וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: מכינים את הליינאפ

יובל קליין

28.5.2013 / 17:47

מייק טראוט משאיר לאיינג'לס סיכוי לפלייאוף, אניבל סאנצ'ז משתיק את אחרוני המבקרים. יובל קליין עם נבחרת השבוע

הלילה נפתח שבוע היריבויות ב-MLB, ואחד המפגשים המרכזיים נערך בדודג'ר סטדיום, שם הקבוצה המקומית מארחת את לוס אנג'לס איינג'לס. שתי הקבוצות, הדודג'רס והאיינג'לס, הגיעו למשחק הזה עם מאזן שלילי אחרי פתיחת עונה מאוד מאכזבת. למרות זאת, אנחנו רק מסיימים את החודש השני של בייסבול העונה ויש עוד זמן לריצה לפלייאוף, אך אם היינו צריכים להמר, מי מהשתיים תוכל לבצע כזאת ריצה? ובכן, כרגע כנראה שהיינו הולכים עם זאת שניצחה שמונה משחקים רצופים, האיינג'לס.

אלברט פוחולס לוס אנג'לס איינג'לס. Chris Carlson, AP
יש עוד סיכוי טוב לריצת פלייאוף מכיוון אלברט פוחולס והאיינג'לס/AP, Chris Carlson

הדודג'רס אולי ניצחו במשחק הראשון, תוך שהם רושמים שמונה ריצות, אך זה היה מחזה נדיר בדודג'ר סטדיום. הקבוצה מדורגת במקום הלפני אחרון בריצות פר משחק עם 3.42 ריצות והיכולת החלשה של מאט קמפ היא אחת הסיבות המרכזיות לכך. האאוטפילדר המרכזי של הקבוצה היה השחקן היחידי הלילה שלא עלה לבסיס, תוך שהוא רושם גולדן סומבררו, ארבעה סטרייקאאוטים. בשבת הסבלנות של מאמנו דון מטינגלי נגמרה. הוא הושיב אותו באינינג השביעי ולמחרת לא כלל את קמפ בהרכב. האאוטפילדר, שרשם רק הומראן אחד בכל חודש מאי, לא קיבל את ההחלטה בעין יפה ונתפס במצלמות הטלוויזיה צועק על מאמנו. "הייתי מאוכזב", ניסה להסביר, "זה היה יום רע בשבילי, לא הצלחתי לעזור לקבוצה לנצח וזה מה שקרה".

קמפ לא היה היחידי שישב על הספסל השבוע. גם אנדרה אית'ייר קיבל את ההוראה לאחר שהמאמן חשב שהוא לא מתאמץ מספיק. למרות האכזבה של שני שחקני האאוטפילד, נדמה שדווקא מטינגלי יהיה הראשון שישלם את המחיר על האכזבה הקבוצתית. השבוע נשיא הקבוצה סטן קאסטן הודיע שמקומו של המאמן בקבוצה בטוח, דבר שמניסיון אומר לנו שמקומו מאוד לא בטוח. "אי אפשר פשוט לזרוק חבורה של אול-סטארס למגרש ולנצח", ניסה מטינגלי, שאימן לא מעט כוכבים בימיו ביאנקיז, להסביר. המאמן אמר לתקשורת שהוא רוצה שילוב של "כישרון וחצץ", אבל כנראה שהדודג'רס בזבזו את כל ה-216 מיליון דולר שלהם על כישרון ולא נשאר כסף לחצץ. מטינגלי על הכיסא החם בגלל עוד מקרה שמוכיח שכסף לא קונה אליפויות בבייסבול, דבר שכנראה לעולם לא ייעלם מהענף. ומכאן, לנבחרת:

דון מטינגלי מאמן לוס אנג'לס דודג'רס. Lenny Inglezzi, AP
מעמד מעורער. מטינגלי/AP, Lenny Inglezzi

תופס: יאן גומס (קליבלנד אינדיאנס). ערב הסדרה המעניינת של קליבלנד בבוסטון, משחקו הראשון של טרי פרנקונה בפנוויי פארק לפני שעזב, שלח מאמן האינדיאנס מייל תודה לאחד הסקאוטים של הקבוצה על חדות העין שלו לגבי התופס הברזילאי. גומס הגיע לקליבלנד בטרייד מטורונטו, ובשבוע האחרון הראה למה התכוון הסקאוט שנתן את הביקורת החיובית לגביו. התופס המחליף חובט ל-35 אחוז במאי. סיאטל, דטרויט ובוסטון חוו על בשרן את יכולותיו של גומס עם המחבט, כאשר הכניס שבעה רצים הביתה השבוע. "יאן הוא הפתעה מעולה", אמר פרנקונה, "הוא עדיין לומד ואנחנו מאוד גאים ביכולות שלו".

בסיס ראשון: כריס דיוויס (בולטימור אוריולס). אומרים שהומראנס הם מקרה מדבק, וכך גם בבולטימור, שם המחבט החם של דיוויס מעביר לכולם את החיידק. שחקן הבסיס הראשון רשם את ההומראן ה-16 שלו השבוע ובכך הפך למוביל בקטגוריה זאת ב-MLB. כמו שאמרנו, דיוויס לא לבד והאוריולס מובילים את הליגה ביריות מעבר לגדר עם 69 כאלה. בנוסף, הציפורים פתחו את סדרת הבלטוויי מול וושינגטון ברגל ימין ורחוקות 3.5 משחקים מבוסטון שמובילה את הבית.

בסיס שני: דן אגלה (אטלנטה ברייבס). שחקן הבסיס השני של אטלנטה התחיל את השבוע עם ענן אפור מעל ראשו, אחרי שסיים שלושה משחקים רצופים ללא חבטה שהורידו את האחוזים שלו ל-18.2. אגלה חיפש לעשות שינוי ועשה זאת עם גודל המחבט. "צ'יפר (ג'ונס) תמיד ניסה לגרום לי לעבור למחבט גדול יותר, אבל לא הסתדרתי אתו. תמיד מהירות החבטה עניינה אותי יותר", אמר אגלה השבוע. כבר במשחקו הראשון שחקן הברייבס הרגיש את השינוי עם הומר של שלוש ריצות. אגלה הוסיף עוד שני הומרים השבוע והוריד את הלחץ מהגב, תוך שהברייבס משייטים לשליטה על הבית עם שמונה ניצחונות בעשרת המשחקים האחרונים.

כריס דייויס בולטימור רייבנס. Rob Carr, GettyImages
מוביל את הליגה בהומראנים. דייויס/GettyImages, Rob Carr

שורטסטופ: מונאנורי קוואסאקי (טורונטו בלו ג'ייז). השורטסטופ שהחל את העונה במיינור ליג סיפק לנו השבוע את הרגע המצחיק ביותר השבוע, כשנתן ראיון לטלוויזיה אחרי חבטת הניצחון שלו נגד בולטימור. "תודה רבה, שמי מונאנורי קוואסאקי, גדלתי ביפן ואני יפני!", אמר באנגלית שבורה ומלאה התלהבות, ואז הוציא פנקס שממנו הקריא משפט תודה לחבריו לקבוצה. אולי ההתלהבות של קוואסאקי תצליח להתניע את המכונית המקרטעת של טורונטו.

בסיס שלישי: מאט דומינגז (יוסטון אסטרוס). אנחנו מניחים שלמיגל קבררה יהיו עוד הרבה הזדמנויות להופיע במקום זה השנה, גם למני מצ'אדו, אז מצאנו נכון לתת למאט דומינגז את המקום בנבחרת אחרי הספק של ארבעה הומרים. הרבה זה לא שינה אצל האסטרוס המתקשים, שרשמו את הפסד הסוויפ השלישי העונה לאוקלנד. אגב, את המשחק הלילה יוסטון החלה במינוס 100 בהפרש הריצות ואנחנו עדיין לא ביוני. הניצחון על קולורדו באקסטרה אינינגים עזר להוריד את ההפרש למינוס 99.

אאוטפילד: מייק טראוט (לוס אנג'לס איינג'לס)¬. מזל טוב לילד מג'רזי על הסייקל השבוע. טראוט הוא השחקן הצעיר ביותר באמריקן ליג לרשום הישג זה, והוא גנב את החגיגה מג'וש המילטון שחגג יום-הולדת באותו יום. "אם אני אדם שמהמר, אני חייב להאמין שיהיה עוד סייקל בקריירה שלו יום אחד", אמר מאמן הקבוצה, מייק סושה. האיינג'לס ניצחו בשמונת המשחקים האחרונים שלהם, אך הלילה הרצף נעצר במשחק משוגע בדרבי נגד הדודג'רס. גם במשחק זה, טראוט תרם למערכה עם RBI.

אאוטפילד: ניק מרקאקיס (בולטימור אוריולס). האאוטפילדר של בולטימור הוא השחקן השני של הקבוצה שנכנס לנבחרת השבוע שלנו, כשהוא מחזיק ברצף של 12 משחקים עם חבטה. בזכות זה, מרקאקיס הרים את אחוזי החבטה שלו מעל ל-30, כשהלילה סינגל שלו על חשבון ג'יו גונזאלס הכניס שני רצים הביתה שנתנו לבולטימור את היתרון, אותו לא איבדה.

מייק טראוט לוס אנג'לס איינג'לס. Chris Carlson, AP
סייקל היסטורי. טראוט/AP, Chris Carlson

אאוטפילד: מייקל קדאייר (קולורדו רוקיז). קולורדו הגיעה לסן פרנסיסקו במצב רוח מרומם, לא רק בגלל העובדה שבאה אחרי שני ניצחונות רצופים על אריזונה, אלא גם משום שקדאייר חזר מה-DL ובא לעבוד. הומר ושלושה ריביז במשחקו הראשון נתנו לרוקיז ניצחון חשוב ואת המקום הראשון בבית. האאוטפילדר הרגיש בנוח במפרץ עם שלושה ריביז נוספים בשני המשחקים הבאים מול סן פרנסיסקו, אך הרוקיז הפסידו אותם ועצרו את המומנטום החיובי שהיה להם.

מגיש פותח: אניבל סאנצ'ז (דטרויט טייגרס). כשדטרויט החתימה את המגיש הימני בעל ה-ERA של 3.65 בקריירה על חוזה של 80 מיליון דולר, מספר אנשים הרימו גבה. ביום שישי, סאנצ'ז הראה לנו למה הטייגרס התכוונו שעשו את המהלך הזה. סינגל של ג'ו מאוור באינינג התשיעי מנע ממנו לרשום נו-היטר שני בקריירה, אחרי שעשה זאת ב-2006, בעונת הבכורה שלו במדי פלורידה מארלינס. העונה אנחנו רואים סאנצ'ז משופר לא רק בסטטיסטיקת ה-ERA, גם אחוזי הסטרייקאאוט שלו גדלו בעשרה אחוזים. זה היה המשחק הרביעי של סאנצ'ז בקריירה שבו הוא מרשה חבטה אחת בלבד, וזאת הפעם השנייה בשלוש השנים האחרונות שהוא מאבד את הנו-נו באינינג התשיעי. מעניין לראות שהשנה עדיין לא ראינו נו-היטר אחד אחרי שבעונה שעברה ראינו שבעה.

מגיש שני/רליבר: קליף לי (פילדלפיה פיליז). בהתחשב בנסיבות ובנתונים, המאזן של הפיליז (27:24) לא כזה נורא. קול המלס מתקשה, הבולפן במקום ה-27 בליגה, רוי האלאדיי ברשימת הפצועים ולראות את ריאן הווארד פוגע בכדור נחשב לאירוע נדיר בימים אלה. עם זאת, השבוע הזכיר לנו לי שהוא מגיש לא רע בכלל. המגיש השמאלי הגיש משחק שלם מול מיאמי ולא הרשה ריצה אחת. לי הפסיד רק משחק אחד במאי והוא מציג ERA של 1.95 בחודש זה. הלילה הוא יפגוש את הרד-סוקס בפנווי פארק. יהיה מעניין.

אניבל סאנצ'ז דטרויט טייגרס. GettyImages
אף אחד כבר לא מרים גבות. סאנצ'ז/GettyImages

עוד בוטנים מהליגה:

* יו דרוויש הוא השחקן הראשון מאז 2002 לרשום מעל 100 סטרייקאאוטים ביום הזיכרון האמריקאי שחל אתמול.

* סטטיסטיקה מאוד מוזרה לאוהדי הרד-סוקס: הקבוצה בהפרש פלוס 43 במאזן הריצות ב-24 משחקי חוץ, וב-28 משחקי הבית של הקבוצה היא במאזן שווה של הפרשי ריצות.

* מאז ה-15 במאי, קנזס סיטי רויאלס רשמה רק שני הומראנס ושניהם שייכים למיגל טחאדה הוותיק.

* בשלושת המשחקים האחרונים של ברנדון מקארת'י, המגיש של אריזונה הרשה רק ריצה אחת ב-24 אינינגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully