וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: מכינים את הליינאפ

יובל קליין

12.6.2013 / 14:50

יאסייל פויג ועוד שמונה. יובל קליין סוגר את השבוע עם הכוכב הכי סנסציוני בשטח, שמדהים אפילו את ותיקי הדודג'רס

בשמונה המשחקים הראשונים שלו במייג'ור ליג, יאסייל פויג הצליח לרשום שישה עם שתי חבטות או יותר. גם לאייק דייויס יש שישה משחקים עם שתי חבטות או יותר, אלא ששחקן הבסיס הראשון של המטס עשה זאת ב-55 משחקים העונה. השבוע הודיעו המטס שדייויס יחזור למיינור ליג בתקווה שייצא מהענן השחור בו הוא נמצא. דייויס חובט העונה ל-16.1 אחוזים בלבד וכבר רשם 66 סטרייקאאוטים מעצבנים. "הוא צריך לעבוד על החבטה שלו מדי יום בלי לדאוג כל כך על התוצאה. אנחנו חושבים שזה רק לטובתו", אמר הג'נרל מנג'ר סנדי אלדרסון על ההחלטה.

מצד שני, פויג עשה השבוע את הדרך ההפוכה והאאוטפילדר של הדודג'רס הכניס חיים חדשים בקבוצה הנואשת לדחיפה. "זה היה מת", אמר השדר האגדי של הקבוצה וין סקאלי לניו יורק טיימס על האווירה בדודג'ר סטדיום, "הקבוצה הנהדרת הזאת שהם הרכיבו נעלמה ואז הכול השתנה. עם כל הגשה למארק אליס אני יודע שהקהל אומר 'יופי, אנחנו רחוקים רק שתי הגשות מפויג'. הילד הזה מדהים".

יאסייל פויג לוס אנג'לס דודג'רס. Stephen Dunn, GettyImages
הילד הזה מדהים. פויג/GettyImages, Stephen Dunn

הילד שגורם לשדר בן ה-85 להתלהב זוכה כבר להשוואות לבו ג'קסון, סמי סוסה ואפילו למייק טראוט, כי הוא מסוגל לעשות הכול. פויג חבט ל-50 אחוז בשמונה ההופעות שלו בליגה עד כה. הוא רשם ארבעה הומראנים והכניס עשרה רצים. בנוסף, הוא הראה לנו פעמיים כבר את היד המפלצתית שלו ועם זריקה מהאאוטפילד הימני לבסיס הראשון הצליח לשרוף שני רצים.

מהרגע בו גילו קבוצות ה-MLB את האאוטפילדר בן ה-22 ועד שהוא זכה לחוזה עבר בסך הכול חודש. עקב בעיות סוכנים והתקשורת בקובה, פויג לא שיחק בייסבול בשנה שעברה והיה צריך לעבור ביוני למקסיקו כדי להיות זמין למכרז השחקנים הבינלאומיים של הליגה. לסקאוטים היו שלושה ימים בלבד לראות את כישוריו והסיכון היה גדול, אך זה לא מנע מהדודג'רס להגיש את ההצעה המנצחת, 42 מיליון דולר לשבע שנים. אחד הסקאוטים סיפר לניו יורק טיימס שמדובר היה בהחלטה שהתבססה נטו על "אולד סקול סקאוטינג". לאף קבוצה לא היו מספרים על פויג ועיני הסקאוטים היו הפקטור המרכזי בהחלטה של הדודג'רס.

עם כל הכבוד להייפ סביב פויג, הדודג'רס עדיין במקום האחרון ב-NL מערב וגם במשחקים בהם האאוטפילדר החדש נצץ, הקבוצה עומדת רק על מאזן 4:4. הקהל בלוס אנג'לס לא יכול לראות את מאט קמפ, קרל קרופורד, ג'וש בקט וטד לילי בגלל פציעות, אבל מעכשיו יש לו סיבה מעולה להגיע לדודג'ר סטדיום – קוראים לה יאסייל פויג. ולנבחרת השבוע:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

וין סקאלי מתלהב מיאסייל פויג

תופס: ג'רוד סלטלמאקיה (בוסטון רד סוקס) – העונה של בוסטון לא מפסיקה להפתיע. הקבוצה היא הראשונה להשיג 40 ניצחונות העונה והיא מובילה את הליגה עם 5.32 ריצות פר משחק. ההצלחה לא פוסחת על התופס, שחובט ל-28.5 אחוזים והכניס השבוע לא פחות מעשרה רצים הביתה. "בחצי השני של השנה שעברה כל הזמן חלקתי את עמדת ה-DH וזה לא מי שאני", אמר השבוע סאלטי על ההצלחה שלו, "אני תופס ואני מרגיש הכי טוב מאחורי בסיס הבית".

בסיס ראשון: פול גולדשמיט (אריזונה דיאמונדבקס) – שבוע גדול היה לשחקן הבסיס הראשון של אריזונה, שלולא ההצלחה של פויג היה מקנה לו ללא ספק את תואר שחקן השבוע ב-NL. 12 הכנסות הרצים של גולדשמיט השבוע הביאו אותו למקום הראשון בחטיבה עם 59 כאלה. חבריו לקבוצה כבר הכריזו כי מדובר בשחקן הבסיס הראשון הכי טוב בליגה וכי הוא צריך לפתוח באולסטאר. המחמאות הגיעו גם מצד היריבים, כאשר מאמן הג'איינטס ברוס בוצ'י אמר: "מה שהכי מרשים אצלו זה שהוא לא רק חובט טוב, אלא שחקן בייסבול טוב. הוא שחקן בסיס ראשון מעולה וגם יודע לרוץ בין הבסיסים. יש לו את כל המשחק".

בסיס שני: ברנדון פיליפס (סינסינטי רדס) – אולי פיליפס קרא פה בשבוע שעבר על ההצלחה של מאט קרפנטר ונבהל לקראת המאבק על מקומו בנבחרת האולסטאר של ה-NL. הרדס ניצחו את משחקם העשרים ברציפות בריגלי פילד בזכות גרנד סלאם של פיליפס, במשחק בו הוא הכניס את כל ששת הריצות של הקבוצה. הגרנד סלאם הגיע אחרי שבוע בו שחקן הבסיס השני נאלץ לשבת בחוץ עקב פציעה בזרוע, שמקשה עליו לשלוט בכפפה. כנראה שלא על המחבט.

שורטסטופ: טרוי טולוויצקי (קולורדו רוקיז) – שימו לב למספרים של טולו: 35.1 אחוזי חבטה, 16 הומראני, 51 הכנסות רצים. מספרים כאלה מעמידים אותו גבוה מאוד ברשימה במירוץ לתואר ה-MVP של ה-NL. "שורטסטופים לא אמורים לא לעשות דברים כאלה", אמר עליו המאמן וולט וייס, שבעצמו שיחק בעמדה זאת בעברו כשחקן הרוקיז. השיפור הרציני אצל טולו מגיע ברגעי הקלאץ, עם רצים בעמדות כניסה הביתה, שם הוא חובט ל-34.8 אחוזי, עלייה של יותר מעשרה אחוזים לעומת מספרי הקריירה שלו. "בעבר ניסיתי לעשות יותר מדי", הוא אמר, "כשכל הקהל קורא בשם שלך זה מוסיף הרבה לחץ, אבל זה שיפר אותי ואני מרגיש יותר בטוח".

בסיס שלישי: קודי ראנסום (שיקגו קאבס) – הקאבס מבינים שהפרויקט של ת'יאו אפשטיין ייקח קצת זמן. בינתיים, אנתוני ריזו וסטרלין קסטרו נראים מבטיחים מאוד, אבל השאר עדיין תחת בנייה. הקבוצה במאזן 19:7 נגד קבוצות מהבית שלה, וחובטת ל-21.5 אחוזי עם 2.9 ריצות נגד היריבות לבית ה-NL מרכז. השבוע, שחקן הבסיס השלישי בן ה-37, שסן דייגו ויתרה עליו בתחילת העונה, חבט להומראן שהצליח לתת לקאבס ניצחון נדיר נגד פיטסבורג ובכך מנע סוויפ שני נגד הפייראטס העונה.

פול גולדשמיט אריזונה דיאמונדבקס. Jennifer Stewart, GettyImages
רק פויג הפריע לו להיות שחקן השבוע ב-NL/GettyImages, Jennifer Stewart

אאוטפילד: מייק קארפ (בוסטון רד סוקס) – כאשר בוסטון ביצעה טרייד בפגרה והביאה את קארפ, היא כנראה לא חשבה שתקבל ממנו 22 הכנסות רצים ב-37 משחקים. קארפ סיפר השבוע לבוסטון גלוב כמה הוא מרוצה מהיכולת שלו העונה למרות שהוא לרוב קם מהספסל וציין שהוא שמח לשחק בקבוצה מנצחת לשם שינוי. שלושת ההומראנים שלו החודש הכפילו את הכמות העונתית שלו.

אאוטפילד: ג'ף בייקר (טקסס ריינג'רס) – באמצע שנות האלפיים, ליוסטון אסטרוס היו את ה"Killers B’s" עם באגוול, ביג'יו וברקמן. עכשיו, האחרון הצטרף לעוד רוצחים שמתחילים באות "B" רק שהוא עושה זאת בארליגנטון. בלטרה, ברקמן ובייקר רשמו השבוע שמונה הומראני משותפי, כאשר האאוטפילדר אחראי לארבעה מתוכם. לצערה, טקסס הפסידה את הסדרות מול בוסטון וטורונטו ומוצאת את אוקלנד צמודה אליה בראשות הבית. רק נציין שברקמן מאוד מתקשה החודש וחובט ל-15.4 אחוזי בלבד.

אאוטפילד: יאסייל פויג (לוס אנג'לס דודג'רס) – צריך להוסיף משהו?

מייק קארפ בוסטון רד סוקס. Jim Rogash, GettyImages
נותן תפוקה שלא תיאמן. קארפ/GettyImages, Jim Rogash

מגיש פותח: חוליו טהראן (אטלנטה ברייבס) – השבוע שוב קיבלנו כמעט נו היטר, לאחר שהמגיש הימני החזיק מעמד במשך שבעה אינינגים ושני שליש, עד שהרשה סינגל לברנדון אינג'. זה היה המרחק הארוך ביותר שעשה מגיש של אטלנטה ללא חבטת חובה מאז קנט מרקר רשם נו היטר ב-1994. בכלל, הרוטציה של הברייבס מדהימה בתקופה האחרונה ועד שהקבוצה פגשה את סן דייגו היא הרשתה שתי ריצות או פחות במשך תשעה משחקים רצופים. אתמול, היתרון של אטלנטה בפסגת ה-NL מזרח היה תשעה וחצי משחקים על פני וושינגטון, היתרון הגדול ביותר שלהם בתשע השנים האחרונות. ביום ראשון בערב, בבמה המרכזית של ESPN, יגיש טהראן נגד טים לינסקאם המתקשה וסן פרנסיסקו ג'איינטס. יהיה אש.

רליבר: מריאנו ריברה (ניו יורק יאנקיז) – סיבוב הפרדה של הקלוזר הגדול בהיסטוריה נמשך והשבוע, אחרי שכבר אמר שלום מוחץ לדטרויט, קולורדו, קליבלנד וקנזס סיטי, ריברה נפרד בסטייל גם מסיאטל עם שתי שמירות מוצלחות, שהעמידו אותו לצד ג'ייסון גרילי מפיטסבורג בראש הליגה. השבוע ינסה ריברה להשיג שמירה מול אוקלנד, הקבוצה עליה רשם את השמירה הראשונה שלו בקריירה, ב-28 למאי 1995. אגב, המגיש של האייז במשחק ההוא היה מייק הרקי, כיום מאמן המגישים של היאנקיז.

חוליו טהראן שחקן אטלנטה ברייבס. David Goldman, AP
חלק מרוטציה מדהימה של הברייבס. טהראן/AP, David Goldman

עוד בוטנים מהליגה:

• לקנזס סיטי היה השבוע רצף של שישה ניצחונות. אחת הסיבות לכך היא שהבולפן לא הרשה ריצה במשך 20 אינינגים ושני שליש.

• הרוטציה של דטרויט מרשימה מאוד לאחרונה עם 17 פתיחות איכות ב-18 המשחקים האחרונים. הם מובילים את ה-AL בניצחונות, ERA, וסטרייקאאוטים.

• תאמינו או לא, אבל ג'ייסון מרקי ניצח כבר שבעה משחקים ברצף. מדובר ברצף הארוך ביותר של סן דייגו מאז ג'ייק פיבי ב-2007.

• בוסטון רשמה 53 ריצות באינינג הראשון העונה והיא ראשונה ב-AL בקטגוריה הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully