וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת הכסף

7.5.2013 / 15:59

למה קופץ במוט שפרש לפני 4 שנים צריך להטיל כידון ולהדוף כדור ברזל? דני בורשבסקי ביקר בליגת העל באתלטיקה וראה כיצד אלכס אברבוך נאבק בשיטה מסורבלת כדי להמשיך לתת תקווה לדור העתיד

קובי אליהו

צילום: טל אנגלנדר

עריכה: רן צימט

לא הרבה אנשים עושים את ההקשר בין ליגה לבין ספורט אישי כמו אתלטיקה קלה, אבל הדבר הזה קיים מאז ומתמיד, גם בארץ וגם בעולם. בארץ מדובר למעשה באירוע החשוב ביותר עבור העסקנים, כי מי שמדורג גבוה יותר בליגה הבין-אגודתית, מקבל יותר כסף מההקצבות של משרד הספורט לענף האתלטיקה הקלה, שהן בכל מקרה לא גדולות.

אלכס אברבוך, אלוף אירופה לשעבר בקפיצה במוט, פתח לפני שנתיים יחד עם המאמן מולי מלכא אגודה חדשה, אתלטי מיזונו נתניה. בתור קופץ במוט, אברבוך חלם להעביר את הידע שלו לדור הצעיר וזה באמת מה שהוא מנסה לעשות. מצד שני, בשיטה הישראלית אברבוך מבין שכדי להחזיק מועדון אתלטיקה ראוי במדינת ישראל, הוא חייב לרשום אתלטים לכל המקצועות בליגה הבין-אגודתית וכך לקבל את הניקוד.

בניגוד לאגודות אחרות, אברבוך מנסה למנוע מהאתלטים שלו להתחרות ביותר מדי מקצועות כדי להמינע מפציעות. זו בדיוק הסיבה שהוא עצמו, עם ניסון הקרב 10 שלו עוד מרוסיה, חזר להתחרות ואפילו במקצועות לא קשורים אליו כמו הטלת כידון, הדיפת כדור ברזל וקפיצה לגובה. אנחנו ליווינו אותו באחד המחזורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully