וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטי איוניר: "אין לי כוונה להיות מאמן הפועל באר שבע"

11.6.2013 / 15:17

איוניר הוצג כמנהל המקצועי במחלקת הנוער: "אלונה רוצה להימנע מלהביא שחקנים מבחוץ". פרטים קטנים נותרו מול ברדה

לאחר שסיכם את מרבית תנאיו עם אלונה ברקת, אליניב ברדה נפגש היום (שלישי) פעם נוספת עם הנהלת הפועל באר שבע. השחקן טרם חתם באופן רשמי בקבוצה ופגישה נוספת תיערך ביממה הקרובה במטרה לנסות ולהגיע לסיכום סופי. ברדה נחת כבר אתמול בישראל, אך בניגוד לשמועות לא קיצר את החופשה בחו"ל כדי לסכם בקבוצה, אלא הגיע יום קודם לישראל משום שהטיסה שהזמין הוקדמה ביממה. "אנחנו עדיין קרובים מאוד לסיכום, אבל מדובר בחוזה מורכב ולכן צריך להשלים את כל הפרטים, גם הקטנים ביותר", אמרו הבוקר בבאר שבע. אם השחקן אכן יחתום הוא יוצג לתקשורת באופן מסודר במסיבת עיתונאים שתיערך לרגל החתמתו.

הבלם בויאן מרקוביץ' יגיע לפתיחת האימונים של הקבוצה וזאת בין היתר לאור הפיצוץ במגעים לרכישת בן והבה. טוברוק דורשת 800 אלף שקל, סכום שאינו מקובל על ברקת, ולכן היא מעדיפה להחתים את מור שושן ולביא בלם זר נוסף. אם עודד גביש יישאר, ייתכן שמרקוביץ' ישוחרר בסופו של דבר, מה גם שלבאר שבע ישנה אופציה להשתחרר מהחוזה שלו בינואר 2014.

אליניב ברדה שחקן נבחרת ישראל. קובי אליהו
אוטוטו זה רשמי. ברדה/קובי אליהו

היום נערכה מסיבת עיתונאים להצגת המנהל המקצועי החדש של מחלקת הנוער, מוטי איוניר. "החלטנו על שינוי במחלקת הנוער. אנחנו עומדים בצדק תחת ביקורת שאני מבין אותה. בחבל ארץ כזה ובמועדון כמו שלנו, עובדתית אין מספיק שחקני בית שמגיעים לקבוצה הבוגרת", פתח המנכ"ל אסי רחמים. בשל חוסר יכולת שלנו לייצר שחקנים שיגיעו החלטנו לא לקפוא על השמרים ולנסות ולתת במה לשחקנים המקומיים וגם ברמה של דור העתיד, לנסות להאיץ את העבודה ולתת להם את הכלים המשמעותיים בדרך להפיכתם לשחקני בית במועדון".

איוניר עצמו אמר: "אני מאוד שמח שאני נמצא כאן. התחלנו את העבודה הרבה שמחכה לנו. בחרנו מאמנים שמתאימים לדרך בה אנחנו רוצים לעבוד. היה חשוב לנו מאוד שאנשים שיעבדו במועדון יגיעו מהעיר ומהדרום. האנשים שקשורים למועדון ורוצים בהצלחתו טובים לא פחות מכל אדם אחר שגר במרכז הארץ. היה חשוב שנביא מאמנים מקומיים שהקשר שלהם לעיר חזק מאוד". איוניר הודיע עוד כי איברהים אבו רקייק יאמן את קבוצת הנוער.

"המטרה שלי כפולה. ראשית, לשפר את רמת האימון. ברגע שהמאמנים יעבדו נכון יותר ובשיתוף פעולה איתנו, גם השחקנים במגרש ירוויחו מזה. המטרה השנייה היא לשפר את רמת השחקנים. אהיה מעורב בכל מה שקשור בניהול וארגון של המחלקה. מי שחושב שבעוד שבועיים נלחץ על כפתור והפועל באר שבע תנצח כל קבוצה בארץ, טועה. עבודה במחלקת נוער היא תהליך שלוקח זמן. השעות הרבות שאנחנו הולכים להקדיש, החדשות והמודרניות בשיטות האימון יביאו את השיפור והכוונה בסופו של דבר שבמועדון הזה יצמחו שחקנים שיהיו ראויים לשחק בבוגרים", הוסיף איוניר.

"בשביל ששחקן ישחק בבוגרים, צריכים שהוא יהיה מוכן ובשל וגם נכונות של המועדון כהחלטה, שיטה ומדיניות לשתף צעירים בקבוצה הבוגרת. אלונה הביאה אותי כי היא רוצה להצמיח שחקנים ראויים ולהימנע מלהביא הרבה מאוד שחקנים מבחוץ. אנחנו רוצים שהשחקנים המקומיים תהיה בפניהם דלת פתוחה בבוגרים, אבל שיהיו טובים מספיק כדי לשחק שם. לאורך כל ההיסטוריה באר שבע הוכיחה שצומחים בה הרבה שחקנים מוכשרים. עיר גדולה שחולשת על הרבה ישובים, בירת הדרום. באר שבע יכולה לנצל את כוח האדם שנמצא באזור ולדאוג לכך שתהיה בעתיד גאווה לתושבים שהרבה שחקנים מקומיים משחקים בקבוצה הבוגרת".

מוטי איוניר מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב, ברני ארדוב
"כולם מדברים ואני החלטתי לעשות". איוניר/ברני ארדוב, ברני ארדוב

על שיתוף הפעולה עם אלישע לוי והקבוצה הבוגרת אמר: "אנחנו עומדים לרשות הבוגרים ונעבוד בשיתוף פעולה מלא. אלישע מכיר אותי שנים. נעמוד לרשותו הוא יקבל כל מה שיבקש", וציין: "היו קבוצות בליגת העל שרצו אותי השנה, זו לא הייתה המטרה שלי. מאחל לאלישע לוי והפועל באר שבע שיצליחו בגדול ושתהיה להם עונה פנטסטית. אין לי שום כוונות להיות מאמן הפועל באר שבע. אני רוצה לשרת את הבוגרים".

על ההחלטה לוותר על אימון בוגרים הוסיף: "אני לא רואה בזה פחיתות כבוד. אנחנו מדברים הרבה מאוד בשנים האחרונות על החסרונות של השחקן הישראלי ולמה אנחנו לא מצליחים במפעלים אירופאיים באופן אישי וקבוצתי. כולם מדברים ואני החלטתי לעשות. אם אני חושב שלשחקן הישראלי חסרים יסודות ודברים שיביאו אותו להיות שחקן טוב יותר, אז באתי לעשות. באר שבע זה אחד המועדונים הגדולים בכדורגל הישראלי. לעבוד פה עם דור של צעירים ולהעביר להם מהידע והניסיון שלי זה מספיק חשוב. אני הולך לדרך שונה ממה שעשיתי בעבר, אבל עבודה מול צעירים תהיה עבורי משמחת".

עוד הבטיח איוניר כי ימנע נטישת שחקני נוער לקבוצות ממרכז הארץ: "אלונה חיפשה מישהו שיוכל להשפיע, להסביר ולהראות לשחקנים שלא כדאי ללכת למקום אחר כי בבאר שבע מספיק טוב. תופעת הנטישה למרכז זו תופעה שהפועל באר שבע סבלה ממנה. אנחנו מתעסקים בזה והמטרה להשאיר פה את כל השחקנים המוכשרים, למצוא עוד שחקנים מוכשרים ולתת לשחקנים להבין שהם לא צריכים לפזול למקומות אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully