וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: מכינים את הליינאפ

יובל קליין

15.5.2013 / 12:42

באוטיסטה מפציץ, איאן דזמונד מקשיב למאמן ושלבי מילר מרשים. יובל קליין סוגר שבוע וקורא לליגה להתחיל להתעורר

שבוע לא קל עבר על הנהלת ה-MLB, שנאלצה לעשות את מה שהיא הכי לא אוהבת ולטפל בבעיות. הפספוס של צוות השופטים בקליבלנד, שלא נתן לאוקלנד הומראן למרות שמצלמות הטלוויזיה הראו בבירור אחרת, התווסף למספר החלטות נוראיות מתחילת העונה ושוב עלתה השאלה לגבי שילוב הטכנולוגיה בצוות השיפוט. אלא שהמקרה בקליבלנד היה יוצא דופן, מכיוון שהשופטים כן השתמשו בו במצלמות הטלוויזיה כדי לקבל את ההחלטה השערוריתית שלהם ולמרות שההילוכים החוזרים הבהירו שהכדור היה מעל הקו הצהוב שמסמל את הגבול בין הומראן לשדה המשחק, הפסיקה הייתה שונה. בדיעבד, ההחלטה הזו עלתה לאוקלנד במשחק, שנגמר בפער של ריצה אחת. בשנה שעברה, האייז לקחו את הבית שלהם בהפרש של משחק אחד, כך שאפשר יהיה לתאר את התסכול של הקבוצה אם ההחלטה הזאת תשפיע על מאבקי הפלייאוף.

מאמן אוקלנדאתלטיקס בוב מלווין מתווכח עם השופט אנחל הרננדז. Jason Miller, GettyImages
טעות שתשפיע על הפלייאוף? מאמן אוקלנד בוב מלווין זועם על השופטים/GettyImages, Jason Miller

מבין הליגות המקצועניות בארה"ב, ה-MLB היא הגרועה מכולם בהתעסקות עם בעיות. סמים וסטרואידים עדיין קיימים והענישה של הליגה לא מונעת מהשחקנים להשתמש בחומרים אסורים. כזכור, הסיטואציה עם ריאן ברון הייתה מסטיק שנמשך ונמשך עד שהליגה החליטה שלא להחליט והבורר קבע שכוכב מילווקי זכאי עקב הליך בדיקה לקוי. לפני מספר חודשים, נמצא רופא במיאמי עם רשימות של שחקני בייסבול וחומרים אסורים. באחת הרשימות הופיע שוב ברון ולצידו גם אלכס רודריגז. מה הליגה עשתה בנידון? היא עדיין חוקרת. האמת, היא עדיין לא הצליחה להשיג את הרופא כדי לשמוע את תגובתו לנושא, זאת למרות העובדה שהוא כבר התראיין למספר גופי תקשורת.

בייסבול הוא ענף עייף, שעדיין מחפש את הנוסחה שתחבר אותו לדור האפליקציות. בוורלד סירייס האחרון הייתה ירידה דרסטית של צופים מתחת לגיל 28. הקהל דורש מיידיות והענף לא מספק לו. להפך, הוא מבקש שתשב, תשיר ותתמתח בין האינינגים או שתצחק מחבורה של נקניקיות או נשיאי עבר אמריקאים שרצים על הדשא. רעב? אין בעיה, קח נקניקיה – לא תפסיד שום דבר בין הביסים. כל הדברים האלה שייכים לעבר וקברניטי הענף עדיין מתקשים להבין זאת. רק לפני חודש הצטרף ה-MLB ל-"יוטיוב", עד אז הוא לא הכיר בערוץ הסרטים המוביל בעולם. המשחק צריך שינוי, מכיוון שהילדים של היום לא מקבלים את המושג טעות אנוש בהבנה, כאשר הטכנולוגיה נמצאת בכל פינה. השאלה הגדולה היא האם באד זליג, קומישינר בגיל 78 מסוגל להביא את הריענון הזה? ובנימה אופטימיות זו, נבחרת השבוע:

באד זליג קומישינר ה-MLB. Phealan Ebenhack, AP
הוא מסוגל לשנות משהו בכלל? באד זליג/AP, Phealan Ebenhack

תופס: בריאן מק'אן (אטלנטה ברייבס) – מק'אן פתח את העונה רק בשבוע שעבר בגלל פציעה וכבר במשחקו השלישי הכניס שלושה רצים וחבט להומראן במשחק היחיד שלקחו הברייבס בסן פרנסיסקו. מק'אן הוסיף עוד הומר למחרת וגם שלשום היה אחראי לאחד, כשהוא מוכיח שוב כמה כישרון יש לו עם המחבט, מה שהקנה לו את תואר החובט הטוב בליגה בעונה שעברה. בשבעה משחקים העונה, הוא כבר הכניס עשר ריצות בסך הכול ולצורך ההשוואה, מדובר באחת יותר מאלכס אבילה, ששיחק 28 פעמים העונה עובר דטרויט.

בסיס ראשון: ג'סטין מורנו (מינסוטה טווינס) – בוסטון פתחה את העונה בהתלהבות, אבל מאז הניצחון ה-20 שלהם, הפסידו הגרביים שמונה משחקים, שלושה מתוכם נגד הטווינס בפנווי פארק. למינסוטה עצמה מגיעה מילה טובה בינתיים, שכן היא מחזיקה בניגור לכל התחזיות במאזן חצוי נכון להיום. אלא שאם מורנו ימשיך להיות חם כל כך, הוא עלול למצוא את עצמו עובר בטרייד לטובת פרוספקטים ואז המצב ישתנה לרעה ככל הנראה עבור הטווינס, לפחות בזמן הקרוב. 28 רצים שחקן הבסיס הראשון הכניס העונה והוא חובט ל-37.5 בחודש מאי. בשמונת המשחקים האחרונים, מורנו וג'ו מאוור אחראים ל-13 דאבלים ו-17 הכנסות רצים משותפות.

בסיס שני: מרקו סקוטרו (סן פרנסיסקו ג'איינטס) – שלושה מתוך ארבעה משחקים לקחה סן פרנסיסקו בבית נגד אטלנטה והפעם היא לא עשתה זאת בזכות ההגשה, אלא דווקא דרך ההתקפה, שרשמה 23 ריצות בשלושת הניצחונות הללו. מי שנהנה מאוד היה סקוטרו, שרשם שתי חבטות בכל אחד ממשחקי הסדרה ועדיין לא סיים משחק בלי חבטה בחודש מאי. את הדובדבן הוא הוסיף ביום ראשון, עם ההומראן הראשון שלו העונה והאלופה מובילה את ה-NL מערב לקראת הסדרה הגדולה השבוע עם קולורדו, שרודפת אחריה.

ג'סטין מורנו שחקן מינסוטה טווינס. GettyImages
אם הוא ימשיך להפציץ, מישהו יגנוב אותו. מורנו/GettyImages

שורטסטופ: איאן דזמונד (וושינגטון נשיונאלס) - דזמונד וברייס הארפר פיתחו חגיגה מיוחדת לאחר הומראן וכנראה שזה מה שגרם השבוע לשורטסטופ לשלוח את הכדורים ליציעי הנשיונאלס פארק. המאמן בן ה-70, דיווי ג'ונסון, סיפר שהוא אמר לדזמונד ש"מלבד העובדה שהוא קצת מפגר ולא יודע איך להתמודד עם הפאסטבול, הוא שחקן בסדר". השחקן הקשיב למאמן, שינה מספר דברים בסגנון החבטה שלו, כולל את מיקום הרגליים אותם העביר קצת אחורנית לכיוון השופט ופרח. לדזמונד יש כבר 12 דאבלים העונה וכל חמשת ההומראנים שלו נתנו לקבוצה את ההובלה כאשר חבט אותם.

בסיס שלישי: אדריאן בלטרה (טקסס ריינג'רס) – הריינג'רס מחזיקים כבר שש פעמים ברציפות במגף הכסף וכמו ששתי הקבוצות נראות כרגע, אוהדי יוסטון יכולים רק לחלום על הגביע בצורת מגף הקאובוי, הניתן למנצחת בין שתי הקבוצות של מדינת הכוכב הבודד. אחת הסיבות לשליטה של הריינג'רס היא בלטרה, שהכניס ביום ראשון ארבע ריצות בדרבי. "הוא לא מתקיף באגרסיביות את הכדור כמו שהיה עושה בתחילת השנה", אמר מאמנו רון וושינגטון, שסיפר שבלטרה נרגע עם הזמן, מה ששיחרר את הידיים שלו: "כאשר הוא רגוע ונעול על המטרה, כל אחד בענף יודע למה הוא מסוגל".

אאוטפילד: ורנון וולס (ניו יורק יאנקיז) – זהו הישג השנה של ה-GM בריאן קשמן. המון אנשים הרימו גבות ובצדק אחרי שהיאנקיז עשו טרייד והביאו וולס והחוזה המגוחך שלו, אבל נדמה שהאאוטפילדר בן ה-34 מצא את החבטה שלו בחזרה. שני הומראנים בקנזס סיטי עזרו ליאנקיז לרשום סוויפ על הרויאלס והוא חובט ל-30 אחוזי חבטה ורושם בממוצע הומראן בכל 15.8 הופעות על הצלחת. בעזרתו ועם היכולת הנהדרת של רובינסון קאנו ומריאנו ריברה, היאנקיז הפצועים הצליחו להשתלט על המקום בו הם מרגישים הכי בנוח, פסגת ה-AL מזרח.

איאן דזמונד שחקן וושינגטון נשיונאלס. Jim Rogash, GettyImages
מפגר, אבל אופטימי. דזמונד/GettyImages, Jim Rogash

אאוטפילד: אלכס גורדון (קנזס סיטי רויאלס) – סוף סוף הרויאלס נראים כמו קבוצה רצינית, שרוצה פלייאוף וסוף סוף גורדון נראה כמו כוכב. האאוטפילדר מוביל את הקבוצה בכל קטגוריות ההתקפה ומשאיר מאחור צעירים כמו אריק הוסמר (שרק השבוע חבט להומראן ראשון העונה) ומייק מוסטקאס, שהיו אומרים להיות הפנים של המועדון. הרויאלס חטפו סוויפ כואב בבית מול היאנקיז, אבל כבר למחרת הפכו את מצב הרוח עם ניצחון חוץ באנהיים, בו גורדון רשם שתי חבטות. את השבוע הקודם הוא פתח עם שלושה הומראנים בשלושה משחקים נגד בולטימור ועד כה הכניס 28 ריצות, מה שממקם אותו בעשירייה הראשונה של ה-AL.

אאוטפילד: חוזה באוטיסטה (טורונטו בלו ג'ייז) – אנחנו אוהבים סייברמטריקס וכרגע הנוסחה אומרת שלטורונטו יש סיכוי של 2.9% להגיע לפלייאוף. אבל הנוסחה לא מספרת לנו שהבלו ג'ייז ניצחו את שלושת המשחקים האחרונים שלהם, תוך שהחובט המוביל של הקבוצה באוטיסטה, שולח שני כדורים מעבר למפלצת הירוקה בבוסטון ביום ראשון. "המגישים יודעים מי אני ואני יודע מה הם הולכים להגיש לי", והא אמר אחרי אותו ניצחון והוסיף את הסוד הפשוט שלו להצלחה: "אם הם יוציאו לפועל, הם ירשמו אאוט ואם אני אוציא לפועל, רוב הסיכויים שאני אחבוט בכדור חזק מספיק כדי לשלוח אותו לאנשהו".

מגיש פותח: שלבי מילר (סנט לואיס קרדינלס) – כריס סייל, שלבי מילר וג'ון לסטר רשמו בסוף השבוע משחק מלא, בו הרשו חבטה אחת ואפס ריצות. אם כן, למה בחרנו דווקא במילר? בעיקר כי זו הפעם הראשונה בה המגיש הימני באמת מרשים אותנו. מילר הרשה לחובט הראשון של קולורדו להגיע לבסיס, אבל אז רשם 27 אאוטים רצופים ואם משווים את המספרים שלו לאלה של מאט הארווי מהמטס, אפשר לראות מאבק רציני על תואר רוקי העונה.

רליבר/מגיש שני: ג'ייסון גרילי (פיטסבורג פייראטס) – 15 שמירות ב-37 המשחקים הראשונים של הקבוצה העונה הם שיא קבוצתי עבור הפיראטים. בנוסף, הקבוצה במאזן 0:14 כאשר היא מובילה באינינג השביעי והכוכב של הבולפן המעולה הוא הקלוזר גרילי, שמסביר שהסיבה להצלחה של הבולפן הוא הוופל הבלגי בארוחות הבוקר ב"הוליידי אין". נדיר לראות מגיש וותיק כמו גרילי (בן 36), שעד העונה מעולם לא שימש כקלוזר, משחק טוב כל כך בתפקיד המחליץ, אבל ההימור של פיטסבורג מתגלה כמבריק והוא מחזיק ב-ERA של 1.08.

חוזה באוטיסטה שחקן טורונטו בלו ג'ייז. Abelimages, GettyImages
איתו, הסיכוי של טורונטו לפלייאוף עולה. באוטיסטה/GettyImages, Abelimages

עוד בוטנים מהליגה:

* מכל הקבוצות ב-NL, דווקא הקאבס מרשים הכי פחות חבטות פר תשעה אינינגים - 7.14.

* מייק בקסטר מניו יורק מטס רשם השבוע את חבטת הניצחון השנייה שלו העונה. את שתיהן הוא עשה כפינץ' היטר.

* נגד הרדס, הטייגרס והברייבס – ג'ורדן צימרמן מוושינגטון הרשה ריצה אחת בודדת ב-24 אינינגים.

* קלייטון קרשאו מחזיק ב-ERA הנמוך ביותר בקריירה (2.70) עבור מגיש פותח מאז תחילת המאה ה-20 (עידן הכדור החי)

* טקסס עדיין לא איבדה אף שמירה העונה והיא הקבוצה היחידה בליגה עם מאזן מושלם (12 מ-12).

* אילו בייסבול היה נמשך רק אינינג אחד, מילווקי הייתה מובילה את הליגה. היא ניצחה 33 מתוך 41 אינינגים פותחים. ההמשך קצת פחות טוב מבחינת הברוורס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully