וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: חלום אריזונה מתגשם

יוני לב ארי

11.6.2013 / 11:30

הוא אמור היה להפוך לשחקן גדול, אך נפגע במשחק ונותר משותק. זה לא מנע מאריזונה לבחור בקורי האן בדראפט האחרון. יוני לב ארי על סיפור עצוב ומחווה אמריקאית מרגשת

עולם הבייסבול (או ליגת הבייסבול האמריקאית, אין באמת הבדל), נמצא בתקופה די שחונה לאחרונה. הרייטינג יורד, היציעים מתרוקנים וההילה מאמצע שנות התשעים נראית רחוקה ומזויפת מתמיד. לרוב, הבייסבול מצליח לחזור לכותרות רק מהזווית השלילית, כשענייני סטרואידים כאלה ואחרים צצים וכוכב כזה או אחר מורחק ל-50, 100 או יותר משחקים. אבל הנה, השבוע נמצאה הזדמנות פז, בה הבייסבול הצליח לתפוס כותרת חיובית ואפילו נוגעת ללב.

בין ה-6 ל-8 ביוני נערך בסירקיוז, ניו יורק, מרחק חצי שעה מהיכל התהילה של ה-MLB, הדראפט השנתי של הליגה, דראפט שבלשון המעטה לא מתקרב ברמת החשיפה והעניין שלו לעמיתו מה-NBA. הרבה אקשן לא היה במשך 40 הסיבובים, כאשר במקום הראשון בחרה יוסטון במארק אפל, מגיש מסטנפורד ובין לבין אפילו בנו של אנדי פטיט, המגיש הוותיק של היאנקיז, תפס מקום של כבוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הוא לא ישחק בייסבול, אבל לא ויתר על העולם הזה. קורי האן/מערכת וואלה, צילום מסך

אך אי שם, בסיבוב ה-34 ועם הבחירה ה-1,020, הצליחו ראשי אריזונה דיאמונבקס להפוך את הדראפט הזה ליוצא דופן. הם בחרו את קורי האן, אאוטפילדר שמאלי מאוניברסיטת אריזונה סטייט, שלא ישחק ולו שנייה אחת במדי הדי-בקס. אולם זהו רק תחילתו של הסיפור. או, למעשה, הסוף שלו?

האן בן ה-21 הוא תוצר של תיכון מאטר דיי שבקליפורניה ויועד לשחק בייסבול מקצועני כבר מתחילת דרכו. הוא נבחר לתואר "מר בייסבול של קליפורניה" ב-2010, לאחר שהשיג ממוצע חבטות של 41.1, בזמן שהוא תופס כדורים מאחורי גבו ובין לבין משמש גם כמגיש מצוין. סן דייגו פאדרס בחרה בו באותו דראפט, אך הוא לא רצה לוותר על לימודים אקדמאיים ונרשם לאריזונה סטייט, החלטה עליה הוא כנראה מתחרט...

בפברואר 2011, הסאן דווילס התמודדו מול ניו מקסיקו והאן רשם בסך הכול את משחקו השלישי במדי האוניברסיטה. לאחר שהצליח לעלות לבסיס הראשון, סימן לו המאמן לגנוב את השני, מהלך שגרתי לכל הדעות. אלא שהניסיון הזה התברר כקטלני. כאשר האן גלש, עם הראש קדימה, לכיוון הבסיס, הוא התנגש בשחקן ניו מקסיקו קייל סטינר, ושבר את הצוואר. האן נלקח מיד לחדר ניתוח ושם נקבע כי הוא יוותר משותק בכל פלג גופו התחתון, מהחזה ומטה, מה שאמר כמובן שהקריירה הסתיימה, לצד שלל השלכות נוספות. בנקודה זו, החליט האן שלא לוותר לעצמו. הוא עבד קשה מדי יום ואף הצליח לחזור לעולם הבייסבול, הפעם כעוזר המאמן של אריזונה סטייט. כעת, לאחר שהדיאמונדבקס בחרו בו בסיבוב ה-34 הסמלי, שכן זהו מספר החולצה אותה לבש בתקופה הקצרצרה באוניברסיטה, החלום שלו התגשם.

האן גדל בבית שנשם בייסבול. אביו דייל, שגם שימש כמאמנו האישי, עשה הכול על מנת שבנו יהפוך לשחקן. הוא הלך אתו לכל אימון וכעת הוא זה שדוחף אותו ואת כיסא הגלגלים שלו קדימה ומשמש למעשה מאמן החיים שלו. "היו לא מעט רגעים שתהיתי מה עדיף, למות או לחיות", סיפר קורי, "הייתי מסתכל למעלה ורואה את אבי". באופן לא מפתיע, המהלך של אריזונה עורר לא מעט הדים ושחקנים, שהזילו "דמעת אונליין". אחד מהם היה ווילי בלומקוויסט, שצייץ בטוויטר: "זה מהלך מלא בקלאס מצד אריזונה". האן עצמו כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אני מאוד נרגש מהצעד של הדיאמונדבקס. מילים לא יצליחו לתאר את התחושות שאני ומשפחתי עוברים. אני נרגש להיות די-בק!". כנראה שהאן כבר לא יחזור לרוץ באאוטפילד יותר אף פעם. גם לא לתפוס כדורים מאחורי הגב או אפילו לעשות באנט פשוט, אבל את המלחמה שלו הוא מנצח בכל יום. הניצחונות הבאים יגיעו לא מעט בזכות הצעד האצילי והקלאסי של אנשי אריזונה דיאמונדבקס.

  • עוד באותו נושא:
  • קורי האן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully