהקודם היה בשנת 2008. ג'רנאס הוא אלוף אוסטרליה בשנת 2012 ומנצח הקלאסיקה מילאן סן רמו באותה שנה.


לאתר MBA בשיתוף אופניים

האוסטרלי סיימון גראנס (שמאל) בקטע השלישי של טור דה פראנס 2013. AP
ממש על קו הסיום. ג'ראנס מנצח/AP

הקטע השלישי בטור דה פרנס 2013, מאז'קסיו לקאלבי, היה מאוד קצר יחסית: 145 קילומטר של "גבעות מתגלגלות" לאורך החופים הציורים של האי קורסיקה. כפי שהיה עד כה במהדורה ה-100 של הטור דה פראנס, הקבוצות הצרפתיות מנסות לייצר בכל יום אמירה בסגנון "באנו לכאן כאן כדי לנצח". גם היום שלושה מתוך חמשת חברי קבוצת הבריחה היו רוכבים צרפתיים. קבוצת הבריחה מנתה את סבסטיאן מויינרד (AG2R), אלכסיס וילרמוז (סוג'אסון), סיריל גוטייה (יורופקאר), ליוובה וסטרה (ואקנסוליי), וסיימון קלארק (אוריה גרין אדג'). בשיא הפער היה מעל ארבע דקות.

קבוצת רדיו שאק – ליאופרד, שעברה לא מעט טלטלות, שערוריות וסקנדלים בשנה האחרונה עם פרשיות הסמים של לאנס ארמסטרונג ומנהלה יוהאן ברוניל שממתין עדיין למשפטו, עשתה הכול כדי שהחולצה הצהובה שבה זכה רוכב הקבוצה אתמול יאן באקלנטס תישאר עוד יום ברשותה. רוכבי הקבוצה עשו מאמץ עליון ורכבו כמעט כל היום בקדמת הדבוקה, סגרו התקפות, ורדפו אחרי הבריחה. המשימה הצליחה.

בקטע השלישי נרשם גם מי שזכה בכבוד המפוקפק להיות הרוכב הראשון שעוזב השנה את הטור דה פראנס וזהו אנדריי קששקין מקבוצת אסטנה. 198 רוכבי הטור דה פרנס מגיעים מ-27 מדינות, כשספקיות הרוכבים הגדולות ביותר הן כמובן צרפת וספרד עם 42 רוכבים לכל מדינה. לישראל אין לצערנו עדין רוכב בטור דה פראנס.

טור דה פראנס 2013. רויטרס
החגיגה בקורסיקה הגיעה לסיום/רויטרס

קבוצת הבריחה נסגרה כ-20 ק"מ לסיום. היו ניסיונות של רוכבים לפרוץ קדימה שנסגרו על ידי הדבוקה העיקרית. במאוץ לקו הסיום היה כאמור סיימון ג'ראנס מהיר מפיטר סאגאן ומצלמות הפוטו פיניש קבעו את הניצחון שלו בס"מ בודדים על קו הסיום.

מחר הטור דה פראנס עובר לקטע הרביעי, הצבעוני והמעניין של מירוץ קבוצתי כנגד השעון בן 25 ק"מ בטופוגרפיה מישורית ברחובות העיר ניס. העיר הדרומית אירחה את הטור כבר 35 פעמים, והמירוץ יעבור גם בטיילת המפורסמת לאורך חוף הים Promenade des Anglais. זה יהיה בעיקר מאבק של הרבה יוקרה, כבוד ואגו בין הקבוצות כדי להציב את המוביל של הקבוצה בעמדה טובה לקראת השלבים הבאים. הקבוצות הבכירות כמו אומגה פארמה – קוויק סטפ , קבוצת סקאי, מוביסטאר, והקבוצות האמריקאיות כמו גארמין שארפ, BMC הן מועמדות טבעיות לניצחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully