וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפטר את בלאט, בשבילו ובשבילכם

17.6.2013 / 9:40

מכבי ת"א לא רוצה את מאמנה, אך לא רוצה לשלם לו פיצויים. שי האוזמן מייעץ לצדדים להיפרד עכשיו, לפני שזה ייעשה מכוער

יש לקחת בערבון מוגבל ראיונות תקשורתיים עם עובדים ששוחררו ממקום עבודתם. בטח ובטח כשמדובר במנהל קבוצה שחש נבגד ומתראיין מיד לאחר ההודעה על שחרורו. ובכל זאת, כשגור שלף מספר לאוהד גרינוולד שהסיבה לפיטוריו/ שחרור ממכבי היא, ככל הנראה, מידת קרבתו למאמן דיוויד בלאט – אין סיבה שלא להאמין לו. הגרסה הזו הגיונית ומתיישבת היטב עם כל מה שאנחנו יודעים על מה שקורה במכבי תל אביב. וכל זאת עוד לפני הסיפורים והשמועות אשר מציפים את השלולית המקומית לגבי מה הצדדים הניצים שם באמת חושבים אחד על השני. אז מכבי תל אביב, שראשיה הביעו לא אחת, לציטוט ובמיוחד שלא, את חוסר שביעות רצונם מעבודתו של הקואץ' שלהם, מדיחים מנהל קבוצה בגלל קרבתו לאותו מאמן. SAD BUT TRUE.

מאמן מכבי תל אביב דייויד בלאט לצד מנהל הקבוצה, גור שלף. קובי אליהו
הודח בגלל קרבתו למאמן. שלף ובלאט/קובי אליהו

אז בואו נפנה כאן להנהלת מכבי. תנו לו ללכת. כל מי שאי פעם ניהל קבוצת כדורסל או כדורגל מכיר היטב את הדילמה הזאת. כששחקן או מאמן שאינך חפץ ביקרו תקוע אצלך רק בגלל חוסר היכולת או הרצון לשאת במלוא עלות החוזה שלו. כשמעביד "רגיל" במשק רוצה לפטר עובד, הוא מחויב בפיצויי פיטורין. כשיו"ר רוצה לפטר מאמן, הוא צריך לשלם את מ-ל-ו-א שכרו החוזי. וזה בדיוק השלב שבו מתחילים לחפש את הדרכים לגרום לו לעזוב בעצמו. וזה בדיוק השלב שבו העסק נהיה (עוד יותר) מכוער.

אתם הרי יודעים שאתם לא רוצים אותו במכבי כבר די הרבה זמן. החשש מחוסר הלגיטימציה הציבורית לביצוע מהלך בלתי פופולרי שכזה כבר לא אמור להיות חזק כבעבר, לאור אירועי העונה בכלל וסיומה בפרט. כימיה מינימלית אשר נדרשת בין מאמן לבין הנהלה כבר לא תהיה כאן. אף אחד לא יכול להיכנס לכם לכיס ושיקולים כלכליים הם לחלוטין הפררוגטיבה של ההנהלה הצהובה.

אבל דחילק, אתם יודעים שדיוויד בלאט לא יישאר מובטל ולא ימצא עצמו מאמן את בית"ר גן יבנה שתשלם לו 2,500 שקל בחודש. תהיה לו קבוצה בכירה אחרת, כראוי למעמדו ויכולותיו. והיא תשלם לו, במקרה הפסימי ביותר, לא הרבה פחות מכם. פדרמנים יקרים, הדרך לשיקומה של הקבוצה עובר גם בהתנהלות הניהולית שלכם. זה הזמן שלכם לתת לו ללכת. כן, אתם צריכים לפטר את דיוויד בלאט. בשבילכם – ובשבילו.

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי לצד דייויד פדרמן. ברני ארדוב
דחילק, שחררו אותו כבר. מזרחי ופדרמן/ברני ארדוב

ואולי צריך בכלל לפנות למאמן עצמו. דיוויד, תעזוב אותם. תתפטר. אתה הרי יודע בדיוק מה הם חושבים עליך, ומה אתה חושב עליהם. הקבוצה שלך העונה נבנתה טלאי על טלאי, ולא רק בגלל מחדלים מקצועיים. בעיקר בגלל קבלת החלטות בלתי עניינית. שחקן אחד הוחתם על הראש שלך, אחר בגלל שצריך לתת קרדיט למערך הסקאוטינג ולרצון לבחור שחקנים על בסיס קונסוליום בין כו-לם. שלישי הוחתם כי אין ברירה, הרי לא נעים להשפיל אותך לגמרי. ככה זה גם נראה בסוף – סגל של פשרות. של כיפופי ידיים.

אתה גם יודע שהעונה הזו הייתה עונה לא טובה שלך ברמה האישית. גם מקצועית, גם התנהלותית. אולי בגלל הלחץ וחוסר השקט כתוצאה מהרחשים מבחוץ. אולי דווקא ההתנהלות שלך הציתה אש חזקה יותר כלפיך. ואולי אלה גם הביצה וגם התרנגולת. אנחנו בטח שלא רוצים להיכנס לקבלת ההחלטות הכלכלית והמשפחתית שלך. בסופו של יום, יש סדר עדיפות ברור בחיים, כשהכדורסל או מקום העבודה לא יכולים להיות ראשונים. אבל אם כן יש לך אפשרות ללכת – תלך. אל תמתין לעונה טובה יותר שתאפיל על עונת אבדן האליפות. אל תחכה שהם יראו לך את הדרך הביתה, בדרך כזו או אחרת. תיזום – ותתפטר.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב בכדורסל שמעון מזרחי יו"ר. ניב אהרונסון
אל תחכה לעונה טובה יותר. לך כל עוד אתה יכול. בלאט/ניב אהרונסון

דיוויד בלאט היה וישאר אחד המאמנים הטובים ביותר ביבשת. עונה רעה אחת בצהוב לא תשנה את העובדה הזאת. מכבי תל אביב הייתה ותישאר אימפריה בקנה מידה אירופאי. לפעמים גם מערכת יחסים מצוינת מגיעה אל קיצה. ומערכת היחסים הזו רחוקה מאוד מלהיות מצוינת. הגיע הזמן, אומרת אמי, לסיים את הפארסה. את ההנהלה של מכבי תל אביב לא ניתן להחליף. את המאמן כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully