וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: מכינים את הליינאפ

יובל קליין

5.6.2013 / 13:35

כוכב נבחרת ישראל עושה כבוד, מצ'אדו ודומוניק בראון בלתי עצירים ופיטסבורג, אולי, בדרך להצלחה. יובל קליין סוגר שבוע

בליגת הבייסבול יש כבר שנים שתי קבוצות שמנסות לנער את האבק מהכתפיים ולסיים עונה במאזן חיובי, אך מדי שנה התקוות של האוהדים שלהן מתנפצות והפרוספקטים, שאמורים להיות הדבר הגדול הבא, נתקעים בעלייה. קנזס סיטי רויאלס היא אחת והשנה הזו הייתה אמורה להיות שלה. הרויאלס ביצעו טרייד גדול והביאו אס אמיתי בדמות ג'יימס שילדס. אריק הוסמר ומייק מוסטאקס תוכננו להיות אבני הפינות באינפילד ואלכס גורדון היה צריך סופסוף להחזיר את הדיבידנדים שהקבוצה השקיעה בו. אלא שאחרי חודשיים של בייסבול, קנזס סיטי במקום האחרון ב-AL מרכז עם 23 ניצחונות בלבד. את חודש מאי, הרויאלס סיימו עם תשעה הפסדים מתוך עשרה משחקים.

לורנזו קיין שחקן קנזס סיטי רויאלס. Jim Rogash, GettyImages
הרויאלס תקועים במקום. לורנזו קיין/GettyImages, Jim Rogash

מצד שני, פיטסבורג עושה קולות של הדבר האמיתי. נכון, שמענו את זה כבר בעבר (הקרוב) וגם בשנתיים האחרונות הפייראטס נכנסו ליוני עם תקוות גדולות שהתנפצו. אבל ישנו נתון אחד ששונה הפעם: כמות הסטרייקאאוטים שמשיגים המגישים. בעוד שב-2011 ו-2012 הקבוצה דורגה במקומות ה-16 וה-14 בהתאמה בנושא, השנה הפייראטס במקום השני ב-NL. זה אומר שפחות כדורים נכנסים למשחק ומכאן, שכמות המזל לה זקוק המגיש מצד האינפילד או החובט שמולו מופחתים משמעותית.

ישנה אפילו קטגוריה אחת במייג'ור ליג בה פיטסבורג מושלמת והיא עמדת הקלוזר. ג'ייסון גרילי, בעונתו הראשונה בתפקיד, עומד עד כה על 22 מ-22 ומציג ERA של 1.05 בלבד. ההופעות שלו נתנו לו את תואר רליבר החודש בפעם השנייה ברציפות העונה והוא רחוק ארבע שמירות מהשוואת שיא הקבוצה ששייך לג'ואל הנרהאן. הבולפן של פיטסבורג עושה עבודה טובה והקבוצה רושמת מאזן ריצות של 53:81 באינינג השביעי. ואם כל זה עדיין לא מספיק לכם להאמין שאולי השנה סוף סוף הפייראטס יסיימו במאזן חיובי, הרי שהעובדה שהאאוטפילדר הכוכב אנדרו מקאצ'ן עדיין לא בכושר העונה ורשם רק 28 הכנסות רצים אמורה לעזור, כי הוא חייב להתעורר מתישהו. ועכשיו, נבחרת השבוע:

אי ג'יי בארנט פיטסבורג פייראטס. Vincent Pugliese, GettyImages
אולי הפעם, פיסטבורג. איי ג'יי בארנט/GettyImages, Vincent Pugliese

בסיס ראשון: נייט פרימן (אוקלנד אתלטיקס) – כבוד למגזר. נייט פרימן, שחקן נבחרת ישראל, נבחר לרוקי חודש מאי של ה-AL. הוא חבט ל-35.1 אחוזי חבטה החודש וממוקמם שני מבין הרוקים בהכנסת רצים ב-AL. לאוקלנד היה שבוע גדול עם שלושה ניצחונות על היריבה למפרץ סן פרנסיסקו וסוויפ על שיקגו וויט סוקס.

בסיס שני: מאט קרפנטר (סנט לואיס קרדינלס) – הקרדינלס ממשיכים בשלהם עם שבעה ניצחונות מעשרת המשחקים האחרונים, אבל סינסינטי ופיטסבורג משחקות בייסבול טוב ומזנבות בהם. ההצלחה של סנט לואיס מגיעה ממספר מקומות, שאת חלקם כבר הזכרנו העונה ועכשיו הגיע הזמן לדבר על קרפנטר, שמוביל את ה-NL ב-WAR ובתור הליד-אוף מוביל את הקבוצה עם 4.18 הגשות פר ניסיון חבטה. בנוסף, הוא רשם יותר ריצות כחובט ראשון מאשר סין סו צ'ו המעולה מסינסי ואם חיפשתם למי להצביע לאולסטאר הקרוב, קרפנטר מעמיד טיעונים טובים מאוד. ועוד משהו קטן: הלילה קרפנטר הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה שמסיים עם שתי חבטות ונפגע מההגשה שלוש פעמים באותו משחק.

שורטסטופ: יונאל אסקובר (טמפה ביי רייז) – השחקן הוותיק של טמפה פתח את העונה עם אכזבה גדולה וחבט בפחות מ-20 אחוזים עד ל-12 במאי, אך מאז המחבט שלו התחמם. השבוע, תשע חבטות שלו הכניסו הביתה שישה רצים וטמפה ניצלה את הליינאפ החלש של מיאמי כדי לרשום סוויפ בסדרה על פלורידה. שלוש הסדרות הבאות של הרייז, נגד הטייגרס, האוריולס והרד סוקס יהיו קשות, אבל יהיו יותר קלות עם המחבט התשיעי של הקבוצה, זה של אסקובר, ימשיך בקצב הזה.

נייט פרימן אוקלנד אתלטיקס. AP
רוקי החודש. פרימן/AP

בסיס שלישי: מני מצ'אדו (בולטימור אוריולס) – בעוד אוהדי האוריולס שוקלים לשנות את שמם האמצעי ל"מני", שחקן הבסיס השלישי צריך לשנות את שמו האמצעי ל"דאבל". מצ'אדו מוביל את המייג'ורס עם 25 דאבלים וכרגע הוא בקצב של השוואת השיא של ארל ווב מ-1931, העומד על 75 כאלה בעונה. אחת הסיבות להצלחה של מצ'אדו היא סגנון האצטדיון הביתי קמדן יארדס, המאפשר לכדורים רבים להירשם כדאבל (כך רשם בריאן רוברטס 56 דאבלים לפני ארבע שנים). זו לא הקטגוריה היחידה שמצ'אדו הצעיר מוביל והוא גם ראשון ב-WAR ב-AL ובעזרתו האוריולס ניצחו את הסדרות היוקרתיות נגד וושינגטון ודטרויט השבוע.

אאוטפילד: דומוניק בראון (פילדלפיה פיליז) – חודש מאי של דומוניק בראון הוא תופעה שאפשר לכתוב עליה תזה אקדמאית. הפרוספקט, שתמיד היה פצוע או עדיין לא מוכן, סופסוף פרץ בקול תרועה ורשם 12 הומראנים החודש. הוא כבר הספיק להוסיף עוד שניים כאלה ביוני ולעלות את הכמות שלו העונה ל-17, מקום ראשון ב-NL. מצחיק לחשוב שעד מאי בראון רשם רק 15 הומראנים בכל הקריירה. עוד יותר מצחיקה העובדה שהוא לא רשם הליכה אחת בכל החודש המטורף הזה וכן רשם 21 סטרייקאאוטים. הסיבה לכך היא שבראון הפך להיות מאוד אגרסיבי ואחוזי הנפת המחבט שלו עלו בעשרה אחוזים בחודש האחרון. האגרסיביות הזאת גורמת ל-43 אחוזים מהכדורים שהוא חובט להירשם כהומראן, עשרה אחוזים יותר ממיגל קבררה לדוגמה. אם הפיליז יקבלו קצת תמיכה מהרוטציה, בעיקר מצד קול המלס, הם יכולים להפוך לרציניים יותר בהמשך העונה.

אאוטפילד: כריס קרטר (יוסטון אסטרוס) – אוהדי האסטרוס (כן, יש דבר כזה) כנראה יזכרו את השבוע האחרון כטוב ביותר של הקבוצה העונה. סוויפ נדיר של ארבעה משחקים על האיינג'לס בחוץ וניצחון בסדרה מול קולורדו נתן לקבוצה את השבוע הראשון בו היא רושמת מאזן חיובי. קרטר, שמשחק בעמדות האאוטפילד, הבסיס ראשון וה-DH הכניס שמונה ריצות וסיים עם שלושה הומראנים את השבוע ההיסטורי הזה. בתמונה הכללית, יוסטון עדיין רחוקה שנות אור ממאזן חיובי, אבל תמיד תהיה להם את הסדרה באנהיים.

דומוניק בראון פילדלפיה פיליז. AP
הכול מתחבר. בראון/AP

אאוטפילד: ג'ייסון ביי (סיאטל מארינרס) – הוא חי! האאוטפילדר הוותיק רשם השבוע שני הומראנים נגד מינסוטה והשווה בכך את כל הכמות מהעונה שעברה, שמונה בסך הכול. החיים מחוץ לניו יורק עושים טוב לו וכך גם לחברו לקבוצה ראול איבנייז, כאשר השניים אחראים על 41 ריצות שנכנסו העונה, מחצית מהכמות הכוללת שלהם מהעונה שעברה, כל זה אחרי חודשיים של בייסבול. בסוף השבוע הקרוב האקסית של איבנייז, ניו יורק יאנקיז, מגיעה לביקור.

מגיש פותח: היון ג'ין ריו (לוס אנג'לס דודג'רס) – לטובת הדודג'רס, טוב שהקוריאני שלהם לא יודע אנגלית. במקום לקרוא על פיטורים אפשריים של מאמנו דון מטינגלי או בעיות המפשעה של מאט קמפ, המגיש השמאלי פשוט עולה לגבעה ונותן עבודה מדי משחק בו הוא פותח. לוס אנג'לס איינג'לס הייתה האחרונה לחוות זאת וריו הגיש משחק שלם עם שבעה סטרייקאאוטים, ללא ריצות ועם שתי חבטות חובה בלבד. ביום ראשון, פציעה ברגל מנעה ממנו לפתוח נגד קולורדו, אבל הוא כבר אחראי לשישה ניצחונות של הדודג'רס וה-ERA שלו עומד על 2.89. בעיות השפה של ריו לא מונעות ממנו להיות חלק מההווי בחדר ההלבשה של הדודג'רס, שם השחקנים החליטו לקרוא למתרגם שלו ולו "טימון ופומבה". פרט טריוויה אחרון: המגיש האהוב עליו במייג'ור ליג הוא קליף לי מפילדלפיה.

מגיש שני/רליבר: מייקל וואקה (סנט לואיס קרדינלס) – לא ברור איך הקרדינלס מוצאים את המגישים האלה מדי שנה בדראפט מבלי שאיש שם לב אליהם. בתחילת השנה דיברנו על שלבי מילר והשבוע יצא לנו לראות לראשונה את הבחירה מספר 19, וואקה, שסיים את הבכורה שלו ללא הכרעה, אבל עם ריצה אחת בלבד, שתי חבטות ושישה סטרייקאאוטים בשבעה אינינגים. וואקה נתן המון כבוד לתופס שלו, יאדייר מולינה לאחר המשחק וסיפר שהוא עזר לו להתכונן וסימן לו את הסימונים הנכונים כדי לרשום את הופעת הבכורה המעולה.

קוקו קריספ שחקן אוקלנד אתלטיקס. GettyImages
אוקלנד כמעט לא מפסידה איתו. קריספ צילום אימג’בנק, Gettyimages)/GettyImages

עוד בוטנים מהליגה:

* בגיל 42, 21 השמירות של מריאנו ריברה העונה הן המספר השני הכי גבוה בקריירה שלו אחרי 58 משחקים.

* מאז שקוקו קריספ חזר מרשימת הפצועים, אוקלנד הפסידה רק ארבע פעמים ב-19 משחקים.

* עוד מאוקלנד: בששת הניצחונות האחרונים שלו, ג'רוד פארקר הרשה רק הומראן אחד ב-32 אינינגים. בששת ההפסדים האחרונים שלוו הוא הרשה עשרה ב-36 אינינגים.

* קליי בוכהולץ מבוסטון הוא המגיש הראשון של הקבוצה שפותח עונה עם שמונה ניצחונות משמונה משחקים מאז דייסקי מאטסוזקה ב-2008.

* קליבלנד היא הקבוצה שהשאירה את היריבה על האפס הכי הרבה פעמים העונה (8).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully