וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי אוחנה ימשיך שנה נוספת בנבחרת הנוער

14.6.2013 / 8:43

בהתאחדות רצו למנות את אוחנה לצד מיכאל נס בצעירה, אך הוחלט לא לבצע שינויים בשנה הקרובה. גם חזן ופביאן ימשיכו

אלי אוחנה, מאמן נבחרת הנוער של ישראל ימשיך בתפקידו קדנציה נוספת. אוחנה, שמאמן את נבחרת הנוער בחמש השנים האחרונות ימשיך בתפקיד לפחות שנה נוספת, כך הוחלט על ידי גורמים בכירים בהתאחדות לכדורגל.

מלבד אוחנה, גם אלון חזן ימשיך כמאמן נבחרת נערים א' ועופר פביאן כמאמן נבחרת נערים ב'. יו"ר ההתאחדות אבי לוזון ומאמן העל של נבחרות ישראל ומאמן הנבחרת הצעירה החדש מיכאל נס קיבלו החלטה משותפת שלא לבצע שינויים בשנה הקרובה בנבחרות הצעירים וסיכמו על המשך עבודתם של השלושה.

בהתאחדות לכדורגל קיימו לא מעט שיחות עם נס ולאורך תקופה היו תכניות לבצע שינויים פרסונליים כאשר אחת התכניות הייתה לתת לאוחנה תפקיד לצידו של המאמן הגרמני אולם אחרי מספר שיחות של לוזון ונס עם בכירים בהתאחדות הוחלט כי בשנה הקרובה לא יבוצעו שינויים.

אלי אוחנה מאמן נבחרת הנוער של ישראל. ברני ארדוב
ממשיך בתפקיד. אלי אוחנה/ברני ארדוב

עם עצם הגעתו של מיכאל נס לישראל אבי לוזון החליט על שינוי תפיסה. אחרי כל השיחות התייעצות של לוזון ובכירי ההתאחדות עם מספר אנשי מקצוע בכירים ביבשת ועל סמך דו"חות שקיבלו אחת המסקנות הברורות הייתה כי לא חשוב מי יהיה מאמן הנבחרת הבוגרת, ישראל לא תגיע לרמות הגבוהות ולא תגיע ליורו או מונדיאלים ללא עלייה אוטומטית כפי שקרה ביורו הצעירות הנערך בישראל.

כאחד הצעדים הראשונים, בהתאחדות הכינו תכנית וינסו להוציא אותה לפועל בהסכמת הקבוצות הגדולות. התכנית היא שאלי אוחנה ושאר מאמני הנבחרות הצעירות בראשות מיכאל נס יבחרו 60 שחקנים בני 14-15 מהמוכשרים ביותר מקרית שמונה ועד אילת שיש ולהביא אותם לחיות בתנאי פנימייה על חשבון ההתאחדות בבית הנבחרות בשפיים. הרציונל הוא כי שחקנים מגיל קטן יהיו בבית הנבחרות מיום ראשון עד חמישי , יתאמנו פעמיים ביום, יקבלו ארוחות תזונתיות, יעבדו בחדר כושר וישנו בבית המלון בשפיים.

ומה לגבי הכסף? מישל פלאטיני דאג לתרומה לצורך הקמת בית מלון בשפיים עבור ההתאחדות לכדורגל. לוזון רוצה שה-60 שחקנים שייבחרו יקבלו תנאים דומים לאלה של מיטב האקדמיות בצרפת ,הולנד וגרמניה, כאשר הם גם יקבלו מורים פרטיים וסיוע לימודי. הבעיה יכולה להגיע מצד הקבוצות. הקבוצות לא ירצו לשתף פעולה כדי מכיוון שזה יכול לפגוע בהן. בסיום היורו לוזון יעלה את התכנית בפני חברי המזכירות וההנהלה וינסה לקדם אותה כאשר המסר הוא שרק אקדמיה לכישרונות שבה השחקנים יהיו בחממה 5-6 שנים תעניק עתיד טוב יותר לנבחרות. בהתאחדות מאמינים כי אפשר להגיע להבנות גם עם שלטונות צה"ל על מנת שיירתמו למשימה הלאומית.

מיכאל נס מאמן כדורגל גרמני. מילות חיפוש: מיכאל ניס. Friedemann Vogel, GettyImages
אין שינויים לפחות בשנה הקרובה. מיכאל נס/GettyImages, Friedemann Vogel

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully