וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי ריקן חתם לשלוש שנים בציריך השוויצרית

17.6.2013 / 17:23

קשר בית”ר ירושלים עובר לקבוצת הצמרת משוויץ, מה שימנע מהבית"רים זכאות לדמי השבחה. הקשר ירוויח 250 אלף יורו לעונה במדי הקבוצה שסיימה במקום הרביעי בעונה החולפת: "בר מזל להצטרף לקבוצה גדולה". מקורב לטביב: "אם הוא היה מקבל את הקבוצה, ריקן היה נשאר"

אבי ריקן, קשרה של בית"ר ירושלים ואחד השחקנים המצטיינים בעונה החולפת בליגת העל, חתם לשלוש שנים בשורות פ.צ ציריך, קבוצת הצמרת השוויצרית. ריקן, ירוויח כ-250 אלף יורו לעונה במדי הקבוצה השוויצרית והוא משדרג את הקריירה שלו אחרי עונת פריצה בבית"ר. ריקן, העדיף לעבור לאירופה על פני חתימה באחת הקבוצות הגדולות שהיו מעוניינות בו, ביניהן מכבי תל אביב ומכבי חיפה. השחקן אמר לאחר החתימה: "מרגיש בר מזל להיות חלק מקבוצה גדולה בעתיד".

בבית"ר בנו על מעבר של השחקן לקבוצה בישראל, מה שהיה מבטיח דמי השבחה בגובה 2.5-3 מיליון שקלים, אך מכיוון שהשחקן מעל גיל 24, מעבר לאירופה לא יזכה את הבית"רים בדמי השבחה וריקן למעשה עבר לציריך ללא תמורה.

מאסימו ריצו, המנהל הספורטיבי של ציריך, אמר לאתר הרשמי של המועדון: "אבי ריקן יציג את האיכויות שלו מההתחלה ויחזק את הקבוצה". הנשיא אנצ'ילו קאנפה הוסיף: "אנחנו מאושרים שבפעם הראשונה ישחק אצלו שחקן נבחרת ישראל".

מבית"ר ירושלים נמסר בתגובה: "מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים מברך את קשר הקבוצה בחמש העונות האחרונות על הצטרפותו לפ.צ ציריך. במשך כל העונות בהן שיחק ריקן בבית"ר החל מקבוצת הילדים וכלה בקבוצה הבוגרת, הוא שימש סמל ודוגמא למצוינות, מקצוענות ונאמנות. אנו מאחלים לו בהצלחה בהמשך דרכו ומודים על התקופה בה לבש את מדי בית"ר".

מקורב לאלי טביב הוסיף: "עצוב שבית"ר איבדה את ריקן וגם לא רואה על זה שקל. אם טביב היה מקבל את הקבוצה, לפני שבועיים ריקן היה חתום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עובר לאירופה. אבי ריקן במעמד החתימה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעמותת האוהדים נמסר: "העמותה מברכת את אבי ריקן על חתימתו בפ.צ. ציריך ועל הגשמת חלומו. חשוב לציין כי הדירקטוריון והעמותה ביקשו כבר בינואר מאיציק קורנפיין להחתים את אבי ריקן על חוזה, אך ללא הועיל. כתוצאה מכך וכפי שחששנו, בית?ר הפסידה מיליוני שקלים בעבור דמי השבחה אשר יכלו לשלם את המשכורות שהמועדון חייב לעובדיו. עצוב לנו מאוד ששחקן בית נוסף עוזב את המועדון ואנו רואים זאת כהמשך ישיר לניהול השערורייתי בבית?ר ירושלים בשנים האחרונות. אפשר רק ללמוד ממכבי חיפה שאמרו לאייל גולסה "תחתום או תשב ביציע", לצערנו בחיפה השאיפה היא להצליח ובבית?ר למעשה אין שאיפות".

ריקן, 24, גדול במחלקת הנוער של בית"ר ירושלים ובתחילת דרכו העביר עונות השאלה במכבי הרצליה והפועל פתח תקוה. בקיץ 2009 שב לבית"ר ואשתקד רשם עונת פריצה נפלאה בה כבש 11 שערי ליגה ופרח בתפקידו החדש כקשר קדמי. היכולת הטובה סידרה לו גם הופעות בכורה במדי הנבחרת הבוגרת. ריקן סיים את חוזהו בבית"ר והיה מבוקש במספר קבוצות בליגת העל ביניהן מכבי תל אביב ומכבי חיפה, אך כאמור העדיף את האופציה השוויצרית.

למרות שהליגה השוויצרית אינה נחשבת לאחת החזקות באירופה, פ.צ ציריך היא אחת מקבוצות הפאר השוויצריות וברזומה שלה 12 אליפויות (האחרונה ב-2009) ושבעה גביעים (האחרון ב-2005). את העונה החולפת סיימה הקבוצה במקום הרביעי והיא תשחק במוקדמות הליגה האירופית. מאמן הקבוצה הוא אורס מייר (52) ובסגל הדי צעיר בולטים חלוצי נבחרת שוויץ מריו גברנוביץ' ויוסיפ דרמיץ' וכן שחקן שחקן נבחרת טוניס אמינה שרמיטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully