וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: מכינים את הליינאפ

יובל קליין

19.6.2013 / 14:48

הקריירה של ריאן ברון נעה בין מלך במילווקי לשחקן שנוא בליגה. יובל קליין סוגר שבוע ומחמיא לכוכב החדש של פיטסבורג

השבוע, לראשונה בקריירה שלו, ריאן ברון נכנס לרשימת הפצועים. גם העונה האאוטפילדר של מילווקי ממשיך בכושר המעולה, אותו התרגלנו לראות ממנו בעונות האחרונות. עד לפציעה בבוהן ימין הוא חבט ל-30.4 אחוזים, עם תשעה הומראנים ו-36 הכנסות רצים. אמש (שלישי) גם נודע שכרגע ברון במקום הרביעי ב-NL מבחינת הצבעות למשחק האולסטאר ביולי, מה שמחזק את מעמדו של ה-MVP לשעבר כסופרסטאר. אלא שכאן נשאלת השאלה איזה סוג של סופרסטאר? האם הוא "ילד טוב", סטייל באסטר פוזי או ג'סטין ורלאנדר או סופרסטאר שנוי במחלוקת, דוגמת אלכס רודריגז?

ריאן ברון שחקן מילווקי ברוורס. Marc Serota, GettyImages
מזמן לא נראתה בליגה דמות כה שנויה במחלוקת. ריאן ברון/GettyImages, Marc Serota

לא סתם ההשוואה היא לא-רוד, שעוד לא שיחק משחק אחד העונה, אבל עלול למצוא את עצמו מושעה ל-100 משחקים בעקבות פרשת הרופא ממיאמי, בה עיתון מקומי פרסם רשימות של שחקנים שביקרו בקליניקה בעיר, שם סופקו להם חומרים אסורים. ברון מופיע באותה רשימה אף הוא והדמיון בין השניים לא מפסיק שם. בשנת 2003 רודריגז זכה ב-MVP, אך נתפס בבדיקת חומרים אסורים, ממש כמו האאוטפילדר היהודי של הברוורס, שמספר חודשים אחרי שזכה בתואר השחקן המצטיין ב-2011, נמצא אשם וניצל עקב כשל בפרוטוקול העברת בדיקת השתן. ההאשמות נגד ברון, שהכחיש הכול מהרגע הראשון, בוטלו אומנם, אבל הכתם נשאר.

בעונת ה-MVP שלו, ברון סחב את מילווקי להופעת הפלייאוף השנייה שלה בלבד ב-30 שנים והעיר התאהבה בו כפי שהיא רגילה לעשות רק עם שחקני גרין ביי פאקרס. בזמן שברון הואשם, אוהדי הברוורס האמינו שהוא חף מפשע וערכו מפגני תמיכה בו. אפילו הקבוצה השקיעה את מיטב כספה בשחקן ונתנה לו חוזה של 105 מיליון דולר לחמש שנים. בתמורה הוא החזיר בעונה שעברה שיא קריירה של 41 הומראנים ומקום שני במרוץ לתואר ה-MVP. למרות זאת, בקרב שחקני הליגה האחרים, ברון מצטייר בצורה שונה לחלוטין. כשהשחקנים נשאלו: "איזה שחקן הכי פחות היית רוצה שיישב לידך בספסל?", הוא הגיע למקום השלישי בסקר של מגזין ESPN. "אף אחד לא אוהב את ברון", אמר שחקן אנונימי למגזין, "הוא רימה".

בניגוד לא-רוד, שההחלטה על עתידו הקרוב לא תשפיע על היאנקיז, זו של ברון תקבע המון לגבי מילווקי. הקבוצה סובלת מעונה חלשה מאוד, שנובעת מוויתור על מספר שחקני מפתח בשנתיים האחרונות. כרגע הברוורס במקום האחרון ב-NL מרכז והמגיש מספר 1 של הקבוצה, קייל לוהש, כבר הכפיל את כמות ההפסדים שלו מהשנה שעברה בסנט לואיס. כדי לסיים איכשהו עם מאזן חיובי, מילווקי חייבת את ריאן ברון. ומכאן, לנבחרת השבוע.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אלכס רודריגז שחקן ניו יורק יאנקיז. Paul Sancya, AP
היום כבר ממש לא כבוד גדול להיות ברשימה שלו. רודריגז/AP, Paul Sancya

תופס: דרק נוריס (אוקלנד אתלטיקס) – שבוע ענק לאוקלנד, שניצלה את היכולת הרעה של טקסס כדי לתפוס את המקום הראשון ב-AL מערב ערב הסדרה בין הקבוצות, שנפתחה הלילה (עם עוד ניצחון של אוקלנד). האייז רשמו סוויפ על היאנקיז ובמשחק הראשון בסדרה הזו, נוריס הכניס ארבעה רצים ורשם הומראן. למחרת הוא זכה ליום מנוחה, אך חזר למשחק השלישי בסדרה כדי לרשום עוד RBI. נוריס חולק את עמדת התופס עם ג'ון ג'ייסו ושניהם כבר הכניסו העונה 27 רצים.

בסיס ראשון: אדם דאן (שיקגו וייט סוקס) – זה לא קורה הרבה, אבל מדי פעם מצליח דאן לחבוט בכדור. כשזה כן קורה, הוא בדרך כלל מייצר ריצה. שחקן הבסיס הראשון, שנכשל לעמוד בציפיות שנוצרו ממנו לאחר שזכה לחוזה הגדול, הצליח להראות השבוע את כוחו עם ארבעה הומראנים. למרות זאת, הוויט סוקס הפסידו שישה משחקים השבוע והם במקום האחרון ב-AL מרכז, אבל לפחות האוהדים זוכים לסוג של נחמה כשהם רואים את דאן, לו יש כבר 18 הומראנים העונה. השחקן רחוק ארבעה הומראנים בלבד מלהשתוות לחברו לקבוצה פול קונרקו במאזן הקריירה ולעבור בכך את מייק פיאצה במקום ה-45 בכל הזמנים.

בסיס שני: ניל ווקר (פיטסבורג פייראטס) – האגדה בפיטסבורג מספרת שבכל וורלד סירייס בו זכתה הקבוצה, תמיד אחד משחקניה היה יליד העיר. כאן נכנס לתמונה ווקר, שנולד בפיטסבורג ורשם הומראן השבוע בסדרה מול האלופה סן פרנסיסקו, אותה ניצחו הפיראטים, שעומדים כרגע 13 משחקים מעל מאזן חצוי. פיטסבורג משחקת בימים אלה בסינסינטי והדברים התחממו בין היריבות לאחר שווקר נפל לרצפה מהגשה של ארולדיס צ'פמן, שהייתה קרובה לפגוע בו. ווקר טען לאחר המשחק שהקלוזר של הרדס חיפש אותו בכוונה ויהיה מעניין לעקוב אחרי המשחק השלישי בסדרה, שייערך הלילה.

שורטסטופ: איאן דזמונד (וושינגטון נאשיונלס) – הקבוצה מהבירה לא נמצאת במקום בו ציפתה להיות עקב פציעות של מספר שחקני מפתח. בינתיים, מי שדווקא מצליח לסחוב אותה כמה שאפשר הוא דזמונד, שסגר השבוע 50 משחקים רצופים ללא טעות הגנתית והכניס שבעה רצים הביתה. בנוסף, הוא הראה כישורי מנהיגות כאשר דיבר בחדר ההלבשה מול שאר השחקנים ואמר להם שהם לא מצליחים להראות את הכישורים שלהם כי הם לחוצים מדי. אולי כדאי שדזמונד יסתכל קודם במראה ויירגע עם המחבט, כי הוא מוביל את ה-NL בסטרייקאאוטים בעמדה שלו.

בסיס שלישי: ג'ייסון ניקס (ניו יורק יאנקיז) – עם החדשות על הפציעה החדשה של קווין יוקיליס, שתשבית אותו ל-10-12 שבועות נוספים, הגיע הזמן לתת קרדיט למחליפו, שעושה עבודה לא רעה. ניקס בן ה-30 הגיע עם אפס ציפיות ובינתיים מצליח לשמור על מקומו בהרכב בזכות, כשהוא עולה לבסיס ב-31.9 אחוז מהמקרים. השבוע הוא רשם שבע חבטות והוביל קאמבק מול האיינג'לס עם סינגל מכריע.

איאן דזמונד שחקן וושינגטון נשיונאלס. Drew Hallowell, GettyImages
סוחב על הגב קבוצה מקרטעת. דזמונד/GettyImages, Drew Hallowell

אאוטפילד: קרלוס בלטראן (סנט לואיס קרדינלס) – ערב ההופעה של זאק ווילר במדי ניו יורק מטס, אליה הוא הגיע בטרייד של הקבוצה עם סן פרנסיסקו תמורת בלטראן, האאוטפילדר עדיין חי ובועט למרות גילו המתקדם (36). בלטראן מוביל את כל שחקני האאוטפילד בהצבעות לאולסטאר והוא חובט ל-31 אחוזים עם 17 הומראנים. השבוע הוא רשם שני הומראנים נגד מיאמי במשחק אחד וגם הלילה נגד הקאבס שלח כדור ליציעים. ביום ראשון הוא איבד רצף של 16 משחקים עם חבטה, אך הקרדינלס עדיין נראים טוב ובטוח במקום הראשון בליגה.

אאוטפילד: ג'אנקרלו סטנטון (מיאמי מארלינס) – מסכן ג'אנקרלו. לא רק שהוא השחקן הנורמלי היחידי בשדה של המארלינס, הוא גם משחק מדי יום באצטדיון ביתי ריק. שלשום הפך סטנטון לשחקן התשיעי בתולדות הליגה עם 100 הומראנים ב-400 המשחקים הראשונים שלו. המארלינס עדיין הקבוצה הכי גרועה בליגה ונותר רק לקוות שמישהו ישחרר את סטנטון לחופשי בקרוב, כדי שנוכל לראות את הכוח שלו ברגעי האמת.

אאוטפילד: קייל בנקס (סן דייגו פאדרס) – הפאדרס רצים קדימה ושמונה ניצחונות בעשרת המשחקים האחרונים נתנו להם מאזן חיובי די נדיר. הקבוצה רחוקה רק שני משחקים מהמקום הראשון ב-NL מערב הצפוף ועושה זאת בין היתר בזכות בנקס, שהרגיש מצוין בסדרה הביתית נגד אריזונה וסיים עם שני הומראנים וארבע הכנסות רצים בסוויפ של סן דייגו.

ג'נקרלו סטנטון שחקן מיאמי מארלינס. Christian Petersen, GettyImages
לו רק היה משחק בקבוצה טובה יותר. סטנטון/GettyImages, Christian Petersen

מגיש פותח: מקס שרצר (דטרויט טייגרס) – כיף להיות חלק מהרוטציה של דטרויט, שמובילה את ה-AL ב-ERA וניצחונות. עוד יותר כיף לשרצר, שניצח את עשרת המשחקים הראשונים שלו העונה, דבר שרק 12 מגישים עשו לפניו מאז 1916. השבוע, קנזס סיטי ובולטימור זכו לטעימה מהיד הימנית של המגיש, שמחזיק באחוזי החבטה הנמוכים ביותר במייג'ור נגדו (17.9). ההגשה הקטלנית שלו היא הפאסטבול, שהשיג לו כבר 53 סטרייקאאוטים העונה, יותר מפליקס הרננדז זוכה הסיי יאנג המכהן. בשבת הוא יפגוש את בוסטון במטרה לעשות היסטוריה ולהשוות את השיא של רוג'ר קלמנס עם 11 ניצחונות מ-11 משחקים.

מגיש שני: גריט קול (פיטסבורג פייראטס) – כמות המגישים הצעירים שזורמים לליגה בשנים האחרונות היא דבר שכיף לעקוב אחריו והשבוע הצטרף לחבורה הבחירה הראשונה של דראפט 2011. הרוקי ניצח את שני המשחקים הראשונים שלו והפך לראשון שמנצח שני זוכי סיי יאנג לשעבר (זאק גריינקי וטים לינסקאם) בשתי הופעות הבכורה שלו. התופס הוותיק של הקבוצה ראסל מרטין אמר עליו שהוא מחזיק בפאסטבול הכי טוב שהוא אי פעם תפס ממגיש. יש עתיד.

גריט קול שחקן פיטסבורג פייראטס. Justin Aller, GettyImages
עוד טאלנט שכיף לעקוב אחריו. גריט קול/GettyImages, Justin Aller

עוד בוטנים מהליגה

• פרדי פרימן הוא השחקן שרשם את האאוט האחרון של אטלנטה בשנה שעברה, אבל דווקא הוא השחקן שתרצו לראות ברגעי ההכרעה, אחרי שרשם כבר שש חבטות ניצחון מאז 2011.

• ברתולו קולון ניצח את ששת המשחקים האחרונים שלו והשווה בכך את שיא המועדון של אוקלנד, אותו רשם דן הארן ב-2006.

• האוריולס מובילים את הליגה עם 155 דאבלים, יותר מכל קבוצה אחרי 70 משחקים מאז 1916.

• היום חוזרים הדודג'רס לשחק בניו יורק מול היאנקיז לראשונה מאז זכו שם בוורלד סירייס ב-1981.

  • עוד באותו נושא:
  • ריאן ברון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully