וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב מול ברואה במוקדמות הליגה האירופית

האדומים ייצאו ב-18 ביולי למשחק הראשון בסיבוב המוקדמות השני, ויארחו את הבולגרים שבוע לאחר מכן. הכירו את היריבה

הפועל תל אביב, שסיימה את העונה החולפת במקום השלישי בליגת העל, הוגרלה היום (שני) בסיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית מול ברואה סטארה זגורה הבולגרית. האדומים, שהעפילו ארבע פעמים לשלב הבתים של המפעל השני בחשיבותו, יתארחו ב-18 ביולי אצל מחזיקת הגביע הבולגרית ויארחו אותה בבלומפילד שבוע לאחר מכן.

המאמן רן בן שמעון אמר: "מבחינתי כל קבוצה שהיתה מוגרלת היתה קשה. האתגר הגדול שלנו הוא להפוך את הפועל לקבוצה חזקה שתעמוד באתגרים שעומדים בפניה".

בגזרת השגרירים, סטנדרד ליאז' של גיא לוזון ודודו ביטון תפגוש בסיבוב המוקדמות השני את המנצחת בין KR (איסלנד) לגלנטורן (צפון אירלנד). רובין קאזאן וביברס נאתכו יתמודדו במפגש כפול מול יגודינה, מחזיקת הגביע הסרבי. אנורתוזיס, שבסגל שלה עדיין נמצא משה אוחיון, תשחק מול המנצחת במפגש בין טרנס נרבה (אסטוניה) לגלפה (שבדיה).

מאמן הפועל תל אביב, רן בן שמעון, עם שחקן הקבוצה איתי שכטר. ניב אהרונסון
יובילו את הפועל תל אביב לשלב הבתים בפעם החמישית? רן בן שמעון עם איתי שכטר/ניב אהרונסון

ברואה הבולגרית היא קבוצה צנועה גם במונחים אירופים. היא זכתה באליפות אחת בשנות ה-80 ובשני גביעים, ב-2010 וכאמור ב-2013. בקבוצה שסיימה את העונה החולפת במקום השביעי, משחקים כמה זרים פורטוגלים. הבולטים ביניהם הם הקשר-חלוץ דויד קאיאדו והקשר האחורי יליד ברזיל, אליאס.

מלך שערי הקבוצה בעונה האחרונה היה גאורגי אנדונוב (29), שכבש 12 שערים. הקבוצה הנחיתה לאחרונה השוער בלאגוי מאקנדז'ייב שהגיע אליה בהעברה חופשית מצסק"א סופיה ואת הקשר גאורגי בוז'אנוב שהגיע בהשאלה ממיניור פרניק. את הקבוצה מאמן בלם העבר פטאר הובצ'ב, ששיחק בהמבורג ופרנקפורט ולבש את מדי נבחרת בלגריה 35 פעמים.

לאחר הזכייה בגביע הראשון, ערכה ברואה את הופעת הבכורה שלה במסגרת הליגה האירופית, כשנכנסה למעגל המשחקים בסיבוב המוקדמות השלישי. היא הוגרלה מול ראפיד וינה וסיימה ב-1:1 ביתי, אבל הפסידה 3:0 בגומלין והודחה. הישג השיא שלה באירופה הוא רבע גמר גביע המחזיקות ב-1973/4 ושמינית גמר באותו מעפל בחלוף שש שנים.

שחקני ברואה מניפים את גביע בולגריה. רויטרס
זכו בשני גביעים. שחקני ברואה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully