וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקה: בוטייל שבר את שיא הנוער בקפיצה משולשת

האתלט ממכבי תל אביב קבע 15.61 מטרים ושבר את שיאו בן 21 השנים של אבי טיירי. איתמר באסטקר קבע 4.90 מ' במוט

דניאל בוטייל בן ה-19 ממכבי תל אביב שבר אתמול (שלישי) את השיא הישראלי לנוער בקפיצה משולשת כשזכה בתואר באליפות ישראל לנוער בתוצאה 15.61 מ'. תוצאה זו מהווה שיפור של 19 סנטימטרים לשיא הנוער בן ה-21 של אבי טיירי, ו-58 סנטימטרים לשיאו האישי. התוצאה מהווה אף קביעת קריטריון (15.20) לאליפות אירופה לנוער. למעשה בוטייל קבע את הקריטריון לאליפות אירופה לנוער שתתקיים בחודש הבא ברייטי שבאיטליה עוד בניסיונותיו הראשונים כשקבע 15.22 מ'. "אין לי ספק שאני יכול יותר", אמר בוטייל בעדינות בסיום התחרות, והוסיף שיעד 16 המטרים קורץ לו, אם כי הוא מבקש להתקדם צעד אחר צעד.

בתחרות הקפיצה במוט נרשמו שיפורים רבים של שיאים אישיים. איתמר באסטקר ממכבי תל אביב זכה באליפות ישראל לנוער עם 4.90 מ', תוצאה המהווה שיפור של 9 סנטימטרים לשיאו. הניסיון לעבור 5.00 מ' ולקבוע את הקריטריון לאליפות אירופה לנוער לא צלח הפעם, אם כי חניכו של פאבל קוגן היה קרוב מאוד להשגת היעד. "יצאתי מפציעה ארוכה והתחלתי להשיג תוצאות טובות בקפיצה לגובה, רוחק וכמובן במוט. ברור לי שאפרוץ בקרוב את גבול ה-5 מטרים. כבר היום הייתי בטוח שזה יקרה כי הייתי ממש קרוב, אבל לא נורא. בפעם הבאה". באסטקר התייחס גם לעובדה שלב סקוריש שקיבל אזרחות יהיה לו יריב ראוי כל הזמן. "אני מברך אותו ושמח ששנינו נאתגר זה את זה כל הזמן. זה יהיה חשוב לשנינו". אגב, סקוריש שקיווה לזכות באליפות ישראל הראשונה שלו, נכנס לתחרות בגובה של 4.40 מ' כשכל יתר הקופצים סיימו, אולם פסל בשלושת הניסיונות וסיים אחרון. מאמנו אלכס אברבוך סיכם: "החשיפה בתקשורת לא עשתה לו טוב, אבל נתגבר על זה ביחד".

דניס גולדובסקי ממכבי תל אביב קבע 4.10 מ' בקפיצה במוט, שיפר את שיאו ב-19 סנטימטרים וקבע את הקריטריון לפסטיבל האולימפי לקדטים אירופים, כמו גם ג'ייק ראמוס מהפועל חולון שקבע 11.31 שניות בריצה ל-100 מטרים.
הרץ המצטיין איתמר פיילר מעמק חפר זכה בתואר לקדטים בריצה ל-110 מ' משוכות כשקבע 14.41 שניות, שיפר את שיאו האישי ב-4 מאיות, אולם החמיץ במאית בודדה את הקריטריון לאליפות העולם לקדטים. "קצת מבאס", הודה פיילר. "רציתי כבר להיות שקט ולראות את הקריטריון מאחוריי, אבל זה יקרה, בשאיפה, בפסטיבל האולימפי לקדטים אירופים, כי כאן מצד אחד יש תחרויות בודדות עם משוכות בגובה 91 ס"מ ובהם אין לי כל כך תחרות, אלא נגד השעון, ומנגד בתחרויות בוגרים המשוכות לא בגובה המתאים". ‏

אתלטיקה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully