וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד השלבים ההזויים בתולדות הטור דה פראנס

אייבי גילת, מאונטן בייק אקשן, בשיתוף "אופניים"

29.6.2013 / 20:50

המנהלים הופתעו, הכוכבים נפצעו ורק צעיר אחד מגרמניה ידע להתעשת בזמן. אייבי גילת מסכם את הפתיחה המטורפת של הטור דה פראנס ה-100

"זו ממש בושה שהיום הראשון של הטור דה פראנס החל בבלגן כל כך גדול", אמרו מנהלי של סקסו בנק בהודעה שפרסמו מיד לאחר סיום השלב הראשון של הטור בעיר באסטיה שבקורסיקה. "קודם כל הודיעו לנו שקו הסיום הוקדם בשלושה קילומטרים בגלל האוטובוס נתקע על קו הסיום. הודענו לרוכבים ולכן הם גם יצאו לספרינט כל כך מוקדם. מיד לאחר מכן קיבלנו הודעה שקו הסיום הוחזר למקומו המקורי, הודענו לרוכבים ואז אירעה התאונה. אנחנו בטוחים שהתאונה ארעה בגלל הבלגן הזה, רוכבים רבים נפלו ונפצעו ובהם אלברטו קונטאדור שעד כתיבת שורות אלה לא ברור מה מצבו".

לאתר MBA בשיתוף אופניים

אלברטו קונטאדור רוכב אופניים ספרדי, טור דה פראנס 2013. GettyImages
בין הפצועים בתאונה. אלברטו קונטאדור/GettyImages

הקטע הראשון של הטור דה פראנס, מפורטו וקיה לבאסטיה, היה אמור להיות קטע מישורי קלאסי באורך של 213 ק"מ. לכאורה עוד יום עבודה במשרד. אבל המהדורה ה-100 של הטור דה פראנס, שנפתחה לראשונה בהיסטוריה של הטור באי קורסיקה ,סיפקה לקראת קו הסיום לא מעט אקשן ודרמות למכביר.

נתחיל מהסוף. גיבור היום הוא ללא ספק המאיץ הגרמני הצעיר והמוכשר בן ה-25 של קבוצת ארגוס שימנו, מרסל קיטל, שהאיץ וחצה ראשון את קו הסיום. קיטל ניצח עד כה ב-12 מרוצים השנה, והוסיף למאזנו המרשים את הניצחון הגדול בקריירה שלו עד כה כשניצח את הקטע הראשון בטור דה פראנס ה-100. עבור קיטל שנאלץ לפרוש בשנה שעברה בשלבים המוקדמים של הקטע החמישי בשל בעיות במערכת העיכול, זה היה סוג של תיקון. קיטל זכה היום גם בחולצה הירוקה של המאיצים וגם חולצת הרוכב הצעיר המהיר ביותר מתחת לגיל 25 (חולצה לבנה), ומחר בקטע השני של הטור ילבש את החולצה הצהובה של המוביל. קבוצתו ארגוס שימנו ההולנדית תעשה כל שביכולתה כדי שיגן עליה בעוד מספר קטעים.

במקום השני הגיע אלכסנדר קריסטוף, המאיץ הנורבגי בן ה-25 של הקבוצה הרוסית קאטושה, שזכה במשחקים האולימפיים במדליית ארד. ואילו את המקום השלישי על הפודיום השלים הרוכב הכי צעיר השנה בטור, דני ואן פופל בן ה-19 מקבוצת וקנסוליל ההולנדית.

האוטובוס התקוע מפונה מקו הסיום, טור דה פראנס 2013. GettyImages
האוטובוס שנתקע גרם לפציעות הרבות?/GettyImages

זה היה אחד השלבים הכי הזויים בתולדות הטור דה פראנס, כאשר הדרמה העיקרית התרחשה כשהפלוטון שסגר על הבריחה המוקדמת היה במרחק של 12 ק"מ מקו הסיום. אוטובוס של קבוצת אוריקה גרין אדג' האוסטרלית נתקע ממש על קו הסיום, מתחת לשער, בלי יכולת לזוז. המארגנים שנכנסו ללחץ החליטו תוך כדי תנועה להזיז את קו הסיום 3 ק"מ קדימה מקו הסיום המקורי. ואז כאשר הפלוטון "אוכל" 1 ק"מ לדקה הצליחו איך שהוא להוריד אוויר מהגלגלים של האוטובוס וקו הסיום הוחזר למקומו המקורי.

בינתיים, ברכבת המסחררת של הפלוטון, ארעה התרסקות רבת משתתפים שהורידה את מיטב המאיצים אל האספלט וביניהם המועמד העיקרי לניצחון מארק קבנדיש. כן הריחו את האספלט מקרוב פיטר סגאן, אלברטו קונטאדור שחומרת פגיעתו כרגע איננה ברורה, אלוף העולם ברכיבת נג"ש טוני מרטין עם חשד לשבר בעצם הבריח, ואנדרה גרייפל שסבל מתקלה טכנית במעביר האחורי שלו.

מנהל המרוץ ז'אן פרנסואה פשו הודיע לאחר מכן לסוכנויות הידיעות, שבשל העובדה ששרר בלבול גדול ושקו הסיום הועבר מספר פעמים, כל הרוכבים יקבלו את אותו הזמן.

תאונה בטור דה פראנס 2013, במרכז הרוכב טוני מרטין. AP
חשד לשבר בעצם הבריח. טוני מרטין, במרכז/AP

מנצח הקטע מרסל קיטל היה מאושר מאוד וזה מה שהיה לו לומר מיד לאחר הטקס: "הקבוצה עשתה עבודה מדהימה, ובסופו של דבר הם עשו ליד אאוט מושלם. אני חושב שהיה לנו מזל, שהם הצליחו לגרור את האוטובוס משם. אין לי מילים, זה לא ייאמן. אני כל כך שמח. זה בהחלט ללא ספק היום הגדול ביותר בכל החיים שלי תודה גדולה לכולם".

דקות רבות של חרדה עברו גם על קבוצת סקיי, כאשר המועמד הפייבוריט כריס פרום הבריטי התרסק באזור הניטראלי אבל ללא פגיעות מיוחדות. השלבים הראשונים בכל טור הם מאוד תזזיתיים ועצבניים והמועמדים הבכירים צריכים להיזהר ולשמור על עצמם.

מחר ייערך הקטע השני בטור דה פראנס ה-100, עם 154 ק"מ מבאסטיה לאז'קסיו. המארגנים שרוצים בכל פעם להפתיע מחדש הכניסו השנה חידושים מעניינים. הקטע השני אינו ארוך, אבל הוא מפתיע בכך שהוא די הררי וכולל כבר בשלב זה של המרוץ ארבע עליות מדורגות ושתי עליות רציניות - קול דה לה סרה (מעל חמישה ק"מ בשיפוע של כ 7%) וכן קול דה ויזאבונה (4.5 ק"מ עם שיפוע של 6.5%). לא מדובר כאן בעליות של "עיזי ההרים" וקשה לצפות בשלב זה מי יחצה ראשון את קו הסיום, אם כי ניתן לצפות שמאיצים דוגמת פיטר סגאן או פיליפ ז'ילבר שיכולים גם לטפס יוכלו לבוא לידי ביטוי.

מיני שערוריה בקטע הראשון הדרמטי של הטור דה פראנס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully