וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקים אולימפיים: להיאבקות יש סיכוי להינצל

30.5.2013 / 14:43

בוועד האולימפי הבינלאומי צימצמו לשלושה את מספר הענפים שיתווספו לרשימת הענפים ב-2020: ההיאבקות ביניהם

מספר שבועות אחרי שהודיעו על הוצאת ענף ההיאבקות מהמשחקים האולימפיים בתום משחקי ריו 2016, יתכן והענף הזה שמבחינה היסטורית מהווה את אחד מאבני הדרך של המשחקים האולימפיים בעת העתיקה, יישאר ברשימה המכובדת גם במשחקי 2020. בוועד האולימפי הבינלאומי קיבלו רשימה של 9 ענפי ספורט, כשבספטמבר הקרוב בארגנטינה יכריזו על אחד מהם כענף אולימפי. אתמול (רביעי) צומצמה הרשימה הזאת לשלושה ענפי ספורט כשנותרו למעשה בייסבול (יחד עם סופטבול לנשים), היאבקות וסקווש. חוץ מההיאבקות, גם הבייסבול היה ענף אולימפי ורק הסקווש עשוי להפוך למעשה לענף אולימפי חדש. ענפי הספורט שנותרו מחוץ לרשימה הם קראטה, גלגיליות, טיפוס, וויקבורדינג ו-וושו.

נשיא התאחדות ההיאבקות הבינלאומית, ננאד לאלוביץ', אמר בעניין: "הקרב עוד לא נגמר, יהיה סיבוב שני וצריך להיזהר מאיתנו כי אנחנו לוחמים טובים". לאלוביץ', שנכנס לתפקיד לאחרונה, דאג לבצע מספר שינויים בחוקת ההיאבקות כדי להתאים אותה לשידורי הטלוויזיה ולקהל שפחות מחובר לענף הזה. כך, מקווים בהתאחדות הבינלאומית, אפשר יהיה להציל את הענף הכל כך מסורתי בתנועה האולימפית, שאנשיה בהווה צריכים להתבסס על נתוני רייטינג ופופולאריות ופחות על העבר. אגב, לצדו של לאלוביץ' עומדים ועדים אולימפיים של מדינות חזקות כמו רוסיה וארצות הברית, שמחזיקות בהישגים רבים בהישגים האולימפיים וינסו לגייס תמיכה מאסיבית בענף לקראת ספטמבר.

אגב, בקונגרס שיתקיים בספטמבר בבואנוס איירס יחליטו גם מי מבין שלוש ערים תארח את המשחקים האולימפיים ב-2016: טוקיו, מדריד או איסטנבול. כמו כן ייבחר יו"ר חדש לוועד האולימפי הבינלאומי שיחליף את ז'אק רוג הבלגי. שישה מועמדים יתמודדו על התפקיד: סרגיי בובקה האוקראיני (סגן נשיא התאחדות האתלטיקה הבינלאומית), תומאס באך הגרמני (סגן נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי), נג סר מיאנג הסינגפורי (סגן נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי), ריצ'רד קריון הפורטו-ריקני (מנהל הכספים של הוועד האולימפי הבינלאומי), סי.קיי וו הטייואני (יו"ר התאחדות האגרוף הבינלאומית) ודניס אוסוולד השוויצרי (יו"ר התאחדות החתירה הבינלאומית).

  • עוד באותו נושא:
  • היאבקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully