וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיליון הערכה: שלום תקווה מסכם את הופעת ישראל ביורו

11.6.2013 / 22:06

הכדורגל של הנבחרת לא היה גדול והפער מהיריבות כן, אבל עם ניצחון היסטורי, ארגון מצוין ותמונות חיוביות שמשודרות לעולם, ישנם כאלה שמגיעה להם הערכה. שלום תקווה מסכם את הופעת ישראל ביורו, מסביר את הקריסה האנגלית ולא מוטרד מהחגיגות הנלהבות של גיא לוזון

שחקני נבחרת ישראל הצעירה חוגגים, יורו 2013. ברני ארדוב
סיימו עם חיוך. ישראל חוגגת/ברני ארדוב

נבחרת ישראל הצעירה ויריבתה, נבחרת אנגליה, הגיעו למפגש ביניהן עם הבנה כי מדובר במשחק לפרוטוקול. לכן, אנו הצופים, קיווינו שנזכה לראות יכולת משוחררת וטובה מצד השחקנים שעל המגרש. לצערנו, זה לא ממש קרה ואם צריך להצביע על המאכזבת הגדולה במיוחד, הרי שמדובר בנבחרת האריות הצעירים, שלאורך הטורניר כולו הפגינה כדורגל ירוד. הציפיות שהיו מכל אותם שחקנים, הפעילים בפרמיירליג, אחת הליגות הטובות בעולם, גרמו לנו להאמין שנזכה לראות נבחרת חזקה. אלא שכמו בכל טורניר כשמדובר באנגליה, הציפיות שלפני גדולות כל כך, אבל ברגע האמת, הנבחרת האנגלית תמיד יודעת לאכזב.

לי באופן אישי, לא הייתה ציפייה גדולה שכזו מהכדורגל האנגלי. ההתעניינות בישראל רבה ואנו צופים בארץ בהרבה מאוד משחקי פרמיירליג, אך הפערים בין הליגה לנבחרת האנגלית גדולים מאוד ואין ספק שהיכולת של הזרים המשחקים בממלכה משפיעה ביותר על הרמה של הליגה ומביאה כבוד במפעלים האירופאים, אבל פוגמת בנבחרת. ברמת הנבחרות, אנגליה לא מצליחה לתרגם את הכדורגל הטוב מהליגה ולהביא אותו לידי ביטוי.

משחקי היורו משודרים בספורט2

שחקני נבחרת אנגליה הצעירה מאוכזבים. GettyImages
הנבחרות האנגליות ממשיכות לאכזב/GettyImages

מרבית החשיבה בכדורגל האנגלי מתמקדת בפן הפיזי ובמהירות, אבל כל נבחרת או קבוצה, חזקה ומהירה ככל שתהיה, תמיד תזדקק ליכולת האישית הטכנית הגבוהה מצד שחקנים שיכולים לעשות את ההבדל ולנבחרת אנגליה אין כאלה. למעשה, גם לא זכור לי מתי בפעם האחרונה ראינו שחקנים אנגלים עם יכולות שכאלה וגם במשחק היום אפשר היה לראות את המחסור הבולט בטכניקה. אנגליה הייתה מסורבלת ולא מדויקת ואפשר לראות את הפערים בין האנגלים לבין האיטלקים או הנורבגים בהנעת הכדור. בבית א' בו שיחקה ישראל, ניתן לומר ששתי הנבחרות הטובות יותר העפילו לחצי הגמר ואילו השתיים הטובות פחות נשרו.

אם בכל זאת מגיעות מילות הערכה במשחק הלא כל כך טוב שהתפתח בטדי הערב, הרי שהן מגיעות לנבחרת ישראל הצעירה, שגם מבלי להציג כדורגל טוב, לא הפעם ולא לאורך הטורניר כולו, הצליחה להשאיר לנו האוהדים זיכרון מתוק ולעשות ניצחון היסטורי. אם אנחנו רוצים גם לפנטז מעט, נחשוב על כך שבדקה האחרונה של המשחק מול נורבגיה לא היינו סופגים את שער השוויון ובמצב כזה, למרות הפערים, עוד היינו מוצאים את עצמנו בחצי הגמר. זה לא קרה, וחבל שכך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ג'ונג'ו שלבי אנגליה הצעירה מול אופיר קריאף ישראל הצעירה. ברני ארדוב
אם רק היינו שומרים על היתרון מול נורבגיה. אופיר קריאף בורח מג'ונג'ו שלבי/ברני ארדוב

אין ספק שהיורו הזה עושה לנו שירות תדמיתי נפלא כמדינה, אבל אני חושב שמבחינה מקצועית, הוא לא הגיע אלינו בעיתוי טוב במיוחד. לדעתי, הפערים בין מה שראינו בטורניר הזה לבין הכדורגל הישראלי לא כל כך גדולים כפי שנראו. אני מאמין שהיכולת של ליגת העל, בה כל כך הרבה שחקנים דומיננטיים בקבוצות הצמרת לא היו בכושרם האידיאלי לאורך העונה שחלפה, מנעה גם מהנבחרת הצעירה שלנו להציג רמה גבוהה יותר. לכדורגל הישראלי יש יכולת טובה יותר מזו שהוצגה בטורניר. למרות ההדחה, אני מאוד נהנה באופן אישי עד כה מהאירוע המכובד שנערך אצלנו.

אם כבר חילקנו מילות הערכה, עוד כמה כאלה מגיעות לכל אותם אנשים, שלא רק ארגנו מפעל שכזה בארץ, אלא גם דאגו לכל אורך השנים להקים מתקנים ראויים לקהל הנפלא, שממלא את האצטדיונים בטורניר ומביא הרבה כבוד. זה משהו נוסף שמספק שירות מצוין לכדורגל שלנו, כמו גם לכלכלה. כמה נעים לחשוב שעל מסכי הטלוויזיה באירופה רואים בימים אלה גם את החלקים היפים יותר של מה שקורה כאן, במהלך הטורניר הזה ולא רק שידורים או עדכונים ממקומות ורגעים פחות נעימים כמותם אנחנו מכירים בישראל.

אסיים עם גיא לוזון. יכולנו לראות היום את התפרצות השמחה של מאמן הנבחרת לאחר שער הניצחון. אין לי ספק שבראשו של לוזון עברה באותם רגעים הידיעה שזהו משחקו האחרון כמאמן הנבחרת והוא רצה מאוד לסיים את התקופה הזו בצורה יפה ועם ניצחון היסטורי כדי לצאת לדרכו החדשה בבלגיה עם הרגשה טובה. התפרצות הרגשות הזו הייתה חזקה מאוד. כל אחד יכול לראות את החגיגות האלה מזווית ראייתו, אבל אלו היו תגובות של שמחה ויש לא מעט מאמנים בעולם שמגיבים בדרך כזו. אולי ניסיון החיים, שעוד יבוא ללוזון לאורך השנים, יביא אותו גם למצב שבו התגובה תהיה מתונה יותר.

גיא לוזון מאמן ישראל הצעירה חוגג. ברני ארדוב
מותר לו לחגוג, אולי כדאי שיתמתן. לוזון ברגע של טירוף/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully